Ga naar inhoud

Het Laatste Woord


Yncke

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Economie is een beschrijving van dynamiek tussen populaties die concurreren om grondstoffen en energie die schaars zijn. Waaruit men dan goederen en diensten kan produceren en uitwisselen en waarbij het verschijnsel van welvaart, betere en grotere productie van deze goederen en diensten met zich meebrengt.

 

Ben je tot hier akkoord met dit?

 

 

retep?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Mensen die bitcoin gebruiken richten in feite een nieuwe economie/ecosysteem op. los van het huidige. Een systeem binnenin het bestaande systeem eigenlijk. En handelen buitenom de crisis. La crise: c'est les autres.

Gewoon ter info hoor. :e012: 

Link naar reactie

Mensen die bitcoin gebruiken richten in feite een nieuwe economie/ecosysteem op. los van het huidige. Een systeem binnenin het bestaande systeem eigenlijk. En handelen buitenom de crisis. La crise: c'est les autres.

 

Gewoon ter info hoor. :e012:

 

Interessant!  :e007:

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Wel jammer dat een stuk vastgoed, zoals je huis en andere materiële zaken niet ergens ondergebracht kunnen worden zodat de overheid/bank er niet meer met zijn pollen aankan. Op dat gebied kunnen ze nog steeds een burger kwellen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Euhm...neen. Je kan geen materiële zaken genereren die nodig zijn in onze realiteit, waar wij als mens door het leven gaan, in onze fysieke wereld.

 

Second Life: dat is nu eens een infantiele bezigheid. :e011:

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Maar met het "valse geld" kun je niks in de fysieke wereld kopen. Met bitcoin wel. Wanneer het IMF 10% van uw spaargeld confisqueert kun je ook alweer voor 10% minder aankopen, in onze fysieke wereld. Daar sta je dan met uw echt fiatgeld.

Sounds familiar.

Link naar reactie

De nederlandse staat confisqueert jaarlijks 1,2% van mijn spaargeld. Dat heet vermogensbelasting, kennelijk iets wat men in Belgie niet kent. Moet ik daar nu woedend over worden ? Volgens meneer Piketty is die vermogenstax juist heel prettig en nivelerend dus klagen is niet alleen zinloos maar ook nog eens een blijk van weinig burgerzin. 

Link naar reactie

De nederlandse staat confisqueert jaarlijks 1,2% van mijn spaargeld. Dat heet vermogensbelasting, kennelijk iets wat men in Belgie niet kent. Moet ik daar nu woedend over worden ? Volgens meneer Piketty is die vermogenstax juist heel prettig en nivelerend dus klagen is niet alleen zinloos maar ook nog eens een blijk van weinig burgerzin. 

Hier zijn ze nog aan het armworstelen over het al dan niet invoeren van een vermogenswinstbelasting.

Link naar reactie

Hier zijn ze nog aan het armworstelen over het al dan niet invoeren van een vermogenswinstbelasting.

 

Vroegah hadden we dat in Nederland ook, dan moest je opgeven hoeveel spaarrente en dividend op aandelen je had ontvangen. Daar ging dan weer dividendbelasting af en bewaarloon kon je weer aftrekken. Een hoop gedoe en gezooi en nauwelijks te controleren. daarom heeeft de fiscus gesteld dat een vermogen een rendement van 4 % kent wat voor 30 % (middelste belastingschijf) belast moet worden. Een heldere, eenvoudige oplossing en de reden dat ik grote uitgaven in november/december plan. Ook neem ik altijd wat extra gel op voor de jaarwisseling.

Link naar reactie

Vroegah hadden we dat in Nederland ook, dan moest je opgeven hoeveel spaarrente en dividend op aandelen je had ontvangen. Daar ging dan weer dividendbelasting af en bewaarloon kon je weer aftrekken. Een hoop gedoe en gezooi en nauwelijks te controleren. daarom heeeft de fiscus gesteld dat een vermogen een rendement van 4 % kent wat voor 30 % (middelste belastingschijf) belast moet worden. Een heldere, eenvoudige oplossing en de reden dat ik grote uitgaven in november/december plan. Ook neem ik altijd wat extra gel op voor de jaarwisseling.

Hier worden interesten van spaargelden, inkomsten van kasbons, dividenden etc al belast. Het gaat vooral over meerwinst die gemaakt wordt door de verkoop van aandelen en onroerend goed (wat niet belast wordt). Maar dat Nederlands systeem is inderdaad veel simpeler en transparant, maar het is dan weer iets wat vooral de modale burger treft. Ik vermoed dat de grote vermogens ook wel achterpoortjes zullen hebben om eraan te ontsnappen.

Link naar reactie

Dat valt mee, mensen die grote sommen in Zwitserland, Luxemburg en Liechtenstein hadden staan worden door de fiscus opgejaagd.
Maar dat mag natuurlijk ook niet van Mausert, die staat pal voor de rechten van zwartspaardersen miljonairs die met een kofferbak vol euros naar Zwitserland rijden.

 

http://www.telegraaf.nl/overgeld/belastingen/22886656/__Duimschroeven_zwartspaarders_verder_aangedraaid__.html

Link naar reactie

Dat valt mee, mensen die grote sommen in Zwitserland, Luxemburg en Liechtenstein hadden staan worden door de fiscus opgejaagd.

Maar dat mag natuurlijk ook niet van Mausert, die staat pal voor de rechten van zwartspaardersen miljonairs die met een kofferbak vol euros naar Zwitserland rijden.

 

http://www.telegraaf.nl/overgeld/belastingen/22886656/__Duimschroeven_zwartspaarders_verder_aangedraaid__.html

In Belgie heb je voor grote kapitalen natuurlijk de truuk van het opzetten van een vennootschap. Ipv zowat 50% belasting te betalen is dat nu 10% (gaat misschien naar 25%).

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Een falen van de overheidsdienst waar ik werk :(

Nuja, we zijn dan ook maar met 4 voor gans België

Dat is het probleem van links hé. Het collectief afdwingen van middelen voor publieke doeleinden. Het onvermogen om buiten een centraal systeem om te kunnen denken. Blijven aan de slag gaan met een centraalbankenssyteem die het recht hebben om 1 munt uit te geven en dit af te dwingen maar dan hopen dat er met flinke belastingen een herverdeling kan gedaan worden, dit in tegenstelling tot rechts.

 

Feitelijk doet links niks anders dan centenrechts. Vroeger, om maar de Sovjets aan te halen, was er tenminste nog wat volksverheffing en aandacht voor onderwijs, maar wat het naoorlogse links er nu van gebakken heeft...walgelijk. Gewoonweg vermengd met het al even verwerpelijke centenrechts.

Link naar reactie

Dat is het probleem van links hé. Het collectief afdwingen van middelen voor publieke doeleinden. Het onvermogen om buiten een centraal systeem om te kunnen denken.

 

We doen ook aan herdenking om het individueel denken aan te porren hoor :)

 

 

 

Wat een top baan !

 

inderdaad, Ik ben gelukkig dat ik één van de vier ben die hier kan aan meewerken.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Mig el pig wordt vanaf volgende week permanent gedetacheerd naar Menen om aldaar burgerzin te zaaien (en aldus belastinggelden te oogsten).

Leer maar eerst eens wat een decentraal systeem is. En of er veel centrale systemen voorkomen in