Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

0.jpg

 

Gisteren eindelijk de tijd gevonden deze te gaan bekijken, en nog steeds ligt de film behoorlijk op de maag.  Angstaanjagender dan menig horrorfilm, geconfronteerd worden met waar mensen echt toe in staat zijn.  Deze mag hoog in het lijstje aan het einde van het jaar, dat bewijst de moeilijke vertering. 

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

TEXAS CHAINSAW (2013)

Ik ben fan van deze franchise. Ja, zelfs van de verguisde 3de en 4de (leatherface en new generation). De remake en zijn sequel waren ook leuke verrassingen. Dat was omdat ze, zelfs in hun klunzigheid, doorhadden dat het om de familie in zijn geheel draait en niet enkel een leatherface. Infectieuze waanzin, dat moeten deze films bevatten en dat hadden ze allemaal. Behalve deze dan... Dit is meer een standaardslasher gedurende een groot stuk van zijn looptijd, maar ik moet toch bekennen dat ik de film graag zag. Er zitten goede ideeën in. Het is supervoorspelbaar, maar dat maakt het niet minder leuk. De slechtste dus in de franchise, maar toch... I'm a sucker for Texas chainsaw massacre...

Link naar reactie

HungergameS 1 ooit gezien. Echt een kinderfilm.

Ooit Battle Royale gezien? Oftewel het origineel. Garandeer je: is geen kinderfilm. Om een idee te geven de film is verboden in meerdere landen waaronder Duitsland. Oh en het is Tarantino zijn favoriete film. Als je m nog niet gezien hebt: ga kijken. Erg bijzondere film.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Deze weekend bekeken:

 

Wezlz_zps7bf019ef.jpg

 

Calvaire: had hem al gezien. Blijft goed. Creepy, maar toch een hoop vette knipogen naar horror cliché's.

 

Vinyan: dat is een heel groot twijfelgeval. Het goede: de laatste 30 minuten zijn van het beste dat ik van horror de jongste tijd gezien heb. Het slechte: de eerste 50 minuten heb ik verschillende keren op het punt gestaan om naar iets anders te gaan kijken. Die 'heart of darkness' trips zijn al verschillende keren gedaan en hier was het veeeel te lang dat er enkel maar mooie plaatjes getoond werden. Bovendien was het bijwijlen onverstaanbaar. Het engels van de acteurs was al slecht en bovendien was de klankkwaliteit belabberd. Had dat eerste deel minder arty geweest, dan had Welz waarschijnlijk sneller een nieuwe film kunnen maken.

 

Opera: was goed. Klassiek, maar een beetje langdradig en de ontknoping (dader en zijn motieven) waren er ook met de haren bijgesleurd.

 

Apes 1, 2 en 3: de eerste twee waren nog altijd heel goed (ook al gezien de leeftijd). Deel 3 is heel erg gedateerd. Moralistisch tot en met.

 

Mad Max 2 en 3: plezante onzin.

Link naar reactie

Deze weekend bekeken:

 

Wezlz_zps7bf019ef.jpg

 

Calvaire: had hem al gezien. Blijft goed. Creepy, maar toch een hoop vette knipogen naar horror cliché's.

 

Vinyan: dat is een heel groot twijfelgeval. Het goede: de laatste 30 minuten zijn van het beste dat ik van horror de jongste tijd gezien heb. Het slechte: de eerste 50 minuten heb ik verschillende keren op het punt gestaan om naar iets anders te gaan kijken. Die 'heart of darkness' trips zijn al verschillende keren gedaan en hier was het veeeel te lang dat er enkel maar mooie plaatjes getoond werden. Bovendien was het bijwijlen onverstaanbaar. Het engels van de acteurs was al slecht en bovendien was de klankkwaliteit belabberd. Had dat eerste deel minder arty geweest, dan had Welz waarschijnlijk sneller een nieuwe film kunnen maken.

 

Calvaire: 2004

Vinyan: 2008

Een verschil van 4 jaar.

 

De opnames van Colt. 45 begonnen in 2012.*

Een verschil van 4 jaar met Vinyan.

 

Dat jij de film niet goed vond, ok, maar stop eens met zo'n zever conclusies daar aan vast te hangen. Je lijkt Stuvio wel.

