Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

Gast Natte aap

Ben een liefhebber van de films van Wong Kar-Wai maar die film is toch éééééénoooooorm saaaaai.  Bloedmooi met momenten maar saaaaaaai...saaaaaai...  Misschien wel zijn slechtste film.  (mijn favoriet is '2046', het vervolg op 'In The Mood For Love')

 

ach zo? Is dat eentje van Wong Kar-Wai? Ik kijk daar idd ook graag naar. Allez, vooral naar de cinematografie van Chris Doyle. In mijn visie is Chris Doyle de maker van Chunking Express en Fallen Angels :)

In the mood for love vond ik idd een schitterende film, Happy together vond ik ook erg saai maar misschien heb ik die met de foute instelling gekeken. 2046 deed me niet zo heel veel, maar misschien had ik er ook te veel van verwacht.

 

Merci hé koen, nu heb ik geen goesting om The Grandmaster te zien :D

Link naar reactie
Gast Natte aap

Ben een liefhebber van de films van Wong Kar-Wai maar die film is toch éééééénoooooorm saaaaai.  Bloedmooi met momenten maar saaaaaaai...saaaaaai...  Misschien wel zijn slechtste film.  (mijn favoriet is '2046', het vervolg op 'In The Mood For Love')

 

je hebt gelijk. Ik heb net de eerste 20 minuten achter de rug en dan maar afgezet en gedelete. Wazige film. De Wong doet dat wel meer, van die wazige films, maar nu is het gewoon niet te volgen. Jammer.

Link naar reactie
Gast Natte aap

crimi clowns de film. Mja, beetje tussenin. Soms wel grappig (een brochette in zijn oog) en soms wat erover (kersting is hier niet echt op zijn best).

Link naar reactie
Gast Natte aap

Ja, de serie was beter. Halfweg de film dacht ik ook: nu beginnen ze te overdrijven.

 

yep. Al had ik bij de serie soms ook wel een aantal momenten dat ik het ook wel erover vond op een manier die dan niet grappig was. Maar goed, al bij al viel het eerste seizoen nog mee. Maar ik snap nu niet of er nog een tweede seizoen komt of dat de film het einde van de reeks zou zijn? Het leek me eerder een afgerond geheel te zijn met die film, maar ik las precies ergens dat er een seizoen twee komt.

Link naar reactie

Het tweede seizoen is al geweest, blijkbaar, maar ik heb het ook gemist. 'k Zal het nog wel eens ontlenen van de bib dan. Ze hebben er een beetje een warboel van gemaakt precies:

 

Wie dit tweede seizoen bekijkt, zal onvermijdelijk een groot déjà vu-gevoel te verwerken krijgen. Letterlijk dan. Een groot deel van de afleveringen bestaat namelijk uit ‘De movie’ die in de reeks verwerkt werd. Ook de eerste afleveringen werden al eens in Nederland uitgezonden - 2BE besloot om van het eerste seizoen maar tien afleveringen uit te zenden - en voor de fans kent het internet natuurlijk geen grenzen. We bleven dus wat op onze honger zitten, maar dat neemt niet weg dat dat materiaal soms ijzersterk blijft. Al zorgt die combinatie (een deel van seizoen één, de film en wat nieuw materiaal) voor een vrij wisselvallige mix. De originele cliffhanger van het eerste seizoen valt ergens in het midden van de reeks, en het spectaculaire slot van de film speelt zich nu aan het begin van de laatste aflevering af. Daardoor valt er geen echte rode draad door dit seizoen te trekken en voelt die laatste aflevering nu eerder aan als het begin van een nieuw seizoen dan de conclusie van het vorige. Bijgevolg lijkt de (definitieve?) afronding van het verhaal eerder bij de haren getrokken dan een mooie afsluiter van het geheel.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Het tweede seizoen is al geweest, blijkbaar, maar ik heb het ook gemist. 'k Zal het nog wel eens ontlenen van de bib dan. Ze hebben er een beetje een warboel van gemaakt precies:

 

hm, da's toch jammer. De film had mits een creatieve oplossing perfect midden tussen de twee seizoenen kunnen passen. Iets in de richting dat na het accident er een van de mensen dood is en ze weer verder kunnen (want ik vind het accident niet echt een bevredigende oplossing).

 

Maar goed, zo sterk was de reeks nu ook weer niet, gewoon plezant en af en toe best goed gevonden. Maar het is geen matroesjka's hé ;)

Link naar reactie

Pitch Black, The Chronicles of Riddick (director‘s cut) en Riddick (extended director‘s cut) nog eens bekeken.

Alle drie goed, en PB is voor mij iets speciaals wegens goede herinneringen aan de eerste kijkbeurt, maar Chronicles vind ik de beste.

De animatie film zag ik ook ooit, maar die ben ik helemaal vergeten...

Link naar reactie

Met de nadruk op fantastisch goed. Ik heb die destijds in één week drie keer in de cinema geweest gaan zien. Nadien nog enkele keren op dvd herbekeken. Onlangs deze Superrrrr-goedkope BluRay-collectie (met NL-subs) in huis gehaald...

http://www.amazon.it/Matrix-Ultimate-Collection-Ltd-Blu-Ray/dp/B0041KW60W

Heb deze, Animatrix heb ik nooit gezien.

 

51ihHo8%2B7CL.jpg

 

Pitch Black, The Chronicles of Riddick (director‘s cut) en Riddick (extended director‘s cut) nog eens bekeken.

Alle drie goed, en PB is voor mij iets speciaals wegens goede herinneringen aan de eerste kijkbeurt, maar Chronicles vind ik de beste.

De animatie film zag ik ook ooit, maar die ben ik helemaal vergeten...

19723_large.jpg

Was heel goed, de animatie heb ik nog niet bekeken.

Link naar reactie
Gast Natte aap

The power of few. Goeie muziek en een leuke what if plot. Goed geacteerd ook. Zeker niet de beste film die ik ooit zag, maar wel gewoon een goeie film zonder meer.

Link naar reactie

The Matrix is een goeie, zij het niet erg diepzinnige, actiefilm die grotendeels gejat is van Dark City wat mijns inziens een betere en wat meer diepzinnige film is. Avalon daarentegen is een echt baanbrekende film over hetzelfde concept waarbij The Matrix volledig in het niet valt.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

En vergeet eXistenZ niet, ook beter dan The Matrix. ;)

 

Klopt maar wilde het Koen niet al te moeilijk maken.

 

De Wachowski broertjes waren het meest beïnvloed door  Ghost in the Shell en verschillende martial arts films.  Er zijn nogal wat overeenkomsten met bepaalde comics en manga (vooral 'Invisibles') en films (inderdaad oa Dark City)

The Matrix is enkel visueel afgekeken van Ghost in the Shell. Het thema en het verhaal van die film is totaal anders. Maar wel grappig dat je m noemt want Avalon is van dezelfde regisseur als Ghost in the Shell.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...