Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

De eerste is een cult klassieker, een typisch eind jaren 70 tikje experimentele film.
Deel 2 heeft een groter budget en het is meer een special effect film. Ook erg goed maar totaal anders. Deel 3 is meer hetzelfde van deel 2. Het vierde deel is een love it or hate film, weer richting het eerste deel.

Ik vind het een hele leuk serie van Don Coscarelli (Bubba Ho-Tep en John Dies At The End).

 

 

 

 

Link naar reactie

Bubba Ho-tep is leuk maar vooral de eerste twee Phantasm zijn wel beter. ;)

 

Dat wil ik wel geloven maar ik ben niet zo'n groot fan van horror films. Die kijk ik doorgaans alleen omdat ik dan al een andere film heb gezien van dezelfde regisseur die ik ook goed vind. Uitzondering hierop is wel gothic horror waar ik een heel groot fan van ben.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Gisteren een bijzondere film gezien, La guerre du feu (Quest for Fire). Het speelt zich 80.000 jaar geleden af met een groep neanderthalers in de hoofdrol. Eigenlijk zijn er drie groepen mensen in deze film de Homo erectus (halve apen), de Neanderthalensis en de moderne mens de Homo sapiens.

Kort gezegd gaat het over de strijd van vuur. Hele aparte film aangezien taal (met uitzondering van een paar woordjes) niet bestaat.

De sabeltandtijgers en mammoeten zijn indrukwekkend goed gemaakt. Ik had er nog weinig over gehoord, maar zeker een aanrader!

 

post-531-0-65548700-1396607839_thumb.jpg

 

Link naar reactie

Gisteren een bijzondere film gezien, La guerre du feu (Quest for Fire). Het speelt zich 80.000 jaar geleden af met een groep neanderthalers in de hoofdrol. Eigenlijk zijn er drie groepen mensen in deze film de Homo erectus (halve apen), de Neanderthalensis en de moderne mens de Homo sapiens.

Kort gezegd gaat het over de strijd van vuur. Hele aparte film aangezien taal (met uitzondering van een paar woordjes) niet bestaat.

De sabeltandtijgers en mammoeten zijn indrukwekkend goed gemaakt. Ik had er nog weinig over gehoord, maar zeker een aanrader!

 

 

Er is vrij recentelijk het eerste deel uitgekomen van de stripadaptatie van hetzelfde boek.

thumb1_ef1b4962-85a2-11e3-8ae6-2ae22993b

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Gisteren "Snowpiercer" gezien. Er was een kale man die voor het begin een woordje uitleg gaf bij de film, maar dat leek nergens op. De film zelf was érg goed, vond ik. 't Deed nog'ns deugd om 'n goede film te zien.

Hoe verhoud hij zich tot de strip? Is t een beetje een goeie adaptatie?

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ik probeerde me halsstarrig te herinneren hoe de strip was. Dus in dat opzicht is het een goede herwerking. Hier en daar herkende ik zeker dingen, maar om zeker te zijn, moet'k hem eens herlezen.

 

EDIT: Ik heb het even herlezen.

De film lijkt amper op de strip. Enkel het concept is hetzelfde. D.w.z. dat er een trein is die aangedreven door een perpetuum mobile aangedreven wordt en rond de wereld cirkelt. De klassenverschillen zijn dezelfde, maar het verhaal is eigenlijk helemaal anders. Ik ben geneigd dat van de film beter te vinden dan het stripverhaal.

 

Oh wow een film die beter is dan één van de grootste stripklassiekers van deze tijd.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Gisteren na Big Bang Theory gewoon blijven verder kijken naar 2BE ipv iets te lezen. Zo heb ik TAKEN ook eens gezien. Heb me daar best mee geaumuseerd. Dochter wordt ontvoerd, vader is ex-special-ops of ex-spion of weet ik veel, gaat de slechteriken zoeken en vinden, en helpt ze om zeep.

