Ga naar inhoud

Vers Aangekondigd


hego

Recommended Posts

Het gaat net om de vertaling van die nieuwe Franse integrale in september. Ook wordt de oorspronkelijke versie uit Le Moustique erbij opgenomen. Lees het in ons artikel.

OK, TNX. Maar "jaren 80" moet "jaren 70" zijn". Zie ook o.a. Spirou #1872 en #1881 uit 1974, plus beide SC's uit resp. 1975 en 1976.

1e druk uit 1952:

 

v3pohh.jpg 2u9h7on.jpg

 

 

Collectors-item: de illegale druk van Tarawa uit jaren 60: http://i64.tinypic.com/24fl72u.png

Wordt dit ook vermeld in de nieuwe uitgave? In Frankrijk neem ik aan onbekend.

 

Tarawa promo/advert. uit 1975: http://i68.tinypic.com/zkr04n.jpg

 

Jammer van de NL coverkeuze; suggereert piloten-strip, maar is het helemaal niet. Dan keuze van Dupuis meer gepast: http://i68.tinypic.com/bezmes.jpg

 

***************************************************************************

 

Ik ben wel benieuwd naar Apache Junction. Eigenlijk ben ik niet echt een western liefhebber, maar de reeks Undertaker vond ik dermate goed, dat ik wel voor het genre open sta.

 

Review deel 2: http://www.stripinfo.be/recensie.php?recensie=3396

 

In Duitse reviews geregeld de zin, quote : "Riecht ein bisschen nach Comic für den Schul-Unterricht..."

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie

Er sneuvelt wel het een en ander in die gespiegelde omslagbewerking... Het trio loopt nog steeds van een trap maar de trap is verdwenen, waarom die rat zo is opgeblazen is me een raadsel en het typische Paul d'Ivoi gevoel (gouden bandje!) is weg wat ik erg jammer vind (is nou juist zo essentieel voor deze reeks)  :e003:

 

COP-DocMystere.jpg

Link naar reactie

Dus als uitgeverij breng je eerst 2 delen uit en stop je er dan mee, om jaren nadien de 4 delen in 1 integrale te bundelen? En daar sta je dan weer als eerste aankoper. Zucht...

Dat een uitgeverij een reeks stopt en een andere uitgeverij ze dan als integrale bundelt kan ik nog enigszins inkomen, maar dezelfde uitgeverij  :e010:  :e006: .

 

Ik zou graag hebben dat ze hier dan eerlijk blijven en dat je je originele boeken terug binnen mag brengen en je krijgt de integrale dan aan 24,95-aankoopprijs van de boeken. 

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Dus als uitgeverij breng je eerst 2 delen uit en stop je er dan mee, om jaren nadien de 4 delen in 1 integrale te bundelen? En daar sta je dan weer als eerste aankoper. Zucht...

Dat een uitgeverij een reeks stopt en een andere uitgeverij ze dan als integrale bundelt kan ik nog enigszins inkomen, maar dezelfde uitgeverij  :e010:  :e006: .

 

Ik zou graag hebben dat ze hier dan eerlijk blijven en dat je je originele boeken terug binnen mag brengen en je krijgt de integrale dan aan 24,95-aankoopprijs van de boeken. 

 Een niet reëel voorstel natuurlijk en heeft ook niets met eerlijk blijven te maken, wat je beter zou kunnen voorstellen om ook het derde deel als softcover uit te geven waardoor de mensen die de eerdere delen hebben aangeschaft toch het complete reeks hebben en de mensen die willen overstappen naar de integrale, worden beloond met de harde kaft uitvoering en het dossier. Helaas zit dat er niet in.

Meer op onze Facebook pagina.

Link naar reactie

Uitgeverij Dupuis heeft enkele hertekende covertekeningen van Theodoor Cleysters vrijgegeven.

Helemaal anders dan de oorspronkelijke covers, maar ik vind ze wel geslaagd.

 

Eens, qua sfeer borduurt het verder op deel 3 van de franse integrale.

 

Ik ben wel benieuwd naar de hertekende Rozendal, of de mooie intimiteit daarvan in een nieuwe versie behouden blijft.

Link naar reactie

Rozendal is eigenlijk een prachtig one-shot binnen de reeks. Had net zo goed in de collectie Vrije Vlucht kunnen verschijnen.

 

Die heruitgaven verschijnen trouwens niet in het Nederlands.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...