Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

Kontiki, is de kans groot dat er een integrale van Betoveringen komt? Tot nu toe niet van gekomen om de reeks aan te schaffen, maar met de integrale trend van vandaag de dag kan ik misschien binnenkort beter de integrale aanschaffen...

Dat is nog niet aan de orde, zelfs niet in het Frans.

Link naar reactie

Zal die #1 van Dad ook maar mee graaien tijdens mijn volgende bezoek aan De Striep.  Ik moest al lachen bij de voorbeeldpagina die bij de recensie staat.  Zeer herkenbaar... 

 

Het is nog wat zoeken met dat reeksje, maar de gags groeien. Ik ben ook zeer nieuwsgierig geworden naar zijn andere reeks Mamette, over een kranig omaatje.Het ziet er zo Jojo-achtig uit <3 

 

mamette.jpg

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Van die reeks bestaat ook een spin-off over de jonge jaren van dat omaatje. Dat heeft effectief een hoog Jojo-gehalte. Van die spin-off start dit jaar een Franse tekenfilmserie.

Link naar reactie

Zal die #1 van Dad ook maar mee graaien tijdens mijn volgende bezoek aan De Striep. Ik moest al lachen bij de voorbeeldpagina die bij de recensie staat. Zeer herkenbaar...

 

In Spirou staat Dad, en ik vind het erg goed. Het is niet alleen maar lachen, het is ook wel eens droevig of melancholisch.
Link naar reactie

Een vraagje over de geschiedenistop 5. Het verhaal hoeft niet historisch correct zijn. Er zijn echter ook reeksen die zich in een historisch kader afspelen, maar waar een fantasy kantje aan zit, bv Thorgal of Het Derde Testament. Tellen die ook mee? Of is de regel geen fantasy elementen?

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Er zijn geen regels. Onze lezers zijn groot genoeg om voor zichzelf uit te maken wat kan doorgaan voor geschiedenisstrips.

In Het Derde Testament zit trouwens meer geschiedenis dan je denkt. Het hoofdpersonage bijvoorbeeld heeft echt bestaan.

Link naar reactie

Ik weet het, daarom dat ik die reeks mee als vb aanhaalde. Dit maakt de keuze alleen maar moeilijker. Nog eens goed over nadenkren :e002:

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Lang geleden dat ik het over Turf had, maar wat kan die vent tekenen he zeg? Die nieuwe plaat gezien?

En dan heb ik nog niet over zijn sfeerschepping/verhalend vermogen gehad...De perfecte reisbestemming zonder dat je je zetel uit moet.

Echt: als je nog niet op de nieuwe uitgaven van Daedalus van Het Narrenschip bent gesprongen, mis je gewoon de beste strip die vorig jaar in de ssz lag.

Link naar reactie

Die nieuwe uitgaves gekocht en tegen mijn verwachtingen in vond ik het niet écht overtuigend. Dat ligt niet aan het genre, want ik ben meestal wel fan van fantasierijke en absurde werelden (Azimut bijvoorbeeld, vond ik geweldig - en ook beter dan het Narrenschip). Misschien aan de hoofdpersonages, die nogal karikaturaal zijn? Die kleine, slechtgetekende droomstukjes deden er ook al geen deugd aan. Bon, ik blijf ze wel kopen als ze opnieuw uitkomen, dergelijke reeksen kun je maar na verschillende albums ten volle naar waarde schatten. Maar voorlopig: niet al te erg onder de indruk.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Al vier weken de nummer één in de Franse verkooptop (en daarvoor al twee weken op 2).  Iemand al gelezen?

De omschrijving die ik op internet vind doet me alvast wat denken aan een hedendaagse, vrouwelijke versie van "Le petit Nicolas".

 

post-197-0-36211000-1457554726_thumb.jpg

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie

Leuk de sneakpreview van "Een klein boekje". Maar had ik het normaal gesproken blind gekocht, heb nu toch mijn twijfels. Vertaling is krom en er zitten toch een paar flinke tekenfouten in zeg....alleen een supersterk verhaal zou het nog kunnen redden

Link naar reactie

Geen review van jonge wolven Kontiki ?

Ben benieuwd daarmee

 

De medewerker die het ging bespreken hield er niet van. De andere medewerkers hebben uiteenlopende meningen. Ik heb het zelf nog niet gelezen en wil het een kans geven, maar dan moet ik eerst de tijd vinden om het te lezen.

Link naar reactie

Ik heb er van genoten. Goed getekend, prima verhaal, maar op het einde miste ik wat. Had graag iets meer afronding gezien. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Dat was ook een reden voor die medewerker om er niet van te houden. Uit een interview heb ik wel geleerd dat er nog vervolgromans waren die Makyo graag zou verstrippen, maar dan moeten de eerste delen (in het Frans verscheen het eerste tweeluik als twee afzonderlijke delen) wel goed verkopen. Deel 2 verscheen nog maar in januari, dus valt dat even af te wachten.

Link naar reactie

Dat was ook een reden voor die medewerker om er niet van te houden. Uit een interview heb ik wel geleerd dat er nog vervolgromans waren die Makyo graag zou verstrippen, maar dan moeten de eerste delen (in het Frans verscheen het eerste tweeluik als twee afzonderlijke delen) wel goed verkopen. Deel 2 verscheen nog maar in januari, dus valt dat even af te wachten.

Als die delen ook nog volgen dan kan hij het inderdaad afronden. Nu blijf je een beetje onbevredigd achter. Ik weet nog niet wat ik ermee ga doen. Misschien breng ik hem wel terug?

Link naar reactie

Ik hoop dat die nieuwe albums van Agent 327 wel degelijk zullen verschijnen.

Gisteren in theater Kunstmin in Dordrecht geweest, Kunstmin LIVE was geheel gewijd aan Martin Lodewijk. Uitgever Jacques Post (Uitgeverij L) vertelde mij dat heruitgave Dossier 1 : Dossier Dozijn min Eén nu definitief uitkomt (al een paar keer uitgesteld...veel meer werk aan nieuwe inkleuring en lettering) eind augustus 2016, dan zal ook het Stripmuseum in Rotterdam geopend worden met de openingstentoonstelling over het werk van Martin Lodewijk.

 

Heruitgave Dossier 2 : Dossier Dozijn min Twee zal daar nog achter zitten, maar wanneer? Inmiddels wordt er ook gewerkt aan bundeling van al zijn ruimtevaartstrips, dat boek zou dan zo'n 300 pagina's dik gaan worden. Ik ben niet zo bekend met deze verhalen dus wellicht dat er nog meer (oud werk, pre-Agent 327) in deze uitgave zal verschijnen.

 

Nieuw werk van Agent 327: Martin werkt momenteel aan Dossier 21 : De affaire B.I.P.S. maar daarnaast doet Martin 'uiteraard' nog veel meer schrijfwerk: nieuw verhaal Storm, nieuw verhaal January Jones. We zullen dus geduld moeten uitoefenen voordat er weer een nieuw 'Dossier' zal verschijnen.

Link naar reactie

In Dick Matena's voorwoord in het laatst verschenen Making Of-album ging het al over die ruimtevaartstrip. Martin maakte dat al op jonge leeftijd (16-17 jaar?) en dat zag er heel goed uit. Er staat ook een fragmentje in van een realistische westerstrip en dat zag er ongelofelijk goed uit.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...