Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

Dat had ik ook met Silver Lining Playbook, ik vond die film schitterend tot aan de superbowlscene en vanaf daar ging het berg af en vond ik het met momenten eigenlijk flauw en vrij plat. Uiteindelijk dus alles behalve een slechte film maar naar mijn mening ook niet oscarmateriaal. Argo vond ik bvb zéér goed maar ook niet dé beste film van heel het jaar maar het is ook langer dan vandaag dat ik het niet eens ben met de keuze van de oscars, zowel nominaties als prijzen

Link naar reactie

Die tweede vind ik er echt verschrikkelijk uitzien. (maar ik ben ook gen fan van de Wachowski's) Die eerste daarentegen...ik ben geen liefhebber van monsterfilms maar deze vind ik er toch wel heel mooi uitzien. Hij is ook van de regisseur van Monsters (aanrader). Ik hoop alleen wel dat het script ook goed is. Dat is nml van een debutant scriptschrijver. Toegegeven die kunnen ook goeie dingen produceren maar ik heb geen referentiekader daar. Ga even wachten tot de eerste reviews binnen zijn en als die mij aanspreken ga ik deze misschien zelfs nog wel in de cinema zien.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Die tweede vind ik er echt verschrikkelijk uitzien. (maar ik ben ook gen fan van de Wachowski's) Die eerste daarentegen...ik ben geen liefhebber van monsterfilms maar deze vind ik er toch wel heel mooi uitzien. Hij is ook van de regisseur van Monsters (aanrader). Ik hoop alleen wel dat het script ook goed is. Dat is nml van een debutant scriptschrijver. Toegegeven die kunnen ook goeie dingen produceren maar ik heb geen referentiekader daar. Ga even wachten tot de eerste reviews binnen zijn en als die mij aanspreken ga ik deze misschien zelfs nog wel in de cinema zien.

 

huh? godzilla? script? sinds wanneer is daar een script voor nodig?

 

monster attacks new york (or tokyo)

airplanes and halicopturums fire at will

explanation: something with atomic tests

girl twists her ankle

hero saves the day

the end

Link naar reactie

Die tweede vind ik er echt verschrikkelijk uitzien. (maar ik ben ook gen fan van de Wachowski's) Die eerste daarentegen...ik ben geen liefhebber van monsterfilms maar deze vind ik er toch wel heel mooi uitzien. Hij is ook van de regisseur van Monsters (aanrader). Ik hoop alleen wel dat het script ook goed is. Dat is nml van een debutant scriptschrijver. Toegegeven die kunnen ook goeie dingen produceren maar ik heb geen referentiekader daar. Ga even wachten tot de eerste reviews binnen zijn en als die mij aanspreken ga ik deze misschien zelfs nog wel in de cinema zien.

 

oh ja, the wachowskis hebben met bound en matrix part 1 twee meesterwerken afgeleverd. Zeker the matrix heeft de bakens van de SF films een beetje verzet.

Dat wou ik ook nog effe kwijt :)

Link naar reactie

huh? godzilla? script? sinds wanneer is daar een script voor nodig?

 

monster attacks new york (or tokyo)

airplanes and halicopturums fire at will

explanation: something with atomic tests

girl twists her ankle

hero saves the day

the end

 

Jij hebt zeker Monsters niet gezien? Dat is een zeer intelligente en zelfs aangrijpende Monsterfilm. (ik ga hem zometeen nog een keer kijken)

 

oh ja, the wachowskis hebben met bound en matrix part 1 twee meesterwerken afgeleverd. Zeker the matrix heeft de bakens van de SF films een beetje verzet.

Dat wou ik ook nog effe kwijt :)

 

:lachuuh:

 

Sorry dat was een beetje bot maar ik kon het niet laten. The Matrix is van begin tot eind gestolen van andere, betere films. Het concept van de allegorie van de grot van Plato zit bijvoorbeeld al in Dark City (hele grote aanrader, mijn favoriete sci fi film) Visueel is de film grotendeels gestolen van Ghost in the Shell (ook een aanrader) En in hetzelfde jaar als The Matrix kwam ook eXistenZ uit met een vergelijkbaar thema maar oneindig veel intelligenter.

