Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

Yep, van District 9, ook een goeie film, maar wat overroepen, en te lang :)

District 9 is het product van een regisseur die niet kon beslissen wat voor film hij nu wilde maken: een actie/avontuur film of een maatschappijkritisch drama en uiteindelijk is het geen van beide.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie
Gast Natte aap

District 9 is het product van een regisseur die niet kon beslissen wat voor film hij nu wilde maken: een actie/avontuur film of een maatschappijkritisch drama en uiteindelijk is het geen van beide.

Maatschappijkritisch drama nog wel, kijk eens aan. Bedoel je dan het stuk waar die aliens wat in het rond schieten of dat stuk dat hij tentakels krijgt? Of moet je misschien zo'n film eens gewoon bekijken zoals ie is, een film over aliens die op aarde geland zijn ;) je zoekt er veel te veel achter.

Link naar reactie

Maatschappijkritisch drama nog wel, kijk eens aan. Bedoel je dan het stuk waar die aliens wat in het rond schieten of dat stuk dat hij tentakels krijgt? Of moet je misschien zo'n film eens gewoon bekijken zoals ie is, een film over aliens die op aarde geland zijn ;) je zoekt er veel te veel achter.

Ik refereer eerder naar de sociale status van de Aliens en de grote hoeveelheid xonefobe mensen die ze weg willen hebben. Het is niet moeilijk een link te maken naar de sociale status van immigranten. Zeker omdat de film zich afspeelt in het land van de apartheid.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

District 9 zat beter in elkaar dan Elysium. District 9 had de geloofwaardigheid van een docu en de kwaliteit van een realistische actiefilm (het type dat niet door Hollywood wordt uitgebraakt ).

 

Het maatschappijkritische aspect of de verwijzing naar bestaande problematiek was geenszins een storend element.

Link naar reactie

District 9 zat beter in elkaar dan Elysium. District 9 had de geloofwaardigheid van een docu en de kwaliteit van een realistische actiefilm (het type dat niet door Hollywood wordt uitgebraakt ).

 

Het maatschappijkritische aspect of de verwijzing naar bestaande problematiek was geenszins een storend element.

Hoe meer ik hoor over District 9 hoe meer ik denk dat ik de film op een verkeerd moment heb gezien. Ik weet sowieso dat ik nogal geschokt was door het geweld in de film. (ik was een aantal jaar jonger en had nog niet zoveel films gezien of volwassenen tv-series als Game of Thrones) mogelijk zal ik hem vanavond nog eens bekijken.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ik heb alle Saw-films twee jaar geleden in een week bekeken, praktisch elke dag één. Ik bleef het leuk vinden, zelfs al is de verrassing van de eerste film eraf, het fascineerde me hoe ze bleven verder borduren op wat vooraf ging en hoe clever het in mekaar steekt, hoe onwaarschijnlijk het allemaal ook moge wezen. Best de films zo vlug mogelijk na mekaar bekijken om alle verwijzingen te snappen. Top !

Ga ik doen, vanavond Saw 3 :)

Link naar reactie
Gast Natte aap

op aanraden van Diogenes naar Europa Report gekeken. Ik vond 'm best goed. Die low budget vond ik niet storend, misschien zelfs integendeel beter werken. De verklaring van "the creature" had van mij ietsjes beter uitgewerkt mogen zijn, maar het was niet van zo'n niveau dat ik het daarom maar een slappe film zou vinden.

 

Goed opgebouwd, goeie suspense, prima vormgegeven, goed geacteerd.

 

Het deed me heel de tijd wel denken dat ik een verfilming van een van de verhalen van 2001 nights (manga) aan het kijken was. maar aangezien ik dat één van de beste manga's vind, was dat zeker niet storend maar eerder een voordeel.

 

Merci Dio.

Link naar reactie

Gisteren The Last Days On Mars gezien. Uitstekende zombiefilm op Mars. Nergens origineel, maar met de sterke cast en genoeg spannende en creepy scenes absoluut een aanrader.

 

 

Van het weekend Europa Report opzetten. :)

Allebei gezien. Europa Report vond ik verreweg de betere van de twee maar Last Days on Mars is best aardig ja.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie
Gast Natte aap

Vandaag 'Cypher' gekeken, uit 2002. Ik vond dat geen slechte film. Het feit dat je al ergens halverwege de film kunt weten wat het einde gaat zijn, vond ik niet storend.

Die Northam speelt dat niet slecht, ik zie in hem wel een beetje een english spy. Misschien had ie james bond moeten worden. 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Iets niet doen en begrijpen heeft volgens mij weinig met leeftijd te maken ;). Maar dat terzijde :)

Waldorf beschouwt zichzelf reeds als min of meer bejaard...Tja... B)   

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

ET vond ik maar zwaar kut. Ik heb hem dan ook nooit volledig gezien. Die typische Spielberg-meligheid ( wat in Hollywood wel meer voorkomt maar Spielberg kan dat wel heel goed exporteren, jammer genoeg. ), daar had ik als kind al een hekel aan.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...