Ga naar inhoud

Het Laatste Woord


Yncke

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Sociale conventies zijn er net om de mensen op zich hun gemak te doen voelen. Voor alles zijn er voorschriften hoe en wat je moet doen. Lekker easy.

Jij hebt voorschriften nodig om te weten hoe je je moet voelen en daaraan gecorreleerd handelend?

 

Jy is mal.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik merk toch dat veel mensen niet meer trouwen, gewoon wettelijk in ontucht samenwonen en kindje(s) maken terwijl een huwelijk vroeger een vanzelfsprekendheid was.

in ontucht, zegt hij... :e002:  is't jaren '50 revival, daar in Bruhhu?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Maar als je zelf voelt dat dat niet uw ding is word je voor uw keuzes vies bekeken, ik kan echt niet geloven dat zoveel mensen zo graag zo'n conventionele levenstijl hebben en altijd graag binnen de lijntjes kleuren ivm wat de maatschappij u oplegt. Mensen worden enorm hard geconditioneerd tijdens het ouder worden om uiteindelijk in saaie grijze muizen te veranderen, je wordt geconditioneerd om te denken dat 1 specifieke richting normaal en dus veilig is terwijl het mensen gewoon vaak enorm limiteert tot zelfontplooiing.

2

 

Vanaf de 45 -50 jaar gaat het soms heel hard, dat verengen en bejaard worden. Sommigen waren zelfs al bejaard toen ze nog tiener waren.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Hoewel Mauser de eerste is om voor zijn persoonlijke vrijheid te schermen kan hij het tegelijk niet laten om anderen met de vinger te wijzen.

Dat is op zich niet vreemd hé. Enfin, moet ik nu echt de onderliggende beweegreden komen uitleggen?

Link naar reactie

Er zijn al een paar belangrijke zaken veranderd zoals het feit dat seksuele geaardheid (voor een groot stuk) bespreekbaar geworden is maar er heerst bij de grote massa nog steeds een mentaliteit van "dit is hoe een normaal leven hoort te zijn, alles dat daarvan afwijkt is vreemd en abnormaal".

Een voorbeeld; Er wordt neer gekeken op mensen die zich anders kleden. Als klein kind is het ook logisch dat als alles onschuldig lijkt je u ook wil omringen door bvb opgewekte kleuren maar als je als volwassene er niet als een grijze muis eruit ziet of je ziet er op je 40ste niet als een doorsnee huismoeder/vader uit, dan denken mensen dat je raar bent. Er was een tijd geleden ook eens een opmerking geweest op dit forum over hoe raar of belachelijk het wel niet was dat een man met een rode broek rond liep maar ik vind het net vreemd dat je onbesproken regels uw leven laat leiden. 
Dit was nu een stom klein voorbeeld maar die sociale conventies beinvloeden ons hele mentaliteit. Dit heeft natuurlijk voornamelijk ook met traditie te maken en zal niet zomaar op 1, 2, 3 veranderen, denk maar aan hoe een polygaam leven nog steeds een taboe is enz

 

En de bureaucratie speelt daar op in, je moet aan bepaalde dingen voldoen en zo dus in een bepaalde levensstijl gedwongen, bvb een vaste woonplaats hebben of je kan geen echte burger zijn. Ik snap wel waarom het noodzakelijk zou zijn om bepaalde dingen te eisen om het efficient te laten verlopen maar ik vind dat mensen en een maatschappij op zich uiteindelijk zeer belemmerd worden om echt te kunnen groeien.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...