Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

19 minutes ago, tuinmantvkijken said:

Wat ik zelf erg irritant vind dat de gearchiveerde kavels niet meer kan inkijken qa biedingen patroon foto’s tekst alles 🤬 🤮🤮.😢

 

Kavels die afgelopen zijn kan je toch nog bekijken door gewoon helemaal naar beneden te scrollen of op 'Bekijk kavel' te klikken? Of bedoel je iets anders?

Link naar reactie

Vandaag het bericht gehad dat de koop geannuleerd is. Dit nav mijn telefoontje, anders had er waarschijnlijk nog niks gebeurd.

Ik ben dus een maand mijn geld kwijt en heb mijn aankoop niet gekregen. Het enige dat catawiki heeft gedaan is een email sturen naar de koper, die reageert niet en dan is de kous af voor catawiki. Ik vind dit veel te makkelijk, dat valt me erg tegen.

De koper kan gewoon een nieuw account aanmaken en vervolgens weer verder en als het hem niet bevalt stuurt hij gewoon niks op en reageert niet op het emailtje cvan catawiki and so on.

Link naar reactie
On 12/21/2018 at 2:52 PM, tuinmantvkijken said:

Wat ik zelf erg irritant vind dat de gearchiveerde kavels niet meer kan inkijken

Dat is inderdaad wel jammer, je kunt nog iets terugvinden via Google door site:veiling.catawiki.nl/kavels/ achteraan op te nemen in je zoekwoorden.

 

bv: suske en wiske 1948 site:veiling.catawiki.nl/kavels/

Dit zoekt alle kavels van Suske en Wiske 1948

 

https://www.google.com/search?q=suske+1948+site%3Aveiling.catawiki.nl%2Fkavels%2F&oq=suske+1948+site%3Aveiling.catawiki.nl%2Fkavels

Link naar reactie
2 uren geleden, Lecram zei:

Vandaag het bericht gehad dat de koop geannuleerd is. Dit nav mijn telefoontje, anders had er waarschijnlijk nog niks gebeurd.

Ik ben dus een maand mijn geld kwijt en heb mijn aankoop niet gekregen. Het enige dat catawiki heeft gedaan is een email sturen naar de koper, die reageert niet en dan is de kous af voor catawiki. Ik vind dit veel te makkelijk, dat valt me erg tegen.

De koper kan gewoon een nieuw account aanmaken en vervolgens weer verder en als het hem niet bevalt stuurt hij gewoon niks op en reageert niet op het emailtje cvan catawiki and so on.

Catawiki is in handen van (Amerikaans) durfkapitaal (Peak Capital, het Amerikaanse Lead Edge Capital, Accel Partners, Project A Ventures) gekomen. Snelle investeerders die niets meer te maken hebben met de eigenaren c.q. idealisten (Schoenmakers en Janssen) van het eerste uur.

 

Ze draaien blijkbaar ook behoorlijke verliezen:

 

https://www.sprout.nl/artikel/scaleups/hypergroei-catawiki-leverde-22-miljoen-verlies-op-2016

 

Het zou me niets verbazen dat de slechte bereikbaarheid en belabberde klantenservice een teken aan de wand is van wat ons de komende tijd staat te wachten.....

Link naar reactie

Altijd hetzelfde liedje met die agressieve startups: ze verzamelen een hoop geld, en bieden dan een dienst aan voor waanzinnig lage prijzen in de hoop snel een groot marktaandeel te verwerven en de concurrentie tussendoor een flinke kop kleiner te maken, met de bedoeling zo goed als een monopolie in handen te krijgen.

Al die internetbedrijven hebben de laatste jaren niets anders gedaan: van Amazon en eBay over YouTube en Google tot nu Catawiki, Netflix, Zalando en Bol.com.

Maar hun bedoeling is om, zodra ze stevig op de markt zitten, die monopoliepositie uit te buiten en de prijzen sterk op te drijven.

Als hun dat lukt, worden we de pineut, en kunnen we niet meer naar de andere leveranciers trekken, want die hebben de handdoek in de ring gegooid.

Om die reden ben ik niet altijd zo dol op die prijsbrekers.

