Ga naar inhoud

Vers Aangekondigd


hego

Recommended Posts

Hopelijk vertaald door iemand die zonder fouten en regioneutraal (niet te Hollands) kan schrijven én vertrouwd is met Jodo en de Metabaronnen en ik ben er echt bang voor. Gisteren nog eens geprobeerd om hun vertaling van Star Wars (Brian Wood) te lezen en finaal beslist dat die strips deur uitgaan. Huiveringwekkend slecht vertaald.  

Ik gok op DDB maar dan hopelijk beter vertaald.

Link naar reactie

Hopelijk vertaald door iemand die zonder fouten en regioneutraal (niet te Hollands) kan schrijven én vertrouwd is met Jodo en de Metabaronnen en ik ben er echt bang voor. Gisteren nog eens geprobeerd om hun vertaling van Star Wars (Brian Wood) te lezen en finaal beslist dat die strips deur uitgaan. Huiveringwekkend slecht vertaald.  

Ik heb te vaak gehoord dat geïnteresseerde lezers afhaakten door de bedroevend slechte vertaling. Niettemin verkopen de albums ontzettend goed dankzij hun supermarktdeal. Ze zijn trouwens al herdrukt. Na de eerste twee delen is er een andere vertaler op gezet. Nog steeds met fouten (men blijft een hekel hebben aan samengestelde naamwoorden), maar toch al een pak minder.

Link naar reactie

Ik heb te vaak gehoord dat geïnteresseerde lezers afhaakten door de bedroevend slechte vertaling. Niettemin verkopen de albums ontzettend goed dankzij hun supermarktdeal. Ze zijn trouwens al herdrukt. Na de eerste twee delen is er een andere vertaler op gezet. Nog steeds met fouten (men blijft een hekel hebben aan samengestelde naamwoorden), maar toch al een pak minder.

 

Ik heb sindsdien niks meer van die uitgever gekocht. Ik ken geen verkoopcijfers, maar vermoed dat die vooral bij de eerste twee goed meevallen en dat dat bij de verdere delen al een heel pak minder is...

Link naar reactie

Ik heb nog nooit een mega-baron gelezen. De tekeningen van dit album interesseren me wel.

Is het mogelijk om dit album apart van de hoofdreeks te lezen?

 

PS: ik meende de karakterkop van dit album te herkennen. Blijkbaar is dit ook de tekenaar van Khaal. Is er een link tussen beide reeksen, afgezien van de tekenaar, of zijn de gelijkenissen tussen het personage op de covers van Khaal en dit album zuiver toeval?

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

PS: ik meende de karakterkop van dit album te herkennen. Blijkbaar is dit ook de tekenaar van Khaal. Is er een link tussen beide reeksen, afgezien van de tekenaar, of zijn de gelijkenissen tussen het personage op de covers van Khaal en dit album zuiver toeval?

 

Inderdaad de tekenaar van Khaal, maar heeft er op zich niets mee te maken. Al werd zelfs al bij de release van Khaal regelmatig gewezen op de (overvloedige) gelijkenissen met de Metabaronnen-reeks. Ik vond dat een reeks met potentieel, jammer dat er in het aantal voorziene albums gesnoeid werd (van 3 naar 2). Alleszins: door Khaal zou ik alles wat Sécher tekent, blind kopen. Blijkbaar is die kerel ook nog maar 27 jaar...

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Mmm raar schaduwspel. Richting schaduwen alfa en de dame zijn anders. Niet echt een 'warme' cover... 

Ze staan elk aan een verschillende kant van de lichtbron. De schaduwpartijen lijken me correct.

De inkleuring van de vrouw lijkt me wat 'soft' waardoor ze, inderdaad, op een pop gaat lijken.

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie

Ze staan elk aan een verschillende kant van de lichtbron. De schaduwpartijen lijken me correct.

De inkleuring van de vrouw lijkt me wat 'soft' waardoor ze, inderdaad, op een pop gaat lijken.

 

Nog even beter gekeken. De vrouw houdt een soort pompon of bontjas vast. Ik dacht dat dit de schaduw was. 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...