Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

Gisteren De Behandeling gezien. Was best een goede Vlomse film, maar waarom moet dat hoofdpersonage weer een doorgedraaide politieman zijn die de helft van de film getormenteerd kijkt, kreunt en woedekreten slaat (ingetrapte deuren en afgeranselde midadigers vergeet ik even). Gelukkig zijn in het echt politiemensen vrij normale mensen zoals in de Recherche te zien is.

 

1010850_nl_de_behandeling_1386083175434.

Link naar reactie

Sinterklaasavond gevierd met een stel vrienden. Was leuk tot iemand het briljante idee kreeg de film "Sint" op te zetten. Een horrorfilm over Sinterklaas ofwel hoe verpest je een geweldige premisse.

 

Men neme:

Een plot dat in één zin samen gevat kan worden

Een stereotype held

Het cliché van oude rot in het vak heeft nog een appeltje te schillen met oude vijand

Een love interest voor de held en laten haar dan vervolgens de hele film niet interessants doen of überhaubt in beeld komen

Een schurk die absoluut niets doet gedurende de hele film.

Een script met zulke slechte dialogen dat ik mij afvraag of het geschreven is door een twaalfjarige met narcolepsie

Een stel acteurs die heel goed de autocue kunnen voorlezen (soms ook niet zo goed)

Een regisseur die denkt dat ie een Hollywood film aan eht maken is ipv een Nederlands suffertje

 

Men laten weg:

Een climax

Enige vorm van logica

 

En men hebben het monstreus vehikel waar ik negentig minuten lang door geteisterd ben. On the plus side: visueel was ie wel goed gedaan en de soundtrack mag er ook best wezen. Maar al met al weegt dat in het geheel niet op tegen de velen punten waarop de film tekort schiet. Daarom:

*1/2

 

Gelukkig werd het na het eind van de film wel weer gezellig al was het maar omdat we gedeeld leed hadden om over te klagen.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Bon, excuses op voorhand voor mijn onwetendheid, maar...

Ik wou gisteren nog eens naar Pacific Rim kijken op Rio. De film staat er nu gratis op, en vorige keer had ik 'm geen faire kans gegeven. 

Dus : klik, klik, klik en hola ! Per abuis geklikt op KIJKEN IN SD ipv KIJKEN IN HD.

Dat beeld is echt niet om aan te zien. 

Maar nu kan ik dat niet meer veranderen (toch niks gevonden). Ik kan enkel klikken op VERDER KIJKEN. 

Zie ik iets over het hoofd ? Is er ergens een menuutje dat ik niet vind ? Heeft iemand dit probleem ook al gehad, en weten op te lossen ? 

Ik hoor het graag. 

Link naar reactie

CHILD OF GOD

Een film naar een boek van Cormac McCarthy, dus je weet dat het pikdonker zal zijn. Handelt over enkele van 's mans favoriete thema's: isolatie en de perversiteit, waanzin en morele regressie die daar uit voort kan komen. James Franco regisseert en hij doet dat verbazingwekkend goed, je kan hem alleszins niet verwijten dat hij geen interessante, ambitieuze en niet voor de hand liggende keuzes makt in zijn carrière... Dit is een erg naturalistische film, springt in de tijd en heeft geen noemenswaardig verhaal. Het is de bedoeling om in het zieke hoofd te geraken van het hoofdpersonage. Daarin word je geholpen door de uiterst memorabele vertolking van Scott Haze, een revelatie wat mij betreft. Een film die niet voor iedereen is, maar het leven bestaat uit meer dan enkel de standaard Hollywood films. Doe uw ogen open en je vindt een schat aan schitterende indieproducties. Child of God is er één van.

Link naar reactie

RED 2
Boooooorrrrrriiiiiing!

It sucks...

It sucks worse than the first one.

