Ga naar inhoud

Het Laatste Woord


Yncke

Recommended Posts

Verstandskiezen trekken onder volledige narcose wordt echt niet meer gedaan. Een mijner verstandskiezen zat al wat los, die werd er zonder problemen uitgewipt. De andere zat wat beter verstopt: eerst wat vlees wegsnijden en daarna ging de tandarts er met haar volle gewicht aan hangen. Het gekraak dat ik toen hoorde was niet menselijk meer..........

Link naar reactie

 

Daarmee bedoelen ze waarschijnlijk : als het zo dringend is dat er meer dan één wordt getrokken. Wat nauwelijks voorkomt. En dat is hier net zo.

Voor de bovensten ging ik gewoon bij de tandarts, één per keer, geen enkel probleem, plaatstelijke verdoving.

Voor de onderste ging ik zo'n 22 jaar geleden alweer, naar het ziekenhuis bij een stomatoloog, één per keer, plaatselijke verdoving, beetje snijden in het vlees, gaatje boren in het kaakbeen en hop, met een hefboom de tand eruit. De onderste mogen niet zomaar getrokken worden door gewone tandartsen, of ze trekken heel je kaak uit de haak.

Volledige narcose komt dus ook hier maar héél zelden voor.

Link naar reactie

Ik word nu wel een beetje verveeld met die herdenkingen, docu's en emo gezeur over "de grote oorlog"

 

Jullie hebben dan ook, als land, niet mee gedaan.

 

Er is wel een Nederlander uit Amsterdam, Jacobus de Vries/de Vrieze dacht ik, die dienst genomen heeft in het Belgische leger en gedurende 4 jaar heeft meegevochten aan de Ijzer. Na de oorlog is hij dan ook voor de krijgsraad gebracht voor dienst nemen onder een valse naam. Hij heeft dacht ik wel geen straf gekregen en mocht zijn front-strepen behouden. Ik neem aan dat hij bij zijn terugkeer niet behandeld is als een hedendaagse syrie-strijder.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...