Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

Ik heb niets tegen trage films, maar er moet wel een spanningsboog zijn. En dat miste ik in die film, ook de karakters interesseerde me totaal niet.

Datzelfde heb ik met films zoals Lords Of Salem en House Of The Devil. Misschien gewoon niet mijn cup of tea....

Het zal dat zijn, want die andere films die je aanraadt, vond ik ook al fantastisch.

Link naar reactie

UPSIDE DOWN
Ik wil deze film echt goed vinden, maar het belangrijkste aan dit verhaal is compleet verknoeid: het liefdesverhaal. Je gelooft er voor geen meter in omdat het niet goed opgebouwd is. Er lijken constant scènes te missen. Je wordt constant gewezen op hoe belangrijk de liefde is tussen eden en adam, maar je ziet er nooit iets van. Het ritme zit compleet verkeerd en een heleboel misselijkmakende toevalligheden en "goeie aflopen" maken het alleen maar erger. Het stinkt naar de inmenging van studio's en producers. Zwaar gemiste kans. De beelden zijn wel mooi.

Link naar reactie

GONE GIRL

Fincher is een genie, deze film is een meesterwerk en iedereen moet hem zien. Zo simpel kan het soms zijn...

Ik vond de clue heel erg fascinerend / erotiserend zelfs. Nooit van mezelf gedacht dat ik zo'n morbide kantje had.

Sinds "The Wolf of Wall Street" geen betere film gezien dit jaar.

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Weer mooie klassiekers, Basket Case, Frankenhooker, Strawdogs en Das Boot zijn erg goed. Nu nog wachten totdat ze Brain Damage uitbrengen, dat is mijn favoriet. :)

2001 Maniacs: Fields Of Screams en Enders Game vond ik helaas tegenvallers...Zeker die 2001 Maniacs, die eerste remake zie ik graag!

Absentia ben ik wel benieuwd naar. Welke films zitten er in die Corman's World Box?

Link naar reactie

Weer mooie klassiekers, Basket Case, Frankenhooker, Strawdogs en Das Boot zijn erg goed. Nu nog wachten totdat ze Brain Damage uitbrengen, dat is mijn favoriet. :)

2001 Maniacs: Fields Of Screams en Enders Game vond ik helaas tegenvallers...Zeker die 2001 Maniacs, die eerste remake zie ik graag!

Absentia ben ik wel benieuwd naar. Welke films zitten er in die Corman's World Box?

Brain Damage heb ik al, maar ben nu vergeten in welke editie en uit welk land...

Die Corman's World is een docu: http://www.imdb.com/title/tt1185371/

Link naar reactie

EDGE OF TOMORROW

Het is officieel, doug liman heeft 2.25 goeie films gemaakt! Go telt voor 0.5, the bourne identity voor 0.75 en deze verfilming van het Japanse boek 'all you need is kill' is volledig goed. Ik begrijp echt niet waarom EoT zo zwaar geflopt is, want dit is perfect sci-fi blockbuster entertainment! Emily Blunt is fantastisch, Tom Cruise irriteert voor een keer maar matig en qua structuur zit de film erg strak. Ik wil er echt op hameren dat dat de echte overwinning is. Groundhog day type films kunnen heel snel vervelen als je dezelfde scènes niet fris weet te houden. Liman en zijn monteurs slagen daar wonderwel in. Bij een tweede visie zal het allemaal wel wat minder goed worden omdat EoT maar een niet bijster origineel samenraapsel is van het eerder aangehaalde Groundhog day in een actiesetting, met design invloeden uit the matrix (dat zelf ook al zwaar leentjebuur speelde) aliens en nog talloze andere films. We gaan echter niet te negatief zijn, want hutsepot is ook al eens lekker...

Link naar reactie

EoT vond ik ook een leuke blockbuster. Ik kijk uit naar Interstellar, de nieuwe SciFi film v Christopher Nolan. Toevallig ben ik in Londen tijdens de avant-première, dus ik ga voor de eerste keer eens naar zo'n red carpet event kijken.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

ENDER'S GAME

Ik ben blij dat ik deze uiteindelijk toch gekocht en bekeken heb. De film is onevenwichtig en had een betere schrijver kunnen gebruiken, maar de film bevat veel om over na te denken. Hoe wij als mens in elkaar zitten, hoe wij reageren op 'de ander', de druk die wij op volgende generaties leggen, enz. Ik ga zeker het boek eens lezen om alles wat uitgebreider te hebben. Daarna zie ik wel voor de rest in de reeks. Aanrader deze film, vooral omdat we maar heel zelden van dit soort sci-fi te zien krijgen.

 

LOVE

Een sci-fi film die heel hard 2001 wil zijn, maar dan op zijn Terrence Malick... It fails miserably, and then some more.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...