Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

Ben fuckin' wheatley rules. Heb hier nog altijd DOWN TERRACE in het plastiekje staan. Heb je A FIELD IN ENGLAND al gezien? Trippy... Ik hoef je waarschijnlijk niet te vertellen hoe hard ik uitkijk naar 's mans verfilming van Ballard's HIGH RISE. Dat kan cronenberg levels of goodness bereiken!

 

KICK-ASS 2

Jeff wadlow toont hier opnieuw dat de man totaal niet weet wat hij wil zeggen. Als hij al iets te zeggen heeft. De film probeert drie onderliggende thema's ("wie ben ik?", echte leven vs fantasie, verheerlijkend vs pijnlijk geweld) te balanceren, maar zit vol contradicties die echt irriteren en zelfs schofferen. Wat wil je zeggen, man???

Wadlow kan technisch gezien wel een redelijke film in elkaar steken, maar net zoals bij Cry Wolf schiet het schrijfwerk tekort...

 

THE A-TEAM

Bij momenten heel erg overdreven, maar o zo fun. Joe Carnahan is een regisseur met ongelooflijk veel talent. Voor mijn part de hedendaagse McTiernan. Meer dan dat zelfs, want Narc en The Grey...

 

WRONG TURN 3

Ongelooflijk cheape DTV sequel gevuld met ongelooflijk slechte CGI. De personages nemen ook zoveel onlogische beslissingen dat je na een tijdje gewoon fuck it zegt en gewoon met blik op oneindig blijft verder kijken.

Een film met het meeste aantal dreigementen om iemand af te knallen en met het meest aantal discussies waarom die persoon toch nog moet blijven leven. Squibs zijn duur weet je wel...

Het is ijdele hoop om te verwachten dat de twee andere sequels beter zullen zijn, denk ik...

Link naar reactie

Ben fuckin' wheatley rules. Heb hier nog altijd DOWN TERRACE in het plastiekje staan. Heb je A FIELD IN ENGLAND al gezien? Trippy... Ik hoef je waarschijnlijk niet te vertellen hoe hard ik uitkijk naar 's mans verfilming van Ballard's HIGH RISE. Dat kan cronenberg levels of goodness bereiken!

 

 

Field in England nog niet gezien, Kill List wel, uitstekende film!

Link naar reactie

KICK-ASS 2

Jeff wadlow toont hier opnieuw dat de man totaal niet weet wat hij wil zeggen. Als hij al iets te zeggen heeft. De film probeert drie onderliggende thema's ("wie ben ik?", echte leven vs fantasie, verheerlijkend vs pijnlijk geweld) te balanceren, maar zit vol contradicties die echt irriteren en zelfs schofferen. Wat wil je zeggen, man???

Wadlow kan technisch gezien wel een redelijke film in elkaar steken, maar net zoals bij Cry Wolf schiet het schrijfwerk tekort...

 

Kick Ass 2 was leuk! Leuker nog dan de eerste. Tuurlijk sloeg het verhaal nergens op maar laten we eerlijk zijn, dat gold ook voor de eerste film. En kom op Superhelden slaan nergens op. Daarom zijn ook de enige echt leukesuperhelden films, films als Kick Ass en Hellboy waarbij de makers dat toegeven en genadeloos over the top gaan ermee. Want iedere film verliest meteen al zijn geloofwaardigheid als je er een superheld in pleurt. Daarom werken films als The Dark Knight ook niet voor mij. Prima actiethriller maar finaal verpest doordat ze opeens Batman erin smeten. De beste superheldenfilms zijn supoerheldenfilms als Kick Ass 2 die gewoon heerlijk schmieren zonder enige boodschap. Ga dan ook niet op zoek naar een boodschap want het is een superheldenfilm. Goeie actie, leuke humor, geinige pakjes, heerlijk over the top en zonder enige pretenties. Dit is hoe een superheldenfilm moet zijn.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Vond hem erg tegenvallen, geef mij maar de eerste Kickass of Super of Special.

]

Super vond ik een nare film en nodeloos gory.

