Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

Een nieuw seizoen van KASKcinema gaat van start, dat wordt deze vrijdag gevierd met de vertoning van Rewind This, een leuke documentaire over de opkomst, het succes en de ondergang van VHS en daarna een (hopelijk leuk) feestje.

 

Bekijk zeker het programma online, dagen die je imo in het oog moet houden, dinsdag 30/09 Freaks, donderdag 02/10 Waking Life, dinsdag 07/10 M - Einde Stadt sucht einen Mörder

 

Op donderdag 09/10 speelt men ook Eros + Massacre en zowel woensdag 01/10 en woensdag 08/10 Canibal, die ken ik persoonlijk niet maar zien er wel boeiend uit, heeft iemand die hier al gezien en zou je die aanraden?

Link naar reactie

THE AMAZING SPIDER-MAN 2

Je kan veel kritiek hebben op deze film, maar uiteindelijk moet ik wel bekennen dat ik deze reeks veel liever zie dan de Raimi-films. Hierbij draait het gewoon om persoonlijke voorkeur. Old-school vs new-school. Raimi is meer stan lee en webb meer ultimate universe.

Wat zij nu de slechte punten? De film lijdt soms te veel aan ADHD en de makers wilden te veel in één film proppen waardoor het kloppende hart van de film, de relatie tss Gwen en Peter, te veel naar de achtergrond verdwijnt en de climax dus niet volledig het beoogde effect heeft.

MAAR...

De film schittert als het om zijn villains draait. Ik begrijp volledig de kritiek als het draait om de diepgang van die personages, maar elke scéne met electro sprankelt en deed kippenvel op mijn armen verschijnen. De combinatie van het visuele en die fantastische sound/music design was uiterst opwindend. Het gaf een speciale feel aan de film en het voelt perfect aan als een comic book, maar dan perfect aangepast aan het medium film.

Verder zijn er nog de camerabewegingen, effecten, het kleurschema (erg hard/contrastrijk/fluo, waar raimi meer voor een zacht palet ging, pastelkleurig bijna) en die production design... Dat finale gevecht met Harry is in dat laatste vooral geniaal, ik waande me half in een Burton film en dan heb je me sowieso mee.

Link naar reactie

THE GRAND BUDAPEST HOTEL

Een geniaal meesterwerk zoals we die ondertussen al gewoon zijn van Wes Anderson, meer hoeft daar niet over gezegd worden.

 

ALMOST HUMAN

Micro-budget, maar een verbazingwekkend goede film. Dat ligt vooral aan de sfeer, een kenmerk van een film die je niet vaak terugvindt in dit soort goedkope (in de zin van geld) films. Het acteerwerk kon sterker, maar deze film zal niet zomaar in het zwarte gat verdwijnen dat mijn filmcollectie heet...

Link naar reactie

BLUE RUIN

De eerste 20 minuten volstrekken zich als een indie versie van een revenge movie. Heel erg goed. Daarna gaat de film voort waar de andere revenge movies stoppen en wordt het nog beter.

Blue Ruin toont aan dat er binnen een sterk gecodificeerd genre wel nog nieuwe en opwindende zaken gedaan kunnen worden. Ik ben sowieso al een sucker voor de melancholie en het gevoel van onontkoombaarheid die deze film uitstraalt. Eén van de beste films die ik dit jaar al zag.

Link naar reactie

BLUE RUIN

De eerste 20 minuten volstrekken zich als een indie versie van een revenge movie. Heel erg goed. Daarna gaat de film voort waar de andere revenge movies stoppen en wordt het nog beter.

Blue Ruin toont aan dat er binnen een sterk gecodificeerd genre wel nog nieuwe en opwindende zaken gedaan kunnen worden. Ik ben sowieso al een sucker voor de melancholie en het gevoel van onontkoombaarheid die deze film uitstraalt. Eén van de beste films die ik dit jaar al zag.

 

EEEEENNNNSSS!! Goeie film man!

Link naar reactie

LA BELLE ET LE BÊTE

Christophe Gans levert hier weer een beeldschone film af. Ik moet wel akkoord gaan met de algemene kritiek op de film: je voelt de liefde van Belle voor het beest niet echt groeien. Je kan het wel begrijpen omdat ze via de flashbacks zijn tragische verhaal leert kennen, maar in het heden voel je niets... Spijtig, maar deze film is niettemin een aanrader.

Link naar reactie

WE ARE WHAT WE ARE

Jim mickle is echt een begaafd regisseur, alleen spijtig dat deze remake een film van 2 helften is. Het eerste deel is geniaal qua understated sfeer. De tweede helft leidt dan weer teveel aan het Hollywood syndroom (teveel producers?).

In zijn geheel blijft de film wel erg goed (die climax!). Ik blijf met spanning wachten op de volgende films van Mickle. Ooit zal er een tussen zitten waar hij volledig vrij spel zal krijgen en zal die perfect zijn. Nu kunnen we alvast genieten van een regisseur die echt interessante personages op het scherm brengt.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...