Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

Het vervolg op Enders game is ook de moeite. Die boeken hebben allebei Hugo en Nebula awards gewonnen.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Halloween in kask cinema (volgende vrijdag dus); 20u In Fear (Jeremy Lovering - 2013 - engelstalige ondertitels), 22u Profondo Rosso (Dario Argento - 1975 - engelstalige ondertitels), 00u30 Auf Bösem Boden (Petter Koller - 2007 - nederlandstalige ondertitels)

Films afzonderlijk: per film 5€ (standaard) / 3€ (reductie), tripple bill: 12€ (standaard) / 7€ (reductie)

Link naar reactie

EDGE OF TOMORROW

Het is officieel, doug liman heeft 2.25 goeie films gemaakt! Go telt voor 0.5, the bourne identity voor 0.75 en deze verfilming van het Japanse boek 'all you need is kill' is volledig goed. Ik begrijp echt niet waarom EoT zo zwaar geflopt is, want dit is perfect sci-fi blockbuster entertainment! Emily Blunt is fantastisch, Tom Cruise irriteert voor een keer maar matig en qua structuur zit de film erg strak. Ik wil er echt op hameren dat dat de echte overwinning is. Groundhog day type films kunnen heel snel vervelen als je dezelfde scènes niet fris weet te houden. Liman en zijn monteurs slagen daar wonderwel in. Bij een tweede visie zal het allemaal wel wat minder goed worden omdat EoT maar een niet bijster origineel samenraapsel is van het eerder aangehaalde Groundhog day in een actiesetting, met design invloeden uit the matrix (dat zelf ook al zwaar leentjebuur speelde) aliens en nog talloze andere films. We gaan echter niet te negatief zijn, want hutsepot is ook al eens lekker...

Ik ben hem indertijd niet in de bioscoop niet gaan zien omdat de kritieken niet zo mals waren, en heb hem nu op blu-ray gekocht en bekeken.

 

Het einde vond ik te makkelijk, maar het Groundhog gedeelte was steengoed. Blunt ziet er fantastisch uit en doet het ook fantastisch. Cruise was inderdaad eens niet irritant, en da's na Oblivion al mijn tweede verrassing op dat vlak. Er zat ook heel wat humor in, zoals de scène met de mislukte vrachtwagenduik of de gelatenheid waarmee Cruise op den duur bepaalde zaken niet meer wil veranderen. Ook de bijrol van Paxton was doenbaar, ondanks zijn voor mij onaangenaam stemgeluid maar Brendan Gleeson acteerde als een pattatezak.

Het enige wat voor mij niet echt duidelijk was is waarom Cruise nu precies door Gleeson naar het front werd gestuurd.

 

Vanavond "Fury" gaan zien.

 

Ben benieuwd...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

American Horror Story al een paar afleveringen gezien, erg goed. Seizoen 1 vond ik ook erg sterk dus ik ben benieuwd!

 

Top Of The Lake, Inbred, The Raid en Zatoichi had ik gekocht via zavvi.nl 2 voor 13,- actie ;) + nog een kortingsactie was ik 23,- kwijt :)

Op Amazon is er nu een 4 DVD voor 10 pond actie. En er zit ook bij horror toch wat leuk tussen, Ga morgen eens snuisteren.

 

http://www.amazon.co.uk/s/ref=lp_5274297031_nr_n_12?rh=n%3A283926%2Cn%3A!425639031%2Cn%3A!425641031%2Cn%3A655852%2Cn%3A5274297031%2Cn%3A162441011&bbn=5274297031&ie=UTF8&qid=1414258773&rnid=573406

Link naar reactie

Favoriete oorlogsfilms blijven, voor mij, toch Southern Comfort en Beast of War. Saving Private Ryan heeft inderdaad een sterke openingsscene.

Southern Comfort is geen oorlogsfilm, dat is eerder een survival.

Ja, ik doe moeilijk... Als je de volgende Brainfreeze podcast in het teken van Halloween gaat beluisteren zal je begrijpen waarom. :D

Link naar reactie

Southern Comfort is geen oorlogsfilm, dat is eerder een survival.

Ja, ik doe moeilijk... Als je de volgende Brainfreeze podcast in het teken van Halloween gaat beluisteren zal je begrijpen waarom. :D

 

Inderdaad, je doet moeilijk :)

 

Nu, ben benieuwd naar de podcast maar ik denk dat we gewoon andere definities hebben want waar je de lijn legt tussen beide genres is voor discussie vatbaar. Survival is nu eenmaal het concept dat voor spanning, suspense zorgt in meeste oorlogsfilms. Alhoewel je uitzonderingen hebt zoals Jarhead, waar ik ook graag naar gekeken heb, zijn de gelijkenissen tussen Beast of War, Come and See en Southern Comfort redelijk groot.

 

Come and see is inderdaad sterk, het is niet de eerste film waar ik aan moet denken als ik spreek over oorlogsfilms maar als je de film hebt gezien zal je hem inderdaad niet snel vergeten.

Van Apocalyse Now is er nog een goede docu (Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse) gemaakt door de vrouw van Francis Ford. Vooral de interactie met de Filipijnse overheid zijn halucinant

Link naar reactie

Inderdaad, je doet moeilijk :)

 

Nu, ben benieuwd naar de podcast maar ik denk dat we gewoon andere definities hebben want waar je de lijn legt tussen beide genres is voor discussie vatbaar. Survival is nu eenmaal het concept dat voor spanning, suspense zorgt in meeste oorlogsfilms. Alhoewel je uitzonderingen hebt zoals Jarhead, waar ik ook graag naar gekeken heb, zijn de gelijkenissen tussen Beast of War, Come and See en Southern Comfort redelijk groot.

 

Come and see is inderdaad sterk, het is niet de eerste film waar ik aan moet denken als ik spreek over oorlogsfilms maar als je de film hebt gezien zal je hem inderdaad niet snel vergeten.

Van Apocalyse Now is er nog een goede docu (Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse) gemaakt door de vrouw van Francis Ford. Vooral de interactie met de Filipijnse overheid zijn halucinant

Wel, eigenlijk doe ik niet zo moeilijk, want SOUTHERN COMFORT speelt zich niet af van in een oorlogssituatie ... ????????

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...