Ga naar inhoud

Het Laatste Woord


Yncke

Recommended Posts

Euhhh, weer aan de paddo's gezeten Kudos ?

 

Euhhh, weer je plaat die blijft hangen, Retep ? :lol:

 

 

=De tondeldoos=

 

E*r kwam een soldaat over de straatweg aanmarcheren: een, twee! Een, twee! Hij had

zijn ransel op zijn rug en een sabel aan zijn zij, want hij was in de oorlog geweest

en nu was hij op weg naar huis. Toen kwam hij op de straatweg een oude heks tegen.

Ze was afschuwelijk lelijk; haar onderlip hing helemaal op haar borst. Ze zei:

`Goeienavond, soldaat! Wat heb je een mooie sabel en een grote ransel. Jij bent een

echte soldaat. Jij krijgt zoveel geld van me als je maar wilt!'

`Nou graag, oude heks!', zei de soldaat.

`Zie je die grote boom?' vroeg de heks en wees op een boom naast de weg. `Die is hele-

maal hol van binnen. Daar moet je inklimmen, dan zie je een gat waar je je doorheen

kunt laten glijden tot je helemaal onder in de boom uitkomt. Ik zal een touw om je

middel binden om je weer op te hijsen, als je me roept.'

`Wat moet ik dan onder in die boom doen?' vroeg de soldaat.

`Geld halen!' zei de heks. `Moet je horen: als je onder in de boom bent, kom je in een

lange gang. Het is er heel licht, want er branden wel honderd lampen. Dan zie je drie

deuren. Die kun je opendoen; de sleutel zit erin. Als je de eerste kamer binnengaat,

zie je op de grond een grote kist staan. Daar zit een hond bovenop, met ogen zo groot

als theekopjes, maar daar moet je je niks van aantrekken!

 

enz...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...