 

The Matrix is een goeie film omdat het een intelligente actiefilm is en die zie je niet vaak maar filosofisch is de film heel oppervlakkig want meer dan de basis raken ze niet aan. Avalon gaat bijvoorbeeld al veel dieper in op de materie.

 

Misschien dat de film baanbrekend is in zijn actiescénes maar 1) die interesseren mij niet, ik ga dan thee zetten. 2) die zijn wel weer gestolen van Aziatische Kung Fu films.

 

Zelfs het concept van bullet time is niet door The Matrix geintroduceerd.

 

Is The Matrix een goeie film? Zeker weten. Was ie erg vernieuwend? Ehm...niet echt.

 

Mijn mening he...

 

 

Zit Walter White niet in die film ? :)

 

Volgens mij niet maar Heisenberg zit er wel in. ;)

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

dark city vond ik ook sterk...

Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat hij visueel nogal afgekeken is van The City of Lost Children (ook een favoriet van mij) maar het scenario en de regie is zo goed dat mij dat nu eens niet stoort. Ik heb m denk ik het afglopen jaar al iets van 3 keer gezien en hij blijft geweldig. Zeker voor een Hollywood film is ie behoorlijk diepzinnig. Ook de actie in de film vind ik veel beter dan in The Matrix.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Jij hebt zeker Monsters niet gezien? Dat is een zeer intelligente en zelfs aangrijpende Monsterfilm. (ik ga hem zometeen nog een keer kijken)

 

 

dude, seriously, dat was nu toch duidelijk om te lachen hé ;)

Link naar reactie

 

Sorry dat was een beetje bot maar ik kon het niet laten. The Matrix is van begin tot eind gestolen van andere, betere films. Het concept van de allegorie van de grot van Plato zit bijvoorbeeld al in Dark City (hele grote aanrader, mijn favoriete sci fi film) Visueel is de film grotendeels gestolen van Ghost in the Shell (ook een aanrader) En in hetzelfde jaar als The Matrix kwam ook eXistenZ uit met een vergelijkbaar thema maar oneindig veel intelligenter.

 

The Matrix is een goeie film omdat het een intelligente actiefilm is en die zie je niet vaak maar filosofisch is de film heel oppervlakkig want meer dan de basis raken ze niet aan. Avalon gaat bijvoorbeeld al veel dieper in op de materie.

 

Misschien dat de film baanbrekend is in zijn actiescénes maar 1) die interesseren mij niet, ik ga dan thee zetten. 2) die zijn wel weer gestolen van Aziatische Kung Fu films.

 

Zelfs het concept van bullet time is niet door The Matrix geintroduceerd.

 

Is The Matrix een goeie film? Zeker weten. Was ie erg vernieuwend? Ehm...niet echt.

 

Mijn mening he...

 

 

okay, fair enough, ik wou niet beweren dat ze als eerste al die dingen bedacht hebben.

 

Maar het succes van the matrix heeft wel een heel pak studio's en film/tv-makers geïnspireerd om dat kunstje, die thematiek en symboliek te kunnen gebruiken in commercielere films.

 

Bekijk het een beetje als apple. Zij zijn niet de uitvinder van de ipod, iphone of tablet, maar ze hebben wel hun populariteit veroorzaakt.

 

Was existenz ook van datzelfde jaar? ok. wist ik niet. Ook een hele goeie film trouwens.