Deze maand weer meegemaakt: Wordpress verkoopt eerst domeinnamen, en als je er dan eentje hebt, beginnen ze plots facturent e sturen om die domeinnaam aan je website te koppelen, terwijl ze dat eerst niet deden. Toen was het zogezegd gratis.

Met die cloud en aanverwanten heb ik al het een en ander meegemaakt.

Andreas, striptekenaar

Blog Vertaalbureau Motte

Alle taalfouten dienen om AI te pesten

(c) Peter Motte, use by AI not allowed

Link naar reactie

UPDATE sinds mijn laatste bericht: Op 21 december heb ik na zéér veel aandringen en mailen uiteindelijk een tweede (en voorlopig laatste) mail ontvangen van Catawiki waarin staat:

 

 

Ze zeggen dat er nog een paar controles moeten uitgevoerd worden om er voor te zorgen dat het annuleringsverzoek volgens de geldige veilingprocedures verloopt.

Ze zeggen het annuleringsverzoek te hebben doorgestuurd naar een ervaren teamlid ter beoordeling.

Ze zeggen te zien dat de verkoper al is uitbetaald voordat ze de claim hebben geopend. Met excuses voor hun miscommunicatie.

 

 

------------

 

Ik, als koper, kan niet anders dan constateren dat het zéér lang duurt.

 

Mijn eerste mail naar Catawiki dateert al van 30 november! 

Ik heb na veel mails uiteindelijk maar een eerste antwoord ontvangen op 12 december met de vraag een overeenkomst te maken met de verkoper.

Op 21 december heb ik na veel aandringen dan een tweede (en voorlopig laatste) mail ontvangen van Catawiki met de belofte mij na een paar dagen te informeren over het resultaat van hun beoordeling.

 

We zijn ondertussen 28 december en ik wacht nog steeds. Dit terwijl de feiten glashelder zijn.

 

 

Link naar reactie
Op 21/12/2018 om 10:04, Lecram zei:

Ik vind dit wel een heel groot probleem, wie betaalt de commission kosten........

Moet er nu gebedeld worden of je je geld terugkrijgt.......

Hoe kunnen ze nu in vredesnaam uitbetalen?

 

Zelf ook niks meer van catawiki vernomen, zoals eerder gezegd heb ik een kavel gekocht en betaald en nooit iets ontvangen, het is ook niet verstuurd en catawiki beantwoordt mijn retourmail ook niet.........geen idee of zij wel de verkoper hebben uitbetaald?

De verkoper in mijn geval is ook nog eens iemand met nickname user.......

Dit betekent eigenlijk dat er geen enkele controle is uitgevoerd en elke boerenlul een catawiki account kan aanmaken en buiten de regels kan handelen.....en steeds nieuwe usernames aanmaken.

 

 

Net maar even catawiki gebeld, tegenwoordig schijnt iedereen user.....te heten, dus ik ben nog van de oude orde...haha

Maar koop zal wss worden geannuleerd...... 

 

Helaas merk ik dat de service en expertise van Catawiki steeds slechter wordt om van willekeur bij selectie van kavels nog maar niet te spreken. Maar ja... het geld stroomt binnen dus een paar ontevreden gebruikers valt weg in het grote geheel. Zakelijk zullen ze het niet slecht doen maar ja... 

Link naar reactie
Op 24/12/2018 om 17:12, Snow Leopard zei:

Catawiki is in handen van (Amerikaans) durfkapitaal (Peak Capital, het Amerikaanse Lead Edge Capital, Accel Partners, Project A Ventures) gekomen. Snelle investeerders die niets meer te maken hebben met de eigenaren c.q. idealisten (Schoenmakers en Janssen) van het eerste uur.

 

Ze draaien blijkbaar ook behoorlijke verliezen:

 

https://www.sprout.nl/artikel/scaleups/hypergroei-catawiki-leverde-22-miljoen-verlies-op-2016

 

Het zou me niets verbazen dat de slechte bereikbaarheid en belabberde klantenservice een teken aan de wand is van wat ons de komende tijd staat te wachten.....

Zakeljk doen ze het dus wel slecht... Dat wordt met ontevreden gebruikers er niet beter op. Kosten lopen op. Resultaten nemen af... tja 

Link naar reactie
On 12/24/2018 at 5:12 PM, Snow Leopard said:

Catawiki is in handen van (Amerikaans) durfkapitaal (Peak Capital, het Amerikaanse Lead Edge Capital, Accel Partners, Project A Ventures) gekomen. Snelle investeerders die niets meer te maken hebben met de eigenaren c.q. idealisten (Schoenmakers en Janssen) van het eerste uur.

