Ga naar inhoud

Vandaag Gekocht


Skinny

Recommended Posts

Soft covers zijn goedkoper, nemen in de boekenkast minder plaats in, en het is prettiger lezen omdat je de kaften een beetje kan buigen.

 

ai... het is uiteraard persoonlijke voorkeur, maar kaften buigen bij een softcover betekent ook dat je de rug buigt en daarmee de rug beschadigt...zo durf ik mijn oorspronkelijke Koning Hollewijn boeken eigenlijk amper meer te openen omdat ik vrees dat de lijm op het begeven staat.

Link naar reactie

ai... het is uiteraard persoonlijke voorkeur, maar kaften buigen bij een softcover betekent ook dat je de rug buigt en daarmee de rug beschadigt...zo durf ik mijn oorspronkelijke Koning Hollewijn boeken eigenlijk amper meer te openen omdat ik vrees dat de lijm op het begeven staat.

 

Ik dacht al dat dit misschien verkeerd begrepen ging worden. Het gaat niet om overmatig krommen van de kaften waardoor de rug breekt.

Ja, het is persoonlijke voorkeur. Zelfs indien softcovers en hardcovers evenveel zouden kosten, dan kocht ik nog steeds sofcovers.

Vandaar de eerste selectie die ik steeds doorvoer: is het een hardcover, dan leg ik die terug in de rekken, en wanneer blijkt dat ik na het aankopen van de softcovers nog geld over heb, dan pas koop ik de hardcovers, in volgorde van mijn voorkeur, tot het budget helemaal op is.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Ik dacht al dat dit misschien verkeerd begrepen ging worden. Het gaat niet om overmatig krommen van de kaften waardoor de rug breekt.

Ja, het is persoonlijke voorkeur. Zelfs indien softcovers en hardcovers evenveel zouden kosten, dan kocht ik nog steeds sofcovers.

Vandaar de eerste selectie die ik steeds doorvoer: is het een hardcover, dan leg ik die terug in de rekken, en wanneer blijkt dat ik na het aankopen van de softcovers nog geld over heb, dan pas koop ik de hardcovers, in volgorde van mijn voorkeur, tot het budget helemaal op is.

Als hrt om de hardcovers van het narrenschip gaat? Deze zijn er ook in softcover.

Link naar reactie

Als verzamelaar kan ik me moeilijk voorstellen dat iemand liever softcovers koopt. Het gaat zoveel sneller kapot :(

 

Nee hoor. Gewoon zorgzaam zijn met jouw strips, zoals dat normaliter iedere stripfan doet. En albums steeds terug in de boekenkast plaatsen na lezing, dus niet laten rondslingeren.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Als verzamelaar kan ik me moeilijk voorstellen dat iemand liever softcovers koopt. Het gaat zoveel sneller kapot :(

 

Goh, ik ben niet van plan 150 te worden dus na mijn dood kan het me niet zoveel schelen. Als je softcovers met zorg behandelt dan gaan ze ook lang mee. In beide gevallen heb je trouwens betere en mindere kwaliteit. Als je kunt kiezen tussen een gelijmde hardcover of een ingebonden softcover, waar heb je het meeste vertrouwen in?

Trouwens papier vergaat op termijn sowieso, dus ooit zullen jouw hardcovers ook vergaan tot een hoopje as. Kwestie van alles in een passend perspectief te bekijken.  :e007:

Link naar reactie

Ik heb de eerste twee delen van die reeks. Ze zijn wel duur, vind je niet? Afwachten of ze later aan een meer democratische prijs te koop zijn.

 

Ik ga ze zelf niet kopen, maar als ik op Amazon kijk, zijn ze ongeveer $35 per box set. En dat voor 2 HCs in een box met meer dan 500 paginas. Lijkt mij juist een goedkope uitgave als ik zie wat je ervoor krijgt. 

Link naar reactie

Ik ga ze zelf niet kopen, maar als ik op Amazon kijk, zijn ze ongeveer $35 per box set. En dat voor 2 HCs in een box met meer dan 500 paginas. Lijkt mij juist een goedkope uitgave als ik zie wat je ervoor krijgt. 

 

Dan zijn ze inderdaad niet zo duur meer.

Bedoel je Amazon.com? Daar komen verzendkosten en eventueel een douanetaks bovenop of niet?

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Dan zijn ze inderdaad niet zo duur meer.

Bedoel je Amazon.com? Daar komen verzendkosten en eventueel een douanetaks bovenop of niet?

 

Ik bedoelde inderdaad Amazon.com. Daar zijn ze niet zo duur. 

 

Er komt nog wel porto bij, als je voor minder dan $35 bestelt. Aangezien de prijs er 'toevallig"precies onder zit, zul je ook iets anders moeten bestellen. Of twee box sets. 

 

Douanekosten van USA naar NL vallen in mijn ervaring erg mee. Voor 6% over stel $70 maakt de Nederlandse douane zich meestal niet druk.

Ik weet niet of de Belgische douane duurder & moeilijker is dan de Nederlandse.

Link naar reactie

Ik bedoelde inderdaad Amazon.com. Daar zijn ze niet zo duur.

 

Er komt nog wel porto bij, als je voor minder dan $35 bestelt. Aangezien de prijs er 'toevallig"precies onder zit, zul je ook iets anders moeten bestellen. Of twee box sets.

 

Douanekosten van USA naar NL vallen in mijn ervaring erg mee. Voor 6% over stel $70 maakt de Nederlandse douane zich meestal niet druk.

Ik weet niet of de Belgische douane duurder & moeilijker is dan de Nederlandse.

Als je voor meer dan $35 besteld zijn er geen portokosten naar Nederland?

Link naar reactie

Ik bedoelde inderdaad Amazon.com. Daar zijn ze niet zo duur. 

 

Er komt nog wel porto bij, als je voor minder dan $35 bestelt. Aangezien de prijs er 'toevallig"precies onder zit, zul je ook iets anders moeten bestellen. Of twee box sets. 

 

Douanekosten van USA naar NL vallen in mijn ervaring erg mee. Voor 6% over stel $70 maakt de Nederlandse douane zich meestal niet druk.

Ik weet niet of de Belgische douane duurder & moeilijker is dan de Nederlandse.

Als het een pakketje (met niet al te veel aangegeven waarde) is is het tarief 10 Euro in Belgie dacht ik.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...