Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

Er zaten wel véél meer dwaze en belachelijke stukken in. Zelfs hellboy was niet eens dood. ;)

 

 

 

Maar ik heb geen idee of dat nu een goeie of een slechte films is hoor. Misschien bestaat dat wel gewoon niet, goeie en slechte films. Alleen films die je leuk vindt en die je niet leuk vindt :D

 

Maar inderdaad, en dit zeg ik al heel mijn leven : als ik een film graag zag (leuk vond dus) dan is-t-ie voor mij goed tot subliem, ook als iedereen gezegde film de grootste bucht vindt,

en als ik 'm niet graag zag, dan vind ik die film slecht (ook al krijgt-ie overal 10/10).

Link naar reactie

Ah het is bogt:

 

http://www.encyclo.nl/begrip/bogt

 

Edit:

 

bocht 2 zn. ‘slechte waar’
Vnnl. bucht ‘slechte plek in hout’ [1549; MNHWS]; nnl. bocht ‘uitschot, rommel’ [1710-29; WNT], bogt “een laage woord, waar mede men alles benoemt dat niet veel deugt” [1729; Halma], ook boecht, bacht (bijv. Schuermans 1865-70).
Mnd. en nu alleen dialectisch bocht, becht, bacht ‘uitschot, drek, vuilnis’; mhd. baht, boht, beht ‘vuilnis, drek, plas’; nfri. bocht [1869; WFT]; got. usbaugjan ‘uitvegen’.

 

Maakt niet uit..

Link naar reactie

Er zaten wel véél meer dwaze en belachelijke stukken in. Zelfs hellboy was niet eens dood. ;)

 

Dat is ook niet voor het eerst he? Ik herinner me een zekere film met een Gouden Leger...Hoewel ik die film wel leuk vond. Geen meesterwerk maar wel leuk. Goed geschreven met brilliante humor (Barry Manilow) en soms heel mooie visuals. Wat me wel opvalt is dat altijd als del Toro zelfs schrijft de film verbazingwekkend beter is dan als hij moet werken met een bestaand script. Sowieso zijn, zijn Spaanstalige films mijlen beter dan zijn Hollywood films maar dat even terzijde. Toch ben ik wel benieuwd naar zijn aankomende serie: The Strain. (sorry Natte Aap niks voor jou, gaat over vampiers :e012: )

 

 

Het hangt er maar gewoon vanaf op welk moment je kijkt en met welke verwachting en in welke stemming je bent denk ik. Want, eerlijk, onderscheid maken in de gemiddelde hollywood actiebrei die er wekelijks uitkomt ... soms pakt ie je en soms niet. Maar ik heb geen idee of dat nu een goeie of een slechte films is hoor. Misschien bestaat dat wel gewoon niet, goeie en slechte films. Alleen films die je leuk vindt en die je niet leuk vindt :D

 

Daar kan ik me wel in vinden. Ik heb laatst de Matrix opnieuw bekeken en hoewel ik die de eerste keer echt verschrikkelijk vond vind ik hem nu eigenlijk wel goed. Ik vind het nog steeds geen meesterwerk en ik wou dat mensen eens ophielden over hoe filosofisch de film is want dat is ie nauwelijks maar het is wel echt een intelligente actie-film en dat kom je niet vaak tegen. Het grootste probleem met Pacific Rim voor mij was de regisseur. Had er Michael Bay op de opening credits gestaan dan was ik m übberhaubt niet gaan zien en had de film sowieso niet zo'n buzz gecreërd. Maar een naam als Guillermo del Toro zorgt voor verwachtingen en die werden niet ingewillegd. En ik denk dat je met je laatste zin ook wel een punt hebt: ik vind nog steeds The Dark Knight geen goeie film. Als superhelden film is ie best oké maar het is niet meer dan een matig intelligente actie-thriller naar mijn mening en beslist niet het meesterwerk waar hij voor doorgaat. Hoe je sowieso een superheldenfilm als meesterwerk kunt betitelen is mij een raadsel. Zelfs Watchmen zou ik geen meesterwerk noemen en die had tenminste nog een heel klein beetje diepgang.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ik zeg niet : Del Toro is niet goed. Ik zeg wel : Pacific Rim vind ik niet goed.

