Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

nope.jpg

 

I second what lav said... De slechtste film die ik de laatste 10 jaar zag. Tezamen met Ted.

Ik moet hier toch de jonkies streng berispen!

 

Into Darkness is een prequel op de originele Star Trek reeks en als je die niet gezien hebt kan je de finesses ook niet smaken.

 

Beam us up Scotty!

Link naar reactie

Ik moet hier toch de jonkies streng berispen!

 

Into Darkness is een prequel op de originele Star Trek reeks en als je die niet gezien hebt kan je de finesses ook niet smaken.

 

Beam us up Scotty!

En jij snapt het leven niet omdat je in 30.000 voor christus niet gewindsurft hebt. Guess we're both doing something wrong. ;)

 

ALTERED STATES was fucking freaky! Loved it!

Link naar reactie

Zolang we maar akoord gaan dat Chuck beter is dan Statham ;)

 

Super 8 is opgenomen voor morgen.

 

Ghost World gezien (wegens ergens op de reep vermeld). Was zeker heel goed, maar ook een heel wrange film. Ik wou dat ik hem niet bekeken had.

 

En om op een luchtige noot te eindigen, ik vind de niet gecutterde neus van Scarlett beter dan wat ze nu heeft. ;p

Link naar reactie

Super 8 voelde aan als een wannabe Spielberg film. Niet slecht, maar je ziet toch liever het echte werk.

 

Net Surviving Life gezien van Svankmajer. Een man heeft een dubbel leven, het echte leven en in zijn dromen. Vreemde film, een combinatie van stop motion en real life. Een tikje te lang naar mijn smaak.

 

7.0

 

post-531-0-44142800-1405815386_thumb.jpg

Link naar reactie

Super 8 was ok, vooral het filmpje tijdens de aftiteling.

 

Omdat Statham hier onlangs vermeld werd Transporter eens opgezet (lag hier al een tijdje in de schuif). Na 20 minuten afgezet, maar was waarschijnlijk niet de schuld van Statham maar van Besson. Taken was ook al zo'n onding.

Link naar reactie

THE DEVILS

Nu ik de film gezien heb begrijp ik waarom de film zo controversieel is...

Eén van de meest politieke films die ik ooit zag, in een het engels hebben ze daar een prachtige zegswijze voor: "an incendiary piece of work".

Toont hoe macht en de zoektocht naar macht absoluut corrumpeert, hoe de 1% er alles aandoet om het gepeupel onder de knoet te houden en daarvoor alle middelen gebruikt (hier religie) om hun doel te bereiken.

Ken Russell toont ook erg goed aan dat religie voor the powers that be pure propaganda is. Ze geloven er zelf niet in, maar dat hoeft uiteraard ook niet zolang de rest het maar doet.

Dez film is een belangrijk meesterwerk en het feit dat je nog altijd niet de volledige versie kan zien is daar HET bewijs van. Het is een film die de goegemeente ongemakkelijk doet voelen, zo films hebben we meer nodig.

KIJKEN NAAR DIE HANDEL!!!

 

Link naar reactie

Super 8 was ok, vooral het filmpje tijdens de aftiteling.

 

Omdat Statham hier onlangs vermeld werd Transporter eens opgezet (lag hier al een tijdje in de schuif). Na 20 minuten afgezet, maar was waarschijnlijk niet de schuld van Statham maar van Besson. Taken was ook al zo'n onding.

Wut Wut? Ik vond taken fantastisch!

Link naar reactie

Wat ik van die films vond kan je lezen in de zombie special die ik een rijd gelezen schreef voor brainfreeze... http://www.brainfreeze.be/2013/04/29/zombie-special-inleiding-en-teaser-nsfw/

 

Ik kopieer even uit het vijfde deel:

"Na zijn grote “studiofilm” – Land of the Dead werd immers door Universal Pictures geproduceerd en kan ook als een succes gezien worden met een boxoffice van $46 miljoen – besloot Romero om de volgende twee delen in zijn Living Dead-reeks onafhankelijk te financieren, met een beperkter budget. Diary of the Dead (2007) en Survival of the Dead (2009) zijn, chronologische gezien, geen opvolgers van Land of the Dead en de eerdere films, maar spelen zich af in de beginperiode van de zombieplaag (zoals Night of The Living Dead, dus).

 

Diary of the Dead is om verschillende redenen de betere film van de twee. De belangrijkste reden is misschien dat Romero ook iets nieuws probeert in zijn carrière. Diary… is namelijk opgevat als een soort Found Footage-film, wat ook wel past bij het onderwerp dat de man wou aansnijden. De grootmeester richt hier namelijk zijn pijlen op de media. Wat is de ethiek achter het vertellen van een waargebeurd verhaal? Hoe zorg je dat je objectief blijft, is dat überhaupt wel mogelijk? Moet je je eigenlijk wel loskoppelen van datgene wat je registreert met de camera? Op welk moment gebruik je de camera als schild om zelf niet te moeten reageren op wat er gaande is? Romero haalt deze en nog meer vragen aan om een echt bijtende kritiek te geven op ons huidig medialandschap en doet dit met een passie die je niet meteen zou verwachten van een ‘oudje’.