 

Zo idealistisch moeten die Schoenmakers en Janssen nu ook weer niet zijn als ze hun site verkopen. Maar dat zag je toch van in het begin al aankomen dat de enige bedoeling was om de site interessant genoeg te maken om ze te kunnen verkopen.

Da's ook de enige manier om als kleine garnaal een redelijke winst te maken aan een site.

Link naar reactie
7 uren geleden, Theoak zei:

Het artikel is vrij helder als je het helemaal leest. Groei gaat voor winst. Dus in dat opzicht was 2016 geen slecht jaar. De groei is volgens mij wat afgenomen, maar de kosten ook, dus we zullen binnenkort ergens wel lezen wat dat voor gevolgen heeft gehad voor het resultaat. 

De belangrijkste vraag die je moet stellen is: waarom gaat groei voor winst?

Dit soort investeerders hebben standaard een exit strategie: 5 tot 7 jaar lang veel gebakken lucht creëren en dan proberen te verkopen aan een grotere (spreek rijkere) partij.

Lukt dat niet dan laten ze een dergelijk bedrijf net zo hard weer vallen c.q failliet gaan.....

Link naar reactie
5 uren geleden, Snow Leopard zei:

De belangrijkste vraag die je moet stellen is: waarom gaat groei voor winst?

Dit soort investeerders hebben standaard een exit strategie: 5 tot 7 jaar lang veel gebakken lucht creëren en dan proberen te verkopen aan een grotere (spreek rijkere) partij.

Lukt dat niet dan laten ze een dergelijk bedrijf net zo hard weer vallen c.q failliet gaan.....

Amazon was eerst ook verlieslatend. Geen idee wat het met Catawiki wordt.

 

Ik hoop enkel dat de Catalogus kan blijven bestaan.

Link naar reactie
2 uren geleden, Frodo zei:

Volgde iemand de veiling van Charles??

 

Ja, van de 11 items die ik volgde is er eentje die juist de laagste schattingsprijs van de expert heeft gehaald al de andere er serieus onder.

Verbaasd mij niets want die schattingen waren veel te hoog maar ho als je er hier iets durft over zeggen dan krijg je wel onmiddellijk antwoord... 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie

Een aantal van de gehanteerde reserveprijzen was in ieder geval te hoog voor de aanwezige bieders op de J.F. Charles-veiling. Dat kan aan meerdere zaken liggen; er waren te weinig bieders (was het tijdstip/dag wel geschikt? was er wel genoeg bekendheid aan gegeven?), of de reserveprijzen waren simpelweg te hoog. Daar mag gerust wat van worden gezegd op dit forum, want hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind (al dan niet terecht).

 

Ik weet ook niet of de tekenaar tevreden is met de behaalde resultaten, maar zo nee, dan is het vooral jammer voor hem (en zijn vrouw). Een dergelijke veiling kan voor een tekenaar een prima alternatief zijn ten opzichte van een galerie, waar de marges ongunstiger zijn voor de tekenaar.

Link naar reactie
Op 24/12/2018 om 17:12, Snow Leopard zei:

Catawiki is in handen van (Amerikaans) durfkapitaal (Peak Capital, het Amerikaanse Lead Edge Capital, Accel Partners, Project A Ventures) gekomen. Snelle investeerders die niets meer te maken hebben met de eigenaren c.q. idealisten (Schoenmakers en Janssen) van het eerste uur.

 

Ze draaien blijkbaar ook behoorlijke verliezen:

 

https://www.sprout.nl/artikel/scaleups/hypergroei-catawiki-leverde-22-miljoen-verlies-op-2016

 

Het zou me niets verbazen dat de slechte bereikbaarheid en belabberde klantenservice een teken aan de wand is van wat ons de komende tijd staat te wachten.....

Als ik het snel zie: 35 miljoen omzet en 17,5 miljoen online marketingkosten, de helft dus.

De vraag is of dat nog steeds zo is, of dat het een introductie van Catawiki bij tal van kopers was. 