Ja, ik kan zo'n revenge films heel leuk vinden. :)

Link naar reactie

Gisteren na Big Bang Theory gewoon blijven verder kijken naar 2BE ipv iets te lezen. Zo heb ik TAKEN ook eens gezien. Heb me daar best mee geaumuseerd. Dochter wordt ontvoerd, vader is ex-special-ops of ex-spion of weet ik veel, gaat de slechteriken zoeken en vinden, en helpt ze om zeep.

Ja, ik kan zo'n revenge films heel leuk vinden. :)

 

 

Oja Death Sentence uit 2007 met Kevin Bacon vind ik ook erg goed, lekker bruut ook. Harry Brown is ook leuk, en natuurlijk de klassiekers Death Wish en Exterminator.

 

 

Death Sentence is de max !

 

Harry Brown ken ik niet, de rest wel. Alhoewel ze van Death Wish misschien wel een deel teveel hebben gemaakt ;)

Link naar reactie

Ik ben trouwens gisteren naar Snowpiercer gewwest? Een coole film maar ik had het toch wel wat moeilijk om helemaal mee in de film te geraken. Wordt er in de strip eigenlijk een uitleg gegeven aan wat Nam Goon Minsu (of whatever zijn naam is) uit dat raam gezien had maar uiteindelijk niet wou vertellen aan Curtis? (antwoord mag desnoods in spoilers)

Link naar reactie
Gast Natte aap

ik heb net Gravity gezien (allez ja in twee delen). Ik vond dat best een spannende film. Veel suspense in die film. Dio, ik snap niet dat je die wil vergelijken met Europa report. Dit zijn twee totaal andere films. Ik vond ze alletwee goed.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Inderdaad. Men neemt een still uit de film, gooit er eventueel een andere achtergrond tegenaan - iets met vage kleurovergangen of iets met wolken - en kwakt er dan de nodige titel, tekst en info op. Klaar. :e009:

 

Het ambachtelijke is verdwenen.

Link naar reactie

Fan made posters zijn regelmatig echt een pak beter dan de officiële, enkele voorbeeldjes;

 

 

fan made

tumblr_ml7tyjrMwk1rezygko1_1280.jpg

 

vs officiële

MV5BMTgxNDM5MDM1Ml5BMl5BanBnXkFtZTcwOTYw

 

fan made

tumblr_mqz60sSen51sn2vmto1_500.jpg

 

vs officiële

MV5BNDc2NjU0MTcwNV5BMl5BanBnXkFtZTcwMjg4

 

 

fan made

tumblr_m9ax5lhlaJ1r0oklf.jpg

 

vs officiële

MV5BMTczMzE4Nzk3N15BMl5BanBnXkFtZTcwNDg5

 

 

fan made

tumblr_mqly4fnlnH1qzdglao1_500.jpg

 

vs officiële

MV5BNjA1NjExMzkwN15BMl5BanBnXkFtZTcwMjEz

 

fan made

tumblr_mqjuv0Hj721sn2vmto1_500.jpg

 

vs officiële

MV5BMjIzMzAzMjQyM15BMl5BanBnXkFtZTcwNzM2

 

 

Ze willen vaak dat de hoofdacteur zeer duidelijk in beeld komt, ik denk dat veel mensen vaak films gaan zien vanwege de acteur en niet zo zeer vanwege de regisseur

Link naar reactie
Gast Natte aap

Alternate scene al gezien?  :e007:

 

 

 

:D goeie

 

Trouwens, mijn vrouw en ik zaten zo in de film dat op het moment dat Clooney aan het eind terug in die soyoez stapt, we allebei zoiets hadden van , what the fuck, dit is er toch dik over, Het duurde toch even voor ik 'm door had ;) Meestal zie ik zo'n dingen vrij snel, maar als ik echt in het verhaal gezogen word, dan valt me dat minder op blijkbaar.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...