 

Mijn oorspronkelijke post wat aangepast overigens. De boodschap klopt wel maar het feit dat ik momenteel door mijn laptop crash gedwongen ben te typen op een tablet die daar niet voor gemaakt is deed geen geen goed voor de teneur.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Kick Ass 2 was leuk! Leuker nog dan de eerste. Tuurlijk sloeg het verhaal nergens op maar laten we eerlijk zijn, dat gold ook voor de eerste film. En kom op Superhelden slaan nergens op. Daarom zijn ook de enige echt leukesuperhelden films, films als Kick Ass en Hellboy waarbij de makers dat toegeven en genadeloos over the top gaan ermee. Want iedere film verliest meteen al zijn geloofwaardigheid als je er een superheld in pleurt. Daarom werken films als The Dark Knight ook niet voor mij. Prima actiethriller maar finaal verpest doordat ze opeens Batman erin smeten. De beste superheldenfilms zijn supoerheldenfilms als Kick Ass 2 die gewoon heerlijk schmieren zonder enige boodschap. Ga dan ook niet op zoek naar een boodschap want het is een superheldenfilm. Goeie actie, leuke humor, geinige pakjes, heerlijk over the top en zonder enige pretenties. Dit is hoe een superheldenfilm moet zijn.

Er ait een boodschap in kick-ass 2. Dat is overduidelijk, die film schreeuwt dat uit. Alleen kan wadlow niet focussen en is hij niet consequent.

Het is niet omdat er superhelden inzitten dat het over the top moet zijn...

Daarom dat ik het nogal belachelijk vind dat voor jou the dark knight verknoeit wordt omwille van Batman. Dat is een nogal lullige reden. Geen probleem dat je de film slecht vindt, maar om die reden... Och, De gustibus en zo.

 

Een film moet inwendig consistent zijn, maakt niet uit wat voor genre het is. Dat geldt dus ook voor superhelden. Mochten die allemaal zonder pretentie en over the top zijn dan zou het met het genre al lang gedaan geweest zijn. De film moet trouw zijn aan zijn eigen universum en dat was in kick-ass 2 niet het geval terwijl dat in de eerste wel zo was.

Link naar reactie

Ja de films hebben weinig overeenkomsten, maar ik vond de sfeer en trage opbouw veel op elkaar lijken ;)

 

Voor mij was Prometheus of Killer Joe mijn favoriete film van 2012...maar zowiezo een goed film jaar.

2013 dat was pas een goed filmjaar: Only God Forgives, Stoker, The East.

Ik zit eigenlijk nog altijd te wachten totdat 2014 in gang schiet ook al zijn er heel wat goede films uitgekomen (Under The Skin, Snowpiercer).

2013 was, voor mij toch, een exceptioneel jaar...

 

Gisteren SQUIRM gezien. Jeff Liebermann heeft veel interessantere films gemaakt na dit debuut...

Link naar reactie

Veronica Mars (The Movie). Ik ben een grote fan van de TV reeks (wie nog ;) ). Een beetje schizofrene serie met een mix van highschool drama, Nancy Drew en zelfs ongewenste sexuele intimiteiten.

 

De film was goed, een beetje in de lijn van de reeks, maar ik had eigenlijk een beter finaal eind (sic) verwacht. Maarja het is dan ook 7 jaar later...

Link naar reactie

2013 dat was pas een goed filmjaar: Only God Forgives, Stoker, The East.

Ik zit eigenlijk nog altijd te wachten totdat 2014 in gang schiet ook al zijn er heel wat goede films uitgekomen (Under The Skin, Snowpiercer).

2013 was, voor mij toch, een exceptioneel jaar...

 

Gisteren SQUIRM gezien. Jeff Liebermann heeft veel interessantere films gemaakt na dit debuut...

 

Oja Only God Forgives was mijn nummer 1. ;) daarna kwamen Borgman, Evil Dead (2013) en Wither. Ook een uitstekend jaar.

Dit jaar ook Snowpiercer en Only Lovers Left Alive waren geweldig, ben benieuwd naar de rest. ;)

Link naar reactie

LUCY gezien. Aardige film. Typisch Luc Besson. Voor liefhebbers van zijn andere films is het wel een aanrader. Voor de rest een film die je kunt overslaan. Een beetje een mix van Akira en The Matrix met vooral heel veel Luc Besson. Vermakelijke film en goed voor een leuke anderhalf uur maar niet heel memorabel.

***

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

CRONOCRIMENES

De verschillende plotpunten zijn voorspelbaar, maar je haalt vooral genot uit het feit dat je alle gebeurtenissen uit verschillende standpunten ziet. De film zal echter geen tweede visie doorstaan omdat het allemaal wat te simpel is. Na alle lof had ik toch wel wat meer verwacht. High hopes are a bitch...

Link naar reactie

CRONOCRIMENES

De verschillende plotpunten zijn voorspelbaar, maar je haalt vooral genot uit het feit dat je alle gebeurtenissen uit verschillende standpunten ziet. De film zal echter geen tweede visie doorstaan omdat het allemaal wat te simpel is. Na alle lof had ik toch wel wat meer verwacht. High hopes are a bitch...

 

In dat geval Primer al gezien?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...