 

THE MACHINIST
Machtige film met een ongelooflijke vertolking van Christian Bale en dat zeg ik heus niet alleen omdat hij zoveel is afgevallen voor de film. Ik had deze jaren geleden ook al gezien, maar was alweer totaal vergeten hoe het precies in elkaar zat. Je gaat als kijker volledig mee in de wanhoop en paranoia van Trevor (Bale dus).

 

THE CRY OF THE OWL
Gebaseerd op een boek van Patricia Highsmith... Ik zag dat verschijnen tijdens de aftiteling op het einde. Ik weet nu niet op wie ik de totale ongeloofwaardigheid van alles in deze film moet steken. Constant zat ik te denken: this does not make sense, nothing in this movie makes sense!!! En toch bleef ik gebiologeerd verder kijken. Ik begon het zelfs te geloven. Ik dacht nog steeds: this does not make sense. Alleen kwam telkens Julia Stiles voorbijwandelen en dan ben ik verkocht. Stiles is de meest klassevolle actrice in Hollywood. She could act out the phone book and it would fucking be amazing.
Kijk, dit is een aanrader, maar zorg dat er erg veel rek op je suspension of disbelief zit, want this shit is freakier than fucking sharknado. Alleen is deze film goed, want Julia Stiles (en ook Paddy considine, maar vooral Stiles).

 

Morgen en overmorgen volgen dan nog reviews van 2 films die ik voor brainfreeze geschreven heb.

Eentje uit de ouwe doos en dan nog een andere film die net uit (op BR, in de zalen komt die niet) is en meteen in mijn top 3 van 2014 is terechtgekomen. Was eigenlijk wel te verwachten, maar kom.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Op volledig scherm bekijken en de muziek vollen bak : 

Een vergeten klassieker, een film met vier namen, en de tweede uit een trilogie. 

aha...de Mexicaanse revolutie...inderdaad eentje die best wel naast de gekende "The bad, the good,..." kan geplaatst worden.

Link naar reactie

 

Morgen en overmorgen volgen dan nog reviews van 2 films die ik voor brainfreeze geschreven heb.

Eentje uit de ouwe doos en dan nog een andere film die net uit (op BR, in de zalen komt die niet) is en meteen in mijn top 3 van 2014 is terechtgekomen. Was eigenlijk wel te verwachten, maar kom.

Hier is al één van de beloofde reviews: http://www.brainfreeze.be/2014/12/10/review-monkeybone-2001/

51SRW3KZ59L.jpg

Link naar reactie

THE ROVER

10 years after the fall. Wat die val veroorzaakte kom je niet te weten, maar dat maakt niets uit. David michod toont je een gebroken wereld bevolkt door gebroken mensen. Mensen die alle hoop opgegeven hebben en voor wie de regels van een 'beschaving' niet meer opgaan.

Dit is waarschijnlijk de meest realistische weergave van een post-apocalyptische wereld die ik ooit zag... Geen zombies of wat dan ook, just people falling apart at the seams. Vergelijk de film dus met The Road.

De film wordt dan nog eens gedragen door de schitterende vertolkingen van Guy Pearce en Robert Pattinson. Geen uplifting film, maar wel een van de beste van het jaar. Hoe moet ik die nog inpassen in mijn top 10...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

American mary en Child of God aanschouwd.

 

Child of God is weer zo'n eerlijke, soms wat rauw maar beklijvende prent. Films die bijblijven dus.

 

American Mary was eerder teleurstellend.

Die "Gunwoman" en "Ruins" ziet er wel interessant uit.

Link naar reactie

Gisteren de 'Europa Trilogy' van Lars uitgekeken en is typisch Von Trier: absolute toppers (Riget, Melancholia, Direktoren,...) afgewisseld met absolute bucht (Antchrist, Breaking the Waves,...).

Element of Crime is waarschijnlijk gemaakt toen bij verschrikkelijk stoned of zat was en slaat nergens op.

Epidemic is pretentieuze rommel (en bovendien gepikt van Trans-Europ Express)

Europa is dan weer een steengoede film.

 

51vRx5gE8jL.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...