Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

Europe Report gezien, vond Last Days On Mars beter ;). Ik houd niet zo van Found Footage....

Europa Report had wel een beter verhaal imo. Last Days on Mars was gewoon een vermakelijke zombiefilm. Europa Report zat ook nog enige diepgang in. Maar aan de andere kant ik ben een grote liefhebber van hard sci fi dus misschien ligt het daar aan.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Enige diepgang?

 

 

Oja ze zakten door het ijs.

 

 

Meer diepgang zat er niet in hoor, viel me een beetje tegen...

Enige intelligentie was waarschijnlijk beter geweest. Europa Report is erg goed om twee redenen naar mijn mening,

 

1: Het is zowaar eens een realistische sci fi film over de zoektocht naar buitenaards leven.

2: De spanning komt van wat je niet ziet ipv wat je wel ziet. Dat is veel spannender en intelligenter dan gewoon een stel zombies het scherm op pleuren zoals in Last Days on Mars.

 

Ik kan me wel voorstellen dat het einde wat tegen viel. Ik vond het een prima einde maar je kan het zien als een afknapper.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie
Gast Natte aap

last days on mars heeft zombies - europe report heeft suspense : 0 - 57 voor europe report.

 

Maar er schortte toch nog wel wat aan de film om hem echt een topfilm te noemen, maar ik vond het een van de spannendere SF films die ik de afgelopen tijd zag.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Films zoals Moon, 2001: A Space Odyssey, Alien, Event Horizon enz. Ja misschien wel meer Sci-realisme, alhoewel dat met zombies op Mars niet zo makkelijk gaat.

 

alien in dat rijtje? maar ik snap wel wat je bedoelt. Zijn die films er niet altijd al geweest? Enerzijds de space opera en anderzijds de net iets realistischer ogende sf. allez, ik had toch dat gevoel ;)

Link naar reactie

Ze zijn er altijd geweest, maar nu zijn ze net weer wat populairder door de big budget film Gravity.

Hetzelfde gebeurde er in 1989 met The Abyss -> Leviathan -> Deep Star Six -> Endless Descent enz.. Dat soort films werden opeens erg populair.

 

Alien is toch niet vreemd, in principe gebeurd er een gelijksoortig iets in Europe Report (compleet anders in opzet maar toch) ;)

Link naar reactie
Gast Natte aap

 

 

Alien is toch niet vreemd, in principe gebeurd er een gelijksoortig iets in Europe Report (compleet anders in opzet maar toch) ;)

 

mja, inderdaad ergens wel een beetje als je puur naar het verhaal kijkt.

Link naar reactie

Wel grappig dat een film zoals Gravity, weer een nieuwe impuls geeft aan dit soort films. 

 

Eerder het tegenovergestelde. Europa Report is door Gravity zwaar ondergesneeuwd geraakt terwijl hij veel beter is dan Gravity imo.

 

ik heb gravity nog niet gezien, maar wat zijn "dit soort films"? dan?

bedoel je de niet-lasershooting scifi? de soort van realistische benadering? Meer Sci minder fi?

 

Hard sci fi films. http://en.wikipedia.org/wiki/Hard_science_fiction

 

Films zoals Moon, 2001: A Space Odyssey, Alien, Event Horizon enz. Ja misschien wel meer Sci-realisme, alhoewel dat met zombies op Mars niet zo makkelijk gaat.

 

Gravity is wel een aanrader trouwens.

 

 

 

Moon en A Space Oddyssey ala maar Event Horizon? Dat is een vrij debiele horrorfilm waar toevallig (niet realistische) ruimteschepen in zitten.

 

Gravity is beslist geen aanader. Hij ziet er leuk uit maar het verhaal is heel dun en vereist heel veel suspension of disbelief.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ik vond er eigenlijk helemaal niets aan. Misschien was hij in de bios beter.

Nee ik heb m in de bios gezien. Vond m nog steeds tegen vallen. Misschien dat ie beter is als je er met de juiste verwachtingen in gaat. Namelijk een spectaculaire, puntje van je stoel achtbaan in te gaan. Want dat is de film feitelijk. Een kermisattractie. Hold on to your seats and switch your brain off.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie
Gast Natte aap

gisteren het laatste stuk van 47 Ronin uitgekeken (wij kijken films altijd in twee of drie stukken, ik heb te weinig tijd voor een hele film in één keer op een uitzondering na en de meeste hedendaagse films zijn ook niet echt van die aard dat ze zo beklijvend zijn dat je wel moet blijven kijken ... op een uitzondering na).

 

Bwa, enerzijds best cool. Samourai, japanse legende die veel weg heeft van chinese legendes (draken?), schoon Japanse vrouwkes, monnikken in een bamboebos ... maar anderzijds was het toch niet zo'n goeie film als ik er van verwacht had. Het verhaal viel op zich nog wel mee maar was naar mijn aanvoelen wat te zwak uitgewerkt en te snel afgerammeld (ik ben de manga manier van vertellen gewoon :) ), suspense was ook hier ver te zoeken en de eindscene in dat kasteel had van mij ook iets beter gekund.

 

geen aanrader, maar als je nu met een flinke griep op de zetel zou liggen, thermometer in je aa ... eh ... mja, taske thee erbij en onder een dekentje, dan is dat misschien nog wel ok.

Link naar reactie

Toen ik vorig jaar The Hunger Games huurde, dacht ik dat het de laatste tiener hype was, maar het is SF, dus ik wou het toch eens zien. Dat was een heel goeie film, tot mijn prettige verrassing, die mij een geslaagde vrijdag avond opleverde :) waar ik graag aan terug denk. Maar hey, dat moest wel toeval zijn, en het vervolg een verplicht nummer. Maar ook Catching Fire vond ik weer zéér goed. Een abrupt einde, dat wel, maar ik kijk al uit naar het volgende deel. Ja, ik ben fan ! En wat een actrice ! :)

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Iemand Snowpiercer al gezien? Ik daarnet. Zit wel goed in elkaar, maar kon nog iets beter. Bij zo'n dystopische prenten hou ik het realisme qua geweld zoals te zien in Scarface of Children of men als referentie.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...