Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

Ein-de-lijk ROTPOTA (beter bekend als Rise Of The Planet Of The Apes' ;) ) gezien. Ik vraag me af of dit de eerste uitstekende filmprequel is die ik heb gezien. Onder de indruk. Hopelijk is DOTPOTA (beter bekend als Dawn Of The Planet Of The Apes' ) even goed (of nog beter).

DOTPOTA deze week gezien. Heel goede film. Vooral de beginscene is magnifiek. Het einde vond ik persoonlijk wat minder, iets teveel 'actie'. Zeker gaan kijken in de cinema is mijn advies.
Link naar reactie

Nooit gedacht dat ik zou uitkijken naar SEE NO EVIL 2, maar er is zoveel talent gemoeid met deze film dat het onmogelijk is om niet enthousiast te worden.

Katherine Isabelle, danielle harris en de soska twins. Die laatste zijn verantwoordelijk voor enkele van mijn favoriete horrorfilms, Dead Hooker in a Trunk, maar vooral American Mary.

 

Hier een interview van op sdcc14 (laat de voor de hand liggende commentaar achterwege, aub):

https://m.youtube.com/watch?v=g1d5pUtbS3U

Link naar reactie

Nooit gedacht dat ik zou uitkijken naar SEE NO EVIL 2, maar er is zoveel talent gemoeid met deze film dat het onmogelijk is om niet enthousiast te worden.

Katherine Isabelle, danielle harris en de soska twins. Die laatste zijn verantwoordelijk voor enkele van mijn favoriete horrorfilms, Dead Hooker in a Trunk, maar vooral American Mary.

 

Hier een interview van op sdcc14 (laat de voor de hand liggende commentaar achterwege, aub):

https://m.youtube.com/watch?v=g1d5pUtbS3U

 

Cool American Mary vond ik erg tof, alleen het einde was wat abrupt. Danielle Harris is zich steeds meer naar de nieuwe Scream Queen aan het ontwikkelen (of ze is het al). :)

Link naar reactie

INSIDIOUS CHAPTER 2

De verrassing van de eerste film is uiteraard af (de regels zijn immers gekend), maar toch is de film bijna even goed als de eerste. Dit is een rechtstreeks vervolg dus het heeft totaal geen zin om hem los te bekijken van de eerste INSIDIOUS.

Ik hou ongelooflijk veel van het kleurenpalet van deze film. James wan bewijst opnieuw dat hij één van de beste mensen in mainstreamhorror is. Hij slaagt er in om mij compleet paranoïde te maken omdat hij heel goed doorheeft dat zijn publiek de conventies van het genre maar al te goed kent en dat hij dus ook op sfeer moet spelen om zijn scares te doen werken...

Link naar reactie

Wat horror bekeken, oa op Rio.

 

Dark Skies: nogal flauw, maar bwah ok.

Osombie: enige pluspunt is meeste zombiekoppen afgeschoten in alle films die ik tot nu toe gezien heb

Train: een jaren 70 video nastie in het jaar 2000. En whatever happened to Thora Birch

Severance: uitstekend.

Link naar reactie

Vanavond 127 Hours gezien...godskolere het zal je maar gebeuren :e010:

Erg knap gefilmd, het is toch best lastig om op 1 plek het spannend te houden.

Dat is nu echt zo'n film die ik weiger te bekijken. Een idioot gaat bergen beklimmen en werkt zichzelf in de shit. Eigen schuld dikke bult.

 

Straks gaat men nog een film maken over een idioot die tegen 200 per uur op de autostrade een ongeluk krijgt en dan gedurende 5 dagen uit het wrak geholpen wordt.

Link naar reactie

Dat is nu echt zo'n film die ik weiger te bekijken. Een idioot gaat bergen beklimmen en werkt zichzelf in de shit. Eigen schuld dikke bult.

 

Straks gaat men nog een film maken over een idioot die tegen 200 per uur op de autostrade een ongeluk krijgt en dan gedurende 5 dagen uit het wrak geholpen wordt.

 

 

hoe kan je nu zo'n uitgesproken mening hebben over een film die je nog eens niet gezien hebt?

Link naar reactie

Ik vond buried toch wel wat beter dan je laat uitschijnen. Eigenlijk nog veel straffer dan127 hours omdat het daar echt anderhalf uur op 1 'locatie' is.

 

Ik vond buried zeker niet slecht hoor, in tegenstelling, ik vond 127 hours gewoon nog beter.... enfin, de denk ik toch... het is eigenlijk al te alng geleden dat ik beide nog eens gezien heb, zou ze eens opnieuw moeten bekijken en vergelijken. Anyway, wat ik wou zeggen, indien je Buried nog niet gezien hebt, ook zeker eens bekijken

Link naar reactie

hoe kan je nu zo'n uitgesproken mening hebben over een film die je nog eens niet gezien hebt?

Die film kan prachtig zijn, maar het thema is volkomen fout. Iemand die zichzelf willens en wetens in gevaar brengt dat is toch geen held?

En dat dan nog eens gaan verheerlijken. En het is geen fictie, het is waar gebeurd, dat maakt een groot verschil.

 

Hetzelfde met die speleoloog onlangs. Hoeveel geld is daaraan gespendeerd terwijl er dagelijks tientallen Palestijnen en Israelis omwille van friendly fire doodgaan.

 

Als ik stomme dingen doe verwacht ik niet dat er een film van gemaakt wordt.

Link naar reactie

DRESSED TO KILL

Dit moet toch wel één van De Palma beste films zijn. Een ware masterclass in suspense, beeld, muziek en montage. Er zitten een viertal meesterlijke sequenties in de film, maar vooral die die zich afspeelt in het museum is werkelijk geniaal. Een kwartier lang geen enkele dialoog, maar alles is zo helder en duidelijk. Fantastisch!!!

 

Ook nog DROP DEAD FRED bekeken. Vooral voor Phoebe Cates gekocht, maar de film zelf bleek ook heel erg genietbaar te zijn. Zat heel vaak met een smile op mijn gezicht. Het stelt op zich niet zo veel voor, maar dat hoeft ook niet altijd.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...