 

Beide Hellboy films zitten in mijn collectie, en ik zie beide zeer graag. (misschien ook maar eens de twee tekenfilms kopen)

Beide meningen ben ik het mee eens, De tekenfilms vond ik zelf wat minder. Het mist een beetje del Toro zijn unieke stijl en brengt er eigenlijk niets voor terug.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Daar kan ik me wel in vinden. Ik heb laatst de Matrix opnieuw bekeken en hoewel ik die de eerste keer echt verschrikkelijk vond vind ik hem nu eigenlijk wel goed. Ik vind het nog steeds geen meesterwerk en ik wou dat mensen eens ophielden over hoe filosofisch de film is want dat is ie nauwelijks maar het is wel echt een intelligente actie-film en dat kom je niet vaak tegen. Het grootste probleem met Pacific Rim voor mij was de regisseur. Had er Michael Bay op de opening credits gestaan dan was ik m übberhaubt niet gaan zien en had de film sowieso niet zo'n buzz gecreërd. Maar een naam als Guillermo del Toro zorgt voor verwachtingen en die werden niet ingewillegd. En ik denk dat je met je laatste zin ook wel een punt hebt: ik vind nog steeds The Dark Knight geen goeie film. Als superhelden film is ie best oké maar het is niet meer dan een matig intelligente actie-thriller naar mijn mening en beslist niet het meesterwerk waar hij voor doorgaat. Hoe je sowieso een superheldenfilm als meesterwerk kunt betitelen is mij een raadsel. Zelfs Watchmen zou ik geen meesterwerk noemen en die had tenminste nog een heel klein beetje diepgang.

 

Het goeie aan de Dark Knight vind ik dat ze alle actie hebben toegespitst op grote TV's met BluRay en toch een goed verhaal in een superheldenfilm hebben kunnen proppen, het gaat 'm puur om de beleving. (het vervolg heb ik met moeite kunnen uitkijken)

 

Idem een beetje met Pacific Rim, magische film zonder verhaal maar puur gebaseerd op bombast en campy, gewoon de max.

Link naar reactie

allez, Enders game dan maar eens gezien. Ik kan volledig begrijpen dat mensen dit geen goede film vinden en dat ie maar een week in de zaal heeft gedraaid. In het boek is de training het absolute hoogtepunt (voor mij toch) en hier wordt dat zo rap rap afgeraffeld. Nee, de film doet het boek geen recht.

Link naar reactie

Misschien moet ik dat boek eens proberen...

 

persoonlijk vind ik dat één van de beste SF boeken ooit. Maar ik las dat boek 20 jaar geleden als snotneus van 22 of zoiets, dus misschien heeft het dan een andere impact. Misschien dat ik als "gepest" kind daar meer voeling had met het hoofdpersonage? Dunno. Ik heb ook geen idee of het niet allemaal wat gedateerd overkomt. Maar lees het gewoon met een open mind en zie maar of je het goed vindt of niet hé

 

Nadat ik trouwens een boek of drie vier van die Card had gelezen, leek er me een beetje een patroon te ontstaan van geniale kinderen. In de meeste van zijn boeken van die tijd spelen geniale kinderen de hoofdrol. Dus ben ik eens wat gaan opzoeken over die gast (remember 20 jaar geleden, veel internet was er nog niet hé) en toen bleek dat hij zelf zo'n mensa kind was dat voor was op zijn leeftijd. Dat vond ik toch wel een extra dimensie in zijn boeken, een persoonlijk leed afschrijven. Afgaande op jouw uitspraak over zijn politieke uitspraken is dat ondertussen al lang weer vervlogen, die intelligentie :D

 

Ik moet zeggen dat ik de laatste jaren niet veel boeken meer heb kunnen lezen, dus of het nu nog in mijn top 2 zou staan, weet ik niet, maar toen zeker wel. (naast startide rising van David Brin en net daaronder de foundation reeks van Asimov, neuromancer van Gibson en American Gods van Gaiman, dus je ziet dat mijn SF boeken rijtje een beetje gedateerd is :) )