 

Na het artistieke succes van Diary… kwam de zesde film, Survival of the Dead, als een mokerslag aan. De film mist een duidelijke lijn, is slecht opgebouwd en stelt eigenlijk in het algemeen teleur. In plaats van er die legereenheid bij te slepen, had de focus vanaf het begin al moeten liggen op de vete tussen de twee Ierse families die Plum Island bewonen. Dan had Romero wel een goede film kunnen afleveren, een soort studie over hoe mensen over de generaties heen haatdragend kunnen blijven terwijl ze de redenen hiervoor allang vergeten zijn, als die er ooit al waren…"

Link naar reactie

Dit is een vraag waar ik nu al een tijdje mee in mijn hoofd zit: wat hebben jullie met gore?

 

Ik vind gore nml walgelijk. En dat is geen waarddeoordeel. Ik wordt vaak erg onpasselijk van gore maar dat is dan ook de bedoeling. Gore kan heel goed ingezet worden om een zeker realisme over te brengen en een zekere emotionele gutpunch teweeg te brengen. Het is tenslotte een ding om een protaginist te zien sterven. Het is iets anders om hem on screen onthoofd te zien worden, Dat is iets waar je naar van wordt en dat is ook de bedoeling. Goeie fictie maakt alle mogelijke gevoelens bij de kijker los en niet enkel ontspannenheid en blijdschap. Maar gore op zich vind ik niet fijn om te zien.

 

Dus mijn vraag is eigenlijk: waarom kijken jullie er zo graag naar?

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

De gore in een horrorfilm moet je vergelijken met de actiescenes (explosies, gevechtsscenes,...) in actiefilms. Je kan nog andere vergelijkingen maken. Het is één van de karakteristieken van een bepaald soort subgenre.

 

Probleem met dit soort vergelijking is dat horrorfilms heel veel dingen kunnen doen. De actiefilm is een genre op zich terwijl horror een verzameling is van heel veel erg verschillende subgenres. Jump scares zijn bv een ander middel om een reactie teweeg te brengen bij het publiek.

 

Gore zelf kan dan nog eens heel veel verschillende functies hebben... In braindead of Tucker and Dale draait het om het komische effect zoals bv een taart in screwball komedies.

In August underground, cannibal holocaust en nog andere films moet het effectief weerzinwekkend zijn wat je ziet.

 

In het algemeen kan je goede Gore fx appreciëren zoals een goede explosie, matte painting of een ander cgi shot. Er gaat een soort artistiek en visceraal genot van uit (wow, dat hebben ze goed gedaan) alleen is het onderwerp anders...

 

Op het einde van de dag draait het enkel maar om het feit of een film goed is of niet, wat het genre ook is.

De reden waarom ik naar horrorfilms kijk is omdat voor mij een genre als een ander is, een goeie film is een goeie film. Als je dat credo aanhoudt dan mag je geen genres uitsluiten.

Als ik dan weer een reden moet geven waarom ik een voorliefde voor horror heb dan is het net omdat het genre zo breed is en je er zo veel wegen kan bewandelen, er zijn zoveel mogelijkheden. Bovendien is het één van de weinige genres waar je moeilijke thema's op een creatieve manier kan aanpakken. Meest gekende voorbeelden zijn devil's backbone en pan's labyrinth, meer recent denk ik aan Soulmate van axelle Carolyn.

Het is bovendien het laatste genre waar je nog echt subversief kan zijn en zelfs progressief en politiek. Ik denk aan het rape-revenge genre en films zoals cannibal holocaust en a serbian film. Vooral rond gender roles zijn er heel interessante discussies. Zie bv het boek 'men, women and chainsaws' van Carol clover. Ik heb wat de slasher betreft die discussie een beetje besproken in een special die ik schreef voor brainfreeze: http://www.brainfreeze.be/2013/10/31/slasher-special-deel-1-sekse-en-geweld-nsfw/

Link naar reactie

Ik heb geen probleem met gore in films (alhoewel ik eigenlijk liever een goeie griezelfilm zonder teveel bloed zie). Je weet toch dat het maar fake is en meestal is het zo over the top dat het grappig wordt. Sommige zoals The Return of the Living Dead zijn eigenlijk ook komedies.

 

Ik heb veel meer last met échte gruwelzaken en tijdens het nieuws moet ik regelmatig al eens mijn hoofd afwenden.

 

En als het over films gaat: The Killing Fields vind ik 100x gruwelijker dan bijvoorbeeld Cannibal Holocaust.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...