Ga naar inhoud

Vandaag Gekocht


Skinny

Recommended Posts

Mijn eerste RW uitgave gekocht. Dit ziet er toch wel echt 10x beter uit dan die uitgave van DC zelf. Benieuwd naar hoe de vertaling leest.

 

 

Laat je dan net de pittigste voor de vertaling hebben gepakt - althans qua hoeveelheid tekst... ;) Cooke kan mijzelf soms wat langdradig overkomen, dus dit is misschien wel een heel belangrijke vuurdoop voor een bekeerling ;)

Link naar reactie

En dan komt dit er ook nog aan! :e005:

 

Walt Disney's Uncle Scrooge and Donald Duck: The Don Rosa Library Vols. 1 & 2

 

ad600bcf9f9fa80c523a77db49a44861.jpg

 

Vol. 1: The Son of the Sun

“Great howling crashwagons!” The Richest Duck in the World is back — and so are noisy nephew Donald, wunderkinder Huey, Dewey, and Louie, and rascally richnik Flintheart Glomgold! Because you asked for it, we’re proud to present our first complete, chronological book of Duck adventures by contemporary fan favorite Don Rosa — following in the footsteps of Disney legend Carl Barks with an exciting, lovingly detailed visual style all his own! Rosa, among the world’s most beloved modern cartoonists, launched his Barksian career in 1987. Famed for his prizewinning “Life and Times of Scrooge McDuck,” Rosa wrote and drew a whopping two decades’ worth of ripping Scrooge and Donald yarns! Presented with sparkling color and “extras,” these Duckburg epics are getting a definitive, comprehensive North American edition for the very first time — at a price even Scrooge would consider a bargain!

 

 

Vol. 2: Return to Plain Awful

"Jumpin' jacksnipes!" Duckburg's richest tycoon is on the hunt for legendary square eggs — and he's bringing Donald, Huey, Dewey, and Louie along! It’s our second complete, chronological book of Duck adventures by internationally celebrated fan favorite Don Rosa — following in the footsteps of Disney legend Carl Barks with his own distinctive style! Famed for his prizewinning Life and Times of Scrooge McDuck, Rosa wrote and drew two decades' worth of ripping Duck yarns and is among the world's most beloved modern cartoonists. Star stories in our second Rosa book include "Return to Plain Awful," Rosa’s sequel to Barks' "Lost in the Andes." Then, in "His Majesty McDuck," Scrooge beats the IRS by seceding from the Union... only to have his new country colonized by the Beagle Boys! Plus more! Presented with a rich archive of Rosa's cover art and behind-the-scenes factoids, these Duckburg epics are getting a definitive, comprehensive North American edition for the very first time — at a bargain price worthy of Scrooge himself!

marcelherms.nl

Link naar reactie

Ze hebben idd dezelfde verhalen als de "Donald Duck als..." reeks van Oberon maar dan vele malen mooier uitgegeven (kleuren dicht bij het origineel dus geen airbrush drama's, dossier achterin incl. de door Barks getekende covers van de originele comics). Het enige dat er mis mee is is het uitgeeftempo, dat zou sneller mogen :)

 

Deze is er ook nog, maar is in zwart/wit dacht ik:

 

14810377718_7c2854e58d_h.jpg

 

Zit in de bobbedoes veiling deze week (net als die Lecturama meuk...buitenkansje voor Daan?

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Ik dacht dat de naam Don Rosa niet meer vermeld mocht worden? Deze uitgave zal dan wel min of meer identiek zijn (qua verhalen) aan die groene box die hier is verschenen. En die heb ik al :e005:

 

Erik

 

Rosa heeft een goede relatie met Fantagraphics geloof ik, dus daarom zal zijn naam er wel op mogen staan.

Die groene box was alleen "The Life en Times of Dagobert Duck" toch? In deze serie komt veel meer dan alleen dat verhaal.

Link naar reactie

Ja, zwart/wit en heel mooi!

Ben ik trouwens de enige die de Ducks van Barks supermooi vindt, maar die van Don Rosa vreselijk?

 

Denk het niet, ik vind "The Life & Times" wel aardig maar bij lange na niet van hetzelfde niveau als Barks. Dat is wel het enige van Rosa wat ik gelezen heb dus misschien dat zijn andere verhalen me meer liggen.

Link naar reactie

Ja, zwart/wit en heel mooi!

Ben ik trouwens de enige die de Ducks van Barks supermooi vindt, maar die van Don Rosa vreselijk?

 

 

Laat ik effe -kennelijk- een vloek in de kerk slaken: voor mij is dat één pot nat.

Wat is het verschil tussen die tekenaars? Ik zie het niet. Nooit gekund, of het nu getekend is door Daan Jippes of Carl Barks of Don Rosa of door zo'n anonieme Spaanse tekenaar... Die Disney stijlbijbel is toch moordend om er een grafisch eigen "smoel" aan te kunnen geven?

