Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

:e006:

:) i'll come and annoy you some day soon.

 

GUARDIANS OF THE GALAXY gezien. Het was een beetje een nadeel dat ik de reeks van Abnett & Lanning gelezen heb, ik heb daar nogal een band mee... Dat creëerde verwachtingen die de film maar heel moeilijk kon inlossen. Ik vond hem goed, daar niet van. Heb heel vaak luidop zitten lachen, maar er knaagde toch iets. Het is moeilijk om onder woorden te brengen omdat er zoveel goeds zat in de film. Ik denk dat eens ik hem opnieuw zie dat gevoel wel zal verdwijnen omdat ik al weet wat te verwachten.

 

Verder nog SPIRAL van Adam Green bekeken. Die gast heeft talent. Dit is zo'n typevoorbeeld van een kleine film die heel interessant is en via zijn personages veel te vertellen heeft. Geen meesterwerk dat echt diep graaft, maar meer dan enkel tijdverdrijf. Frozen had dat ook al. Het is raar hoe iets zo klein toch zo veel invloed kan hebben. Zoiets dat niet spontaan tot grote discussies leidt, maar waar je niets dan goeds over kan zeggen. Bwah, I'm not making sense again.

Link naar reactie

Naast MOONRISE KINGDOM is het niet echt een geslaagd filmweekend gebleken.

 

SALEM'S LOT (de tv-cut van Tobe Hooper) was in zijn in eerste anderhalf uur redelijk saai. De kracht van Stephen King lag hem altijd in zijn personages, maar dat valt hier totaal niet op. In het tweede anderhalf uur lag het tempo weer hoger, maar omwille van het feit dat het made for tv is gebeurt er ook weer niet teveel. Tv in de jaren '70 en '80 is niet wat het nu is, toen moest alles heel braafjes zijn, werd het ook meer als tijdsvulling gezien en niet als een volwaardig vertelmedium. Dat valt hier ook sterk op. De enige momenten waar je ook echt Hooper's invloed voelt is in het Marsten huis, een staaltje van fantastisch design, en in de make-up van Reggie Nalder als Kurt Barlow. Die elementen maken echter maar een heel klein deel van de film uit... De reden waarom Salem's Lot als geheel toch nog redelijk goed werkt is de muziek die voor veel dreiging zorgt, maat zoals reeds gezegd komt dat nooit volledig naar boven.

 

Volgende teleurstelling was CONTROL. Vanuit een puur plastisch punt is de film fantastisch, maar dat mag niet verwonderen met Anton Corbijn achter de camera. Het deel van het leven van Curtis waar men hier op focust, wordt echter nogal rommelig verteld. Je hebt nooit echt een gevoel van tijd en je duikt ook nooit echt 100% in het hoofd van Curtis. Het blijft allemaal wat oppervlakkig, waardoor het moeilijk is om zijn acties, angsten en drijfveren te begrijpen. Je hebt constant het gevoel dat je informatie mist. Alsof je een boek leest waarbij de voetnoten vergeten zijn. Een voorbeeld is Debbie, zijn vrouw waar hij altijd naar terugkwam. Ze leek soms wel een derderangsfiguur in de film terwijl je toch voelt dat ze belangrijker was.

Zo spijtig...

 

Tot slot nog THE APPARITION. Op de aftiteling zie je meer producers dan crew... Nooit een goed teken en de film voelt ook aan als een homeopatische versie van wat initieel misschien een goed idee was. Ja, het laat zich vlot bekijken, maar het voelt allemaal zo futloos aan, vooral op het einde worden er nog wat leuke ideeën bovengehaald, maar die krijgen dan nog amper schermtijd. De makers gaven er waarschijnlijk ook geen moer meer om, het kalf was al verdronken...

 

Volgend weekend beter, zeker? Laten we er een verlengd weekend van maken om de kansen op succes te vergroten.

Link naar reactie

Wat Dario Argento gezien voorbije dagen. The Bird with the Crystal Plumage, The Card Player, Penomena en Sleepless. Waren allemaal heel goed, maar wat mij nu opgevallen is, is dat het eigenlijk Hitchcock films zijn (ik kluts Romero, Deodato, Fulchi en consoorten wel eens door mekaar). En Hitchcock is natuurlijk absoluut niet fout.

Ben trouwens in blijde verwachting van een Hitchcock box :)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...