Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

NAKED BLOOD

Rare jongens die Japanners. Het was ondertussen al een goeie tien jaar geleden dat ik deze film zag. Het was een blij weerzien. Een heel erg jonge wetenschapper, de Japanse dougie howser waarschijnlijk, heeft een nieuw soort pijnstiller uitgevonden. Het middel werkt een beetje te goed, want de stof verandert pijn in een orgastische ervaring. Eén meisje kan niet stoppen met van haar eigen lichaam te eten (zo maakt ze tempura van haar eigen hand) en een ander begint zichzelf te piercen met alles wat voor handen is. Naast deze splattermomenten, die altijd wat extremer en creatiever zijn bij de Japanners, is de film toch nog meer doordrongen van die hightened emo-dramatiek waar het volk zo'n voorliefde voor hebben.

 

THE HEART IS DECEITFUL ABOVE ALL THINGS

Ik had schrik dat dit maar een amateuristische bedoening ging zijn, maar Asia Argento heeft duidelijk het talent van haar vader geërfd. Het is wel totaal anders dan wat Dario maakt en het is wel leuk zo. Dit is wel geen film die je zomaar eventjes bekijkt, want het is een opeenstapeling van misselijkmakende miserie. Je volgt enkele momenten in het leven van Jeremiah die heen en weer geslingerd wordt tussen pleegouders, zijn fundamentalistische grootouders en manipulatieve, compleet labiele, verloren lopende moeder.

Nooit gratuit en is emotioneel complexer dan je zou verwachten. Je hebt regisseurs die nooit de maturiteit zullen hebben om zo'n verhaal te verfilmen, maar op haar 29ste deed Asia dat wel. Chapeau!

 

ENEMY OF THE STATE

Nog even boring als de eerste dat ik hem zag. Wel heel topical in de tijden waarin we leven, zeker na het NSA Prism schandaal.

Link naar reactie

Netflix zorgt er alvast voor dat ik geen series meer op dvd koop.  één box kost ongeveer 30 € terwijl je voor 8 € enkele seizoen bij Netflix kan bekijken.  Zo kijk ik nu onder andere nog eens naar 'Arrested Development' op Netflix terwijl ik de dvd-box heb, gewoon ps3 aansteken, de app selecteren en op play drukken, geen gedoe met schijfjes.

Kan je Netflix dan niet gewoon via je Smart TV bekijken? In september zou het trouwens ook in België te verkrijgen zijn.

Link naar reactie

THE THING (2011)

Ja, het laat zich vlot bekijken. Ja, de creature fx zijn leuk (omdat het serieus gepikt is van de geniale fx van Rob Bottin uit het origineel). Maar de film is zo formulaisch!!! Dit is een monsterfilm van dertien in een dozijn. What was the fuckin' point in doing this movie? Ugh...

 

Wat is het eigenlijk...een remake en een prequel...een premake?

Moet wel eerlijk bekennen dat ik The Thing 2011 tegen het einde aan, steeds meer ging waarderen :)

Maar probeer eens Blood Glacier/Blutgletscher, heb ik veel meer lol aan beleeft ;)

 

Link naar reactie

Dead Hooker in a Trunk was een fantastische maffe film. Een oog uit: scotch tape erop. Een arm af: ter plaatse terug aannaaien en een uurtje later neem je dan een hond van 30 kilo mee op die arm :e007: :e007: :e007:  Eén van de leukste films die ik de jongste tijd gezien heb.

Verleden week ook American Mary gezien. Dat is niet mijn ding. Het is zeker en vast creepy en freaky, maar what's the point behalve creepy en freaky te zijn?

Hetzelfde met Staunton Hill. Weet iemand wat er nu eigenlijk aan de hand was. Zou iets met transplantaties en organenhandel zijn, maar dat is volkomen onwaarschijnlijk.

Link naar reactie

Dead Hooker in a Trunk was een fantastische maffe film. Een oog uit: scotch tape erop. Een arm af: ter plaatse terug aannaaien en een uurtje later neem je dan een hond van 30 kilo mee op die arm :e007: :e007: :e007: Eén van de leukste films die ik de jongste tijd gezien heb.

Verleden week ook American Mary gezien. Dat is niet mijn ding. Het is zeker en vast creepy en freaky, maar what's the point behalve creepy en freaky te zijn?

Hetzelfde met Staunton Hill. Weet iemand wat er nu eigenlijk aan de hand was. Zou iets met transplantaties en organenhandel zijn, maar dat is volkomen onwaarschijnlijk.