 

Het helpt natuurlijk ook niet dat ik Donald Duck niet gelezen krijg, maar dit is een blinde vlek op grafisch gebied voor mij en dat stoort me wel een beetje :(

Link naar reactie

dankzij een sympathieke forummer de leemtes in mijn collectie wat opgevuld: 

 

valstrik memory 2

outlaw 4

omkoopbaren 2

een doodgewone waanzin 3+4

de laatste fee van het land van arvor 3 (wat mooi!)

het narrenschip integraal (kijk, iedereen weet al wat ik van het narrenschip vind zeker? iemand nog niet? dan zeg ik het anders nog eens ;) Maar die integrale: zo moet je strips uitgeven, zie, wat een ongelofelijk mooie uitgave.)

Link naar reactie

Laat ik effe -kennelijk- een vloek in de kerk slaken: voor mij is dat één pot nat.

Wat is het verschil tussen die tekenaars? Ik zie het niet. Nooit gekund, of het nu getekend is door Daan Jippes of Carl Barks of Don Rosa of door zo'n anonieme Spaanse tekenaar... Die Disney stijlbijbel is toch moordend om er een grafisch eigen "smoel" aan te kunnen geven?

 

Het helpt natuurlijk ook niet dat ik Donald Duck niet gelezen krijg, maar dit is een blinde vlek op grafisch gebied voor mij en dat stoort me wel een beetje :(

Ha! Dat is nieuw voor mij! Dus alle tekenaars van Suske en Wiske zijn dan ook één pot nat????

En alle tekenaars van Popeye ook?

Je hebt het duidelijk over strips waar je totaal niks van af weet, Mario! Er is wel degelijk ontzettend veel verschil in kwaliteit!

Link naar reactie

Don Rosa vind ik wat te veel detail zodat het voor een Duckstrip nogal zwaar oogt, maar als je natuurlijk Barks als de standaard neemt, moet alles het daar tegen afleggen. Hoe dan ook heb ik ook al de Rosa's besteld en ik smul van elke Barks van Fantagraphics. Ik lees die ook liever dan Mickey Mouse, maar dat ligt dan weer aan het soort verhalen en de personages.

 

En alle Urbanustekenaars zijn natuurlijk ook één pot nat! ;-)

Link naar reactie

Ha! Dat is nieuw voor mij! Dus alle tekenaars van Suske en Wiske zijn dan ook één pot nat????

En alle tekenaars van Popeye ook?

Je hebt het duidelijk over strips waar je totaal niks van af weet, Mario! Er is wel degelijk ontzettend veel verschil in kwaliteit!

 

Mja: zoals gezegd: ik krijg het niet gelezen en ik krijg het niet gezien.

nu, ik weet wél welke sus en wis door Bob de Moor zijn getekend. En welke Plop door Bruno De Roover of Wim Swerts of door Thomas of mezelf zijn getekend. :)

 

Maar Donald Duck, nope. Al sla je me dood.

Link naar reactie

Mja: zoals gezegd: ik krijg het niet gelezen en ik krijg het niet gezien.

nu, ik weet wél welke sus en wis door Bob de Moor zijn getekend. En welke Plop door Bruno De Roover of Wim Swerts of door Thomas of mezelf zijn getekend. :)

 

Maar Donald Duck, nope. Al sla je me dood.

 

 

Sus en Wis door Bob de Moor? Alweer iets dat ik niet wist! Marioboon weet mij met verstomming te slagen!!!! :e005: :e005: :e005::e007::e005:

Link naar reactie

Nice, alleen heb je die via bol.com besteld ofzo? Hoek rechtsonder lijkt nogal ingedeukt...

Nee via Amazon en dus goed verpakt. Het is idd een deuk en ik had 'm zelf nog niet eens gezien!

Had juist via Amazon gekocht omdat ik van TBD een boek met lelijke deuk had ontvangen (trouwens prima service na een mailtje en nieuw boek ontvangen :))

Ga nu ook Amazon maar een mailtje sturen....

 

Is overigens wel heel mooi boek. Ook met deukje ;)

Link naar reactie

De verpakking van deze was dik in orde (oversized karton) en onbeschadigd dus ik heb niet eens het boek goed bekeken bij uitpakken. Ik denk dat die deuk er al inzat voor het inpakken. Verder maakt soms de verpakking niet eens zo veel verschil. Zo kreeg ik een nieuw exemplaar van TBD in een bubbel envelop in perfecte staat terwijl mijn eerste beschadigde exemplaar ook in karton was verpakt maar duidelijk onderweg het nodige te verduren heeft gehad.

Ik klop het af maar ik heb muv deze twee voorbeelden echt geen klachten.

 

Btw waarom koop je bij bol ik kijk daar nooit?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...