Adverteren voor kavels is m.i. onnodig, Ebay zie ik nooit een advertentie van en op die site zit ik vaker te zoeken dan bij Catawiki. 

 

Link naar reactie
Op 28/12/2018 om 20:42, Sssneraul zei:

Helaas merk ik dat de service en expertise van Catawiki steeds slechter wordt om van willekeur bij selectie van kavels nog maar niet te spreken. Maar ja... het geld stroomt binnen dus een paar ontevreden gebruikers valt weg in het grote geheel. Zakelijk zullen ze het niet slecht doen maar ja... 

Ik betwijfel of een paar ontevreden gebruikers in het geheel wegvallen.

ALs ik de verhalen van Lecram en Dog Mengo zo lees, vergaat mij de lust om iets te kopen ook wel. 

En dan ben ik nog iemand dan alleen voor kleinere bedragen koopt, bij grotere bedragen zullen de kopers nog voorzichtiger zijn.

 

Link naar reactie
11 uren geleden, Tweetie zei:

Ik betwijfel of een paar ontevreden gebruikers in het geheel wegvallen.

ALs ik de verhalen van Lecram en Dog Mengo zo lees, vergaat mij de lust om iets te kopen ook wel. 

En dan ben ik nog iemand dan alleen voor kleinere bedragen koopt, bij grotere bedragen zullen de kopers nog voorzichtiger zijn.

 

 

Ik heb zonet de bevestiging gekregen van Catawiki dat ze 'de terugbetaling voor mijn onlangs geannuleerde aankoop naar mij hebben overgemaakt'.

 

Dit herstelt het vertrouwen, maar ik zal voortaan inderdaad beter opletten

Link naar reactie

Dus ik koop een tekening via Catawiki; als ik ze thuis aankrijg merk ik dat er onder wat een vlek lijkt te zijn, iets geschreven staat; initialen die niet overeenkomen met de tekenaar van wie ik veronderstelde een tekening te kopen. (toevallig bedekte die vlek net alleen die initialen dus ga ik er vanuit dat die 'vlek' moedwillig is aangebracht)
Ik mail de tekenaar en die bevestigt dat de tekening niet van hem is. Dus ik mail de verkoper maar die antwoordt niet, dus ik stuur een mail naar Catawiki en daar krijg ik het antwoord dat ze niets kunnen doen omdat het niet om een 'pro' verkoper gaat... FIJN!... 😤

Link naar reactie

Pro of niet maakt niets uit. Als je een kavel wint, dan MOET je krijgen wat is beschreven en gefotografeerd. Als je tijdig aan de bel trekt kan een uitbetaling worden gepauzeerd totdat het probleem is verholpen. 

Het gaat gelukkig bijna altijd goed, omdat terugkerende verkopers geen belang hebben bij frauduleuze handelingen. Maar op fora komen juist de missers aan bod, en dat is ook niet erg hoor. Daar valt alleen maar van te leren.

Link naar reactie
4 uren geleden, Theoak zei:

Het gaat gelukkig bijna altijd goed, omdat terugkerende verkopers geen belang hebben bij frauduleuze handelingen. 

DAt zou niet belangrijk moeten zijn. Ook met kwaadwillende verkopers, moet het voor kopers eenvoudig zijn om hun gled terug te krijgen. Daar is catawiki toch voor bedoeld? 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 26/11/2018 om 19:04, Ambreville zei:

Mijn Jim's. Ik kan alleen bevestigen dat ze beiden uit de dedicaceerdungeon bij Skull BD komen en beide 150 € gekost hebben bij Jim zelf.

jim-marie-une-nuit-en-rome-2r7n.thumb.jpg.5bc665c27054598853c7a9035380a41d.jpg

 

1684844700_brainbridge365(2).thumb.jpg.3da0a03485214e906474e0919bf93b2f.jpg

 

Voor 'echte' originelen moet je al naar paginas gaan.  Vraag blijft, in hoeverre een tekenaar 'origineel' is. Ik heb ook schetsen van plaatjes die voor de pagina gemaakt zijn (bv. Henriet Dent d'ours).

https://veiling.catawiki.be/kavels/23539647-jim-originele-tekening-marie-een-nacht-in-rome-2018

De bovenste beu gezien? Verkoop je de andere ook?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...