Je zou dezelfde opmerking die je voor AMERICAN MARY maakte ook op DHIAT kunnen toepassen of op elke film ooit die niet of wat activisme in zich meedraagt. AMERICAN MARY is sowieso al belangrijk omdat alle hoofdpersonages die er toe doen vrouwen zijn die zich staande proberen houden in een mannenwereld. De mannen in die film zijn trouwens honden of zieligaards die niet krijgen wat ze willen of hun just desserts. Feministische film, dus. ;)

 

Zelf NIGHT OF THE CREEPS gezien. Ode aan '50s films, maar dan in gepatenteerde jaren '80 stijl. Fantastisch, dus!!!

Link naar reactie

Het prijsverschil tussen BR en DVD is zo klein dat ik niet snap waarom mensen niet voor de veel betere beeldkwaliteit kiezen.  

Omdat als ik een BRspeler koop ik er meteen ook een nieuwe tv bij moet kopen want BR spelers kan ik niet aansluiten op mijn beeldbuis tv.

 

Dan koop ik liever meer stripjes en kijk ik mijn series wel in die o zo abominabele DVD kwaliteit. Een zwaar offer maar ik heb het er voor over. :P

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Omdat als ik een BRspeler koop ik er meteen ook een nieuwe tv bij moet kopen want BR spelers kan ik niet aansluiten op mijn beeldbuis tv.

 

Dan koop ik liever meer stripjes en kijk ik mijn series wel in die o zo abominabele DVD kwaliteit. Een zwaar offer maar ik heb het er voor over. :P

Ik heb dat ook tot vorig jaar volgehouden omdat mijn oude tv niet kapot wou. Heb dan toch maar een nieuwe gekocht en beklaag mij nu dat ik het niet eerder gedaan heb. Het verschil in kwaliteit is enorm, zelfs met gewone DVD's. Voor minder dan 500 Euro heb je al iets dat stukken beter is dan een crt.

 

Nadeel is wel dat ik nu veel geld uitgeef aan dvd's en BR :)

Link naar reactie

Welke editie van Snowpiercer is dat soms??

Ik heb in april de franse editie gekocht.

Die Tromeo & Juliet BR wil ik ook. Geschreven door James 'Guardians of the Galaxy' Gunn overigens,

 

Deze http://www.bol.com/nl/p/snowpiercer/9200000025880227/ iets andere cover dan dat ik gepost heb.

 

En klopt ja, ik wou graag mijn James Gunn collectie wat completer maken. ;) Lloyd Kaufman zit ook in GOTG, een figuranten rol, erg grappig.

Link naar reactie

Nightbreed was een fantastische film, zo moet een goeie horrorfilm zijn.

 

Heb ook The Raid begonnen naar aanleidingen van positieve commentaren van enkele comix fans hier :e006: . Na 30 minuten gestopt omdat de rest toch maar hetzelfde zou zijn. Nu weet ik ook weer waarom ik geen 'action' comix lust.

 

Ps. ook house by the cemetery gezien. Dat was niet slecht, maar ook niet fantastisch. Meer gory dan scary. Enkel het einde was speciaal.

 

 

NIghtbreed294_zpscf3f8a76.jpg

Link naar reactie

WHITE OF THE EYE

Stel dat je Seven en Manhunter beu gezien bent, maar toch zin hebt in een even goeie en even eigenzinnige serial killer film. Als al die andere serial killer films gewoon niet goed genoeg zijn, dan kijk je naar dit meesterwerk van Cannon films.

Gene zever, dit was een fantastische ontdekking. More of this please!

Link naar reactie

CLOUD ATLAS

De film is meesterlijk qua structuur. Elk van de 6 verhalen heeft hetzelfde thema (vrijheid en onderdrukking), maar ze vloeien ook in elkaar over. Waar het enen verhaal stopt, pikt de een ander de draad op. Kijk, het is geen absoluut meesterwerk, maar hij is wel ongelooflijk goed. Nog belangrijker dan dat is het feit dat deze film bestaat. Dit is cinema op zijn puurst, cinema die nog ambitie heeft, cinema die nog iets te vertellen heeft, bijna activistisch is,cinema die in deze tijden te weinig gemaakt wordt. Het ergste is dat niemand er blijkbaar ook maar één moer om gaf... Daarom vind ik dat de film ook naïef is, het verhaal van de mensheid zal uiteindelijk niet goed eindigen. Onderdrukking zal niet gevolgd worden door vrijheid, ook al heeft dat soort cyclus zich al verschillende keren voorgedaan. Hoe meer middelen de mensheid tot zijn beschikking heeft, hoe destructiever we worden. Altijd keren we terug naar onderdrukking en op een bepaald moment zal dat niet eindigen in revolutie, maar in volledige uitroeiing. Bij elke cyclus van onderdrukking en vrijheid verliezen we iets. Op een bepaald moment zal het vat leeg zijn en dan zullen we ons afvragen hoe het zo ver is kunnen komen. Zo debiel is de mens... Voila, uw opbeurende rant voor deze zondagmiddag. Noem mij gerust pessimistisch, ik noem mezelf realist en geniet verder van mijn leven. O ja, cloud atlas: see it!