Link naar reactie

Ik las het niet, maar die schrijver, dat Koen dat over zijn geweten krijgt. ;)

(ik heb geen problemen met het gedachtengoed van auteurs, musici, enz. als ik hun werk consumeer, tenzij ze hun werk natuurlijk gebruiken om hun gedachtengoed duidelijk te maken, dan heb ik natuurlijk wel bedenkingen)

 

ah, ok :)

Link naar reactie

Laat me dat even anders formuleren. Ik heb WEL problemen met het gedachtengoed van bepaalde auteurs, musici enz. Maar ik ga het daarom niet laten om hun werk te consumeren.

ALS ze in dat werk hun gedachtengoed duidelijk maken, propaganda dus, dan heb ik natuurlijk WEL bedenkingen en problemen met hun werk en zal ik dat verder niet meer tot mij nemen.

Link naar reactie

Laat me dat even anders formuleren. Ik heb WEL problemen met het gedachtengoed van bepaalde auteurs, musici enz. Maar ik ga het daarom niet laten om hun werk te consumeren.

ALS ze in dat werk hun gedachtengoed duidelijk maken, propaganda dus, dan heb ik natuurlijk WEL bedenkingen en problemen met hun werk en zal ik dat verder niet meer tot mij nemen.

 

I second that opinion

 

maar met de kleine nuance dat sommige artiesten soms zo vervelend kunnen zijn met hun mening dat dit het waardevrij consumeren van hun werk in de weg staat.

Of misschien voor een korte periode (de shocktijd die nodig is om het te verwerken). Ik had dat heel even met een quote van Miller (die ik al weer vergeten ben). Toevallig was ik op dat moment Ronin aan het lezen en mijn gedachten gingen telkens op zoek naar staving van zijn quote in dat werk. ik vond dat ik het werk op die manier niet de juiste waarde gaf die het verdiende. Dus ik heb het effe aan de kant gelegd en later terug begonnen.

Link naar reactie

Laat me dat even anders formuleren. Ik heb WEL problemen met het gedachtengoed van bepaalde auteurs, musici enz. Maar ik ga het daarom niet laten om hun werk te consumeren.

ALS ze in dat werk hun gedachtengoed duidelijk maken, propaganda dus, dan heb ik natuurlijk WEL bedenkingen en problemen met hun werk en zal ik dat verder niet meer tot mij nemen.

 

 

I second that opinion

 

maar met de kleine nuance dat sommige artiesten soms zo vervelend kunnen zijn met hun mening dat dit het waardevrij consumeren van hun werk in de weg staat.

Of misschien voor een korte periode (de shocktijd die nodig is om het te verwerken). Ik had dat heel even met een quote van Miller (die ik al weer vergeten ben). Toevallig was ik op dat moment Ronin aan het lezen en mijn gedachten gingen telkens op zoek naar staving van zijn quote in dat werk. ik vond dat ik het werk op die manier niet de juiste waarde gaf die het verdiende. Dus ik heb het effe aan de kant gelegd en later terug begonnen.

 

 

Miller heb ik sinds zijn laatste misstap, ook wat laten rusten. Maar nu zou ik gerust weer kunnen genieten van Ronin en Sin City (ea) zonder aan zijn gedachtengoed van de laatste tien jaar te denken. Iedereen heeft het recht van te dwalen ;) en anderen zien mijn (euhm) gedachtengoed (dan maar) waarschijnlijk ook als dwalingen. Maar dat is ieders goed recht.

 

Ik kijk al uit naar het vervolg op 300.

Link naar reactie

Natte Aap, ben je Peter op goodreads? Er zijn een paar mensen op goodreads die ik niet meer goed weet wie ze zijn, ik denk dat ze allemaal van de getekende reep zijn maar een andere naam gebruiken >.<

 

nee, ik ben Koen op de reep :D

 

nee, nee, effe serieus. Ik ben niet aanwezig op goodreads, ik ken het zelfs niet, maar als die Peter dezelfde boeken als mij goed vindt, dan moet je zeker naar hem luisteren, in dat geval is die man een genie :D :D

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...