 

*Alors que le tournage commence en 2012, le producteur Thomas Langmann ne tient finalement pas ses promesses au niveau du budget, contraignant le réalisateur à supprimer des scènes importantes trop coûteuses. De surcroît, les deux vedettes (Gérard Lanvin et JoeyStarr) font des caprices et refusent de revenir sur le plateau tant que Du Welz y serait aussi. Fabrice du Welz et le scénariste ont décidé de ne pas cautionner ce produit3 qui ne sort qu'en août 2014.

Link naar reactie

Erg benieuwd naar Aux yeux des vivants, ben een groot fan van inside en Livid :)

Moet alleen nog wachten op een Engelsvriendelijke versie...

Ik wou niet wachten... Er staan toch Franse ondertitels op, dat helpt voor mij al een beetje.

 

Je weet het waarschijnlijk al, maar ze gaan de volgende TEXAS CHAINSAW MASSACRE regisseren.

Link naar reactie

Voor zij die geïnteresseerd zijn: op amazon.DE loopt de volgende actie -> 10 BR's voor 50 euro.

Er zijn een hoop acties bij Amazon, ook 3 BR voor 17 euro.

 

Heb ook gelezen dat men bij Amazon soms de prijzen per klant aanpast. Had Sisters in mijn Wish List gezet. Op zeker moment was die 30% in prijs gezakt en heb toen maar gekocht. Nu zie ik dat het terug de gewone prijs is, dus het zou wel waar kunnen zijn.

 

Palma_zpscf75835a.jpg

Link naar reactie

Eergisteren naar Interstellar geweest:

 

Zeer sterke film. Nog niet vaak tegengekomen dat een film zo sterk is qua emotie, beeld, spanning en gepaste humor. En zeker niet een bij een hollywood blockbuster. Een prachtige ode aan De Mens die zowel onze zwaktes en sterktes mooi in beeld bracht. Ik ga niet regelmatig naar de cinema maar ik ben zeer content deze gezien te hebben. De 3 uur vlogen voorbij en sommige beelden/scenes zal ik niet snel vergeten. Ik gebruik niet graag de woorden must-see maar voor 10 euro en slechts 170 minuten van je leven kan je niets veel beters doen dan deze film te gaan bekijken.

 

 

 

Staat genoteerd. Dank voor de tip. :)

 

Was misschien iets te posi, het is een goede manga waar ik van genoten heb maar moest ik ooit  een lijstje maken weet ik niet waar ik hem zou plaatsen.

Link naar reactie

FlashGordon_zps1f9256b8.jpg

 

Flash Gordon (remake): parodie op superhelden comics. Een american football player die het universum redt. Kartonnen decors en belachelijke special effects. Hoogst vermakelijk.

Flesh Gordon: een (sex-) parodie op een parodie. De decors en de special effect zijn nog belachelijker dan Flash (deze is trouwens voor de Flash remake uitgebracht). Eveneens hoogst vermakelijk.

 

De heldin bij Flesh loopt de helft van de tijd naakt rond, wordt ontvoerd door lesbische amazones en gered door gay Robin Hoods.

 

Link naar reactie

L'ETRANGE COULEUR DES LARMES DE TON CORPS

Audiovisueel is dit een overweldigende en oogverblindende ervaring, maar voor mij is het toch iets te arty en experimenteel. Ik ga hem zeker nog eens opnieuw bekijken. Koop overigens niet de UK DVD, want de slechte en encodering doet de beelden geen eer aan. Lang geleden dat ik nog eens zo'n botch job ben tegengekomen op dvd...

 

THE HUNGER GAMES: MOCKINJAY - PART 1

Dit is een slechte film. Niet omdat er slecht geacteerd wordt, want dat is allesbehalve het geval. Niet omdat er geen interessante dingen gezegd worden, want dat doet de film zeer zeker. Dit is immers niet je standaard blockbuster. Neen, de film is slecht omdat hij niet op zichzelf staat. Dit is de eerste act van een film, geen film op zich. Het is heel duidelijk dat deze 'film' pas zal werken als je het tweede deel er onmiddellijk na kan zien. Verkeerde keuze, creatief gezien dan, om dit op te splitsen. Ik had dat gevoel niet bij bv. Breaking dawn of the Hobbit, maar hier dus wel. Spijtig...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...