 

Ach jij met je SF-films en filosofie, het blijft leuk :) dat begint al zo'n beetje dezelfde vormen aan te nemen als mijn onverklaarbare belachelijke aversie voor zombies en vampieren :lol:  Ik moet eerlijk zijn dat ik heel erg soms voor de filosofie een sf-film of boek goed vind. Maar als ik naar een SF-film ga kijken, wil ik gewoon een goeie SF-films zien met een goed verhaal, goed gemaakt en goed gespeeld. dat filosofische kantje heb ik er meestal liever niet in. da's vervuiling van de ervaring wat mij betreft. tenzij het een filosofische film is natuurlijk, da's iets anders :)

 

De grot van plato in the matrix, yeah, who gives a fuck ;)

Link naar reactie

Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat hij visueel nogal afgekeken is van The City of Lost Children (ook een favoriet van mij) maar het scenario en de regie is zo goed dat mij dat nu eens niet stoort. Ik heb m denk ik het afglopen jaar al iets van 3 keer gezien en hij blijft geweldig. Zeker voor een Hollywood film is ie behoorlijk diepzinnig. Ook de actie in de film vind ik veel beter dan in The Matrix.

 

bedoel je die Franse film van Jeunet en Caro? Die vond ik erg goed. (amélie poulain vond ik buiten een paar leuke vondsten een irritante kutfilm, ik had heel de tijd bij het zien van die film goesting om tegen dat dwaas kieken te roepen dat ze zich niet zo moest bemoeien. Un long dimanche vond ik dan wel weer goed. Ach ja, al die smaken hé, je kan er niks mee hé ;))

 

check, dark city zal ik eens bekijken.

Link naar reactie

okay, fair enough, ik wou niet beweren dat ze als eerste al die dingen bedacht hebben.

 

Maar het succes van the matrix heeft wel een heel pak studio's en film/tv-makers geïnspireerd om dat kunstje, die thematiek en symboliek te kunnen gebruiken in commercielere films.

 

Bekijk het een beetje als apple. Zij zijn niet de uitvinder van de ipod, iphone of tablet, maar ze hebben wel hun populariteit veroorzaakt.

 

Was existenz ook van datzelfde jaar? ok. wist ik niet. Ook een hele goeie film trouwens.

 

Ach jij met je SF-films en filosofie, het blijft leuk :) dat begint al zo'n beetje dezelfde vormen aan te nemen als mijn onverklaarbare belachelijke aversie voor zombies en vampieren  :lol:  Ik moet eerlijk zijn dat ik heel erg soms voor de filosofie een sf-film of boek goed vind. Maar als ik naar een SF-film ga kijken, wil ik gewoon een goeie SF-films zien met een goed verhaal, goed gemaakt en goed gespeeld. dat filosofische kantje heb ik er meestal liever niet in. da's vervuiling van de ervaring wat mij betreft. tenzij het een filosofische film is natuurlijk, da's iets anders :)

 

De grot van plato in the matrix, yeah, who gives a fuck ;)

 

De vergelijking die je maakt kan ik me wel in vinden.

 

Je verhaal over (filosofische) subtext kan ik me persoonlijk niet zo in vinden maar het is wel origineel. En ja ik ben idd heel erg van de filosofie. Ik ben ook lid van een filosofieclub, heb er eindexamen in gedaan en ga het mogelijk studeren dus ik ben very biassed op dat punt.

 

bedoel je die Franse film van Jeunet en Caro? Die vond ik erg goed. (amélie poulain vond ik buiten een paar leuke vondsten een irritante kutfilm, ik had heel de tijd bij het zien van die film goesting om tegen dat dwaas kieken te roepen dat ze zich niet zo moest bemoeien. Un long dimanche vond ik dan wel weer goed. Ach ja, al die smaken hé, je kan er niks mee hé ;))

 

check, dark city zal ik eens bekijken.

 

Die film bedoel ik ja. Amelie kon ik ook wel waarderen maar ik ben nogal fan van Jeunet hoewel ik zijn werk met Caro wel het beste van hem vindt.

 

1 van de weinige Sci-fi noirs ;)

 

Helemaal mee eens.

 

Oja kijk de Director's cut die is een stuk beter dan de biosversie.

 

 

Idd. De Theatrical Cut verklapt het hele plot voor de film geod en wel begonnen is. De Director's Cut is de neige goeie versie.

(en wat een gave trailer overigens)

 

De directors kut van Nymphomaniac is naar het schijnt zeer goed.

 

Ik wil de kut van Lars van Trier niet zien. ;)

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...