Link naar reactie

CHEAP THRILLS

Fuck maat, this shit is dark... Ook grappig bij momenten, maar de humor is zwarter dan de longen van iemand die 40 jaar gerookt heeft. Cheap Thrills werkt bovendien op verschillende niveaus. Er is hier zoveel gaande... Je kan op erg 'premier degrée' bekijken en gewoon de personages doorgronden, bv. oude frustraties naar bovenkomen tussen de twee vrienden of de zieke relatie van het rijke koppel. Anderzijds kan je het ook als een allegorie zijn over ongelijkheid tussen rijk en arm, hoe de machtsverhoudingen liggen tussen de twee, maar ook onderling en hoe weinig voeling rijk heeft met de leefwereld van arm en die laatste dus ook niet meer als mensen ziet.

Seriously, indie genrefilms bevinden zich echt op een creatief en intellectueel hoogtepunt op dit moment. Deze komt zeker in mijn top 10 van 2014...

Link naar reactie

OFFSPRING

Aangezien ik het boek aan het lezen ben, wou ik de film nog eens opnieuw bekijken. Die is echt rotslecht. Enerzijds omdat de acteurs op niets trekken, maar vooral omdat het script van een ongelooflijk lage kwaliteit is. Ketchum heeft de actie en de dialogen overgenomen in zijn scenario, maar deed er verder niets mee. Alle interne monologen en de beschrijvingen die je echt inzage gaven in de personages en de situatie zijn verdwenen, waardoor elke scène totaal geen context hebben. Een keihard en pijnlijk boek levert daardoor een lachwekkend slechte film op.

Link naar reactie

Halloween Horrorshow programma is bekend!

 

 

Een vaste groep staat al te popelen; het is bijna Halloween en dat betekent een horror-marathon in Pathé Tuschinki! Dit jaar vindt Mr. Horror’s Halloween Horror Show plaats in de nacht van zaterdag op zondag 2 november. Schokkend Nieuws heeft het programma. Of net als voorgaande jaren andere bioscopen in Nederland meedoen is niet bekend.

Hoog op het programma staat de Belgische horrorfilm ‘Welp’ (internationale titel ‘Cup’)
Een groep scouts gaat op kamp diep in de Ardennen. Volgens de leiding dwaalt er in het bos rond hun kampterrein een gevaarlijk boskind rond, Kai genaamd.
 De welpen denken dat het om een verzonnen verhaaltje gaat – tot de leiding hen op een donkere nacht wakker maakt voor een spannend bosspel…

Ook ‘Ouija’ is een film waar veel liefhebbers naar uit zullen kijken.
Nadat hun beste vriend tragisch is omgekomen in een ongeluk, wil een groep vrienden contact met haar opnemen. Dit doen ze met een ouijabord. Ze beseffen echter niet dat ze hiermee donkere krachten loslaten.

Tijdens de Night of Terror stond ‘Zombeavers’ ook al op het programma, maar werd last-minute vervangen voor Savaged.
Een groep studenten heeft een blokhut gehuurd aan een rustige rivier. Terwijl een deel van hen alleen oog heeft voor de andere sekse, blijkt dat de rivier niet zo rustig is als het lijkt. Als één van hen wordt gebeten, blijkt dat een troep kwaadaardige bevers de rivier teistert. Ze zijn agressief en meedogenloos. En wat erger is, ze zijn niet dood te krijgen.Al snel slaat de ziekte over op leden van de groep en de aantrekkelijkste meisjes daaruitontpoppen zich als gevaarlijke, moordzuchtige monsters.

[REC]4 de afsluiter van de filmreeks Spaanse filmreeks en belooft weer als vanouds te zijn (in tegenstelling tot REC3)

Angela Vidal, de verslaggeefster die veilig uit het geïnfecteerde gebouw van [REC] 1 & 2 is gekomen, blijkt toch sporen van het virus bij zich te dragen. Ze wordt in een militaire quarantaine opgenomen en zal na een paar dagen opniew gecontroleerd worden. Deze tijdelijke instelling is een oude olietanker die mijlen uit de kust voor anker ligt.

http://denachtvlinders.nl/2014/halloween-horror-show-2014/

 

Heb er zin in!!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...