Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

CRONOCRIMENES

De verschillende plotpunten zijn voorspelbaar, maar je haalt vooral genot uit het feit dat je alle gebeurtenissen uit verschillende standpunten ziet. De film zal echter geen tweede visie doorstaan omdat het allemaal wat te simpel is. Na alle lof had ik toch wel wat meer verwacht. High hopes are a bitch...

Los Chronocrimenes kon mij erg bekoren. Het plot is idd vrij simpel maar wat verwacht je van zo'n low budget film? Aan de andere kant visueel is ie ontzettend goed en hij is narratief gezien volstrekt uniek en alleen al daarom de moeite waard naar mijn mening. Ik plaats m zelf in de vier sterren catagorie. ("heel goed")

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Los Chronocrimenes kon mij erg bekoren. Het plot is idd vrij simpel maar wat verwacht je van zo'n low budget film? Aan de andere kant visueel is ie ontzettend goed en hij is narratief gezien volstrekt uniek en alleen al daarom de moeite waard naar mijn mening. Ik plaats m zelf in de vier sterren catagorie. ("heel goed")

Volstrekt uniek? Neen, ik hoef enkel maar aan Primer te denken, die kwam al eerder. Mensen met een beter geheugen zullen nog wel wat films kunnen opnoemen met hetzelfde verhaal.

Low budget films zijn altijd 'simpel'? Neen, ik hoef enkel maar aan Primer te denken, die was veel goedkoper. Veel goedkoper.

 

2,6 miljoen is inderdaad niet zo veel, maar voor dat bedrag (of zelfs veel minder) heb je ook een THE EAST, KILL LIST, ANOTHER EARTH, TAKE SHELTER, BRONSON, BRICK, BUFFALO 66, MONSTERS, PI en ga zo maar verder. Stuk voor stuk betere, ambitieuzere en visueel meer interessante films die bovendien hun personages niet uit het oog verliezen en meer zijn dan plot, plot, plot.

Merk trouwens op dat ik simpel niet koppelde aan plot, maar aan de film zelf.

Ik zie wel in dat de film technisch goed in elkaar zit, maar hij overstijgt voor mij nooit zijn concept en dan blijf je achter met een saaie, want voorspelbare, puzzel.

 

Fantastisch dat je de film goed vindt, maar wees wat voorzichtiger met sommige uitspraken.

Link naar reactie

WORLD WAR Z

Ik heb de extended versie eens bekeken. De verschillen staan opgelijst op movie-censorship.com

 

Ik was vergeten hoe spannend deze film bij momenten kon zijn. Een heel ander beestje dan het boek, wat hier ook erg logisch, maar ik hou er wel van. Ondanks de soms erg dwaze gebeurtenissen om het verhaal voort te doen lopen... Bring bring. Er zijn er nog een paar, maar daar op focussen zou voorbijgaan aan het feit dat dit een goeie film is.

Link naar reactie

Volstrekt uniek? Neen, ik hoef enkel maar aan Primer te denken, die kwam al eerder. Mensen met een beter geheugen zullen nog wel wat films kunnen opnoemen met hetzelfde verhaal.

Low budget films zijn altijd 'simpel'? Neen, ik hoef enkel maar aan Primer te denken, die was veel goedkoper. Veel goedkoper.

 

2,6 miljoen is inderdaad niet zo veel, maar voor dat bedrag (of zelfs veel minder) heb je ook een THE EAST, KILL LIST, ANOTHER EARTH, TAKE SHELTER, BRONSON, BRICK, BUFFALO 66, MONSTERS, PI en ga zo maar verder. Stuk voor stuk betere, ambitieuzere en visueel meer interessante films die bovendien hun personages niet uit het oog verliezen en meer zijn dan plot, plot, plot.

Merk trouwens op dat ik simpel niet koppelde aan plot, maar aan de film zelf.

Ik zie wel in dat de film technisch goed in elkaar zit, maar hij overstijgt voor mij nooit zijn concept en dan blijf je achter met een saaie, want voorspelbare, puzzel.

 

Fantastisch dat je de film goed vindt, maar wees wat voorzichtiger met sommige uitspraken.

Primer vind ik onnavolgbare chaos. Maar dat ligt goed mogelijk aan mij. Ik ben mathematisch niet zo sterk en ik geloof dat je voor Primer dat wel moet zijn om het plot te kunnen volgen. Ik wist trouwens niet dat Chrono nog 2,6 miljoen had gekost. Ik dacht eerder iets van 2000 of zo. Vandaar mijn opmerking over het plot. Een complex plot vraagt toch het nodige aan verscheidene personages, meerdere locaties etc... De helft van de films die je opnoemt heb ik niet gezien. Van die ik wel gezien heb: The East vond ik een goeie thriller maar niet heel erg memorabel, Brick is idd wel andere koek. Die vind ik eigenlijk nog beter dan Jonson's big budget spectakelfilm Looper (die ook heel goed is imo) Buffalo 66 vond ik slaapverwekkend maar Monsters staat in mijn top20 van beste films die ik gezien heb.

 

Met narratief bedoel ik hoe de film opgebouwd is. Het feit dat de film steeds weer dezelfde tijdsperiode overspant maar iedere keer weer net iets gecompliceerder dan voorgaande keren. (de uitstekende thriller Source Code doet dit ook, weet ik, maar zonder iedere keer die extra plotlaag erbij zodra de hoofdpersoon weer terug gaat) Zo'n soort verhaalopbouw (beter woord had ik moeten gebruiken, ik zal mijzelf op het achterhoofd slaan) ben ik verder nog niet tegen gekomen in cinema. (tv wel maar das net een ander genre en het wordt in desbetreffende serie net iets anders uitgewerkt)

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Gisteren ook nog KING OF NEW YORK en LEPRECHAUN 3 gezien.

Die laatste is nog altijd een leuk niemendalletje.

KoNY zag ik voor het eerst. Van Abel Ferrara zijn er nog veel films die ik voor het eerst moet ontdekken... Ik wacht bv. nog altijd op goeie regio B releases van Driller Killer en Ms.45 (de BR release die net uitkwam is region A locked). KoNY is iets speciaals, je kan hem ruwweg in dezelfde categorie als andere gangsterfilms als goodfellas, scarface (,...), maar verschilt fundamenteel in toon van die films. Voelt daardoor ook heel verfrissend aan. Het is moeilijk om deftig uit te leggen waarom de film zo anders is behalve dan dat New York een echt personage is in de film, maar dat is zo vaag. Die stad verleent echter een soort ritme, een levendige grondstroom aan KoNY zoals dat blijkbaar wel meer het geval is bij films Ferrara. Ze voelen ook minder 'glamoureus' aan dan de andere gangsterepossen, veel vuiler en minder melancholisch.

Ugh, ik maak me niet echt verstaanbaar, denk ik.

Soit, kijken die handel! Er speelt ook veel schoon volk in mee zoals Christopher Walken, Laurence Fishburne, Wesley Snipes, David Caruso en Steve Buscemi.

Link naar reactie

Het kan een beetje vanalles zijn. Het origineel speelde zich ook af in kleine stadje, suburban conformist hell. De tweede dan in een grote stad waar niemand iemand kent. Enz.

Body Snatchers is trouwens gepikt van Heinlein's The Puppet Masters. Die heb ik trouwens denk ik nog niet gezien, ook met Sutherland op naar Amazon ;)

Link naar reactie

Robin Williams

Acteur en komiek Robin Williams is overleden. Volgens de sheriff van het gebied waar Williams woonde, lijkt het erop dat de acteur zelfmoord heeft gepleegd. Meer details ontbreken nog.

De woordvoerster van Williams zegt dat de acteur al enige tijd leed aan depressies. Ze spreekt wel van een plotseling verlies.

Williams was bekend van de films Good Morning Vietnam, Awakenings en Flubber. In 1998 won hij een Oscar voor zijn rol in de film Good Will Hunting.

 

RIP....

Link naar reactie

POSSESSION heb ik al op dvd, maar die verdient zoals je zegt een upgrade. De extra's zijn ook interessant. Bij die film is jet zo dat als je denkt dat jet niet hysterischer kan, Sulawesi er toch ober gaat. En het werkt!!!

 

De remake van we are what we are is nog onderweg. Die trailer sprak me wel aan.

 

Ja, argento. Ik heb van zijn latere films nog niet veel gezien. Alles na phenomena is een beetje een zwart gat bij mij.

 

So many movies, so little time. Het probleem is ook dat hoe meer films ik zie hoe meer ik doorheb dat ik nog zo veel niet gezien heb... Wel leuk ook, dat ik nog zo veel kan ontdekken.

Link naar reactie

Oja in dat geval is (Terror At The) Opera is een must see voor je ;)

Die bestel ik volgende maand...

Ik heb net de hoofdstukken over Asia Argento gelezen in het boek van Alan Jones (de recent herwerkte versie van Profondo Argento) dus haar werk zal ik ook nog eens verder moeten aanschaffen... :D

 

Ze kwam gisteren toevallig tersprake in één van de extra's op de King of New York blu-ray. Wist zelfs niet eens dat ze in 2 films van Ferrara had meegedaan en dat ze de vrouwelijke Ferrara wou zijn voor de films die zelf geregisseerd heeft.

Ne mens leert bij.

 

Asia+Argento+Zulu+Premieres+Cannes+l9cqb

Link naar reactie

Zou best kunnen.

 

Though it was originally conceived as another entry in the popular Demons series, director Michele Soavi insisted that the film stand alone and not be connected with the films Dèmoni (1985) or Dèmoni 2... l'incubo ritorna (1986). In an interview Soavi referred to the Demons films as 'pizza schlock' and wanted La Chiesa to be more sophisticated.

 

Although the film is also known by the title 'Demons 3', the script for 'The Church' has nothing to do with the rest of the Demons series.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...