Ga naar inhoud

Het Laatste Woord


Yncke

Recommended Posts

Het scheppingsverhaal in de bijbel zat ook vol horror, maar ze hebben het grootste deel geschrapt tijdens één of andere vergadering tussen bisschoppen.

 

In het oude testament komen ook reuzen voor, en andere fantasy, maar allemaal gedownsized door dat concilie.

Adams vrouwen (drie, Eva was de laatste en onderdanig aangezien ze uit Adams lijf komt). Lillith, moeder van de demonen. Enz.

 

Ook in het Nieuwe Testament hebben ze duchtig zitten schrappen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Het scheppingsverhaal in de bijbel zat ook vol horror, maar ze hebben het grootste deel geschrapt tijdens één of andere vergadering tussen bisschoppen.

 

In het oude testament komen ook reuzen voor, en andere fantasy, maar allemaal gedownsized door dat concilie.

Adams vrouwen (drie, Eva was de laatste en onderdanig aangezien ze uit Adams lijf komt). Lillith, moeder van de demonen. Enz.

 

Ook in het Nieuwe Testament hebben ze duchtig zitten schrappen.

Concilie van Nicea. De verschillende fracties kwamen samen en diegene die wat militieleden meebracht ( onder bescherming van Constantijn, doet er ook veel aan ), haalde de bovenhand en kon verder gaan met het vormgeven van de fantasy.

 

De Arianen werden vervolgd als ketters.

Link naar reactie

Da's ook nog een van die dingen die ik eens moet opzoeken: waar die Lilith die toch geregeld in strips opduikt, vandaan komt.

 

 

Volgens wat ik mij herinner uit de stripreeksen The Sandman en Lucifer (vooral Lucifer), was Lilith de eerste vrouw van Adam. Ze was niet onderdanig en verliet de tuin van Eden. Ze had vooral veel sex met de gevallen engelen (duivels) en wordt aanzien als de moeder van alle demonen.

Eva was de derde vrouw van Adam (volgens sommige bronnen de tweede).

 

Heb even de Lucifer thread gezocht op het oud forum, zie mijn lange (sorry) post daarover, onderschrift 2) http://www.stripdatabank.be/stripforum/viewtopic.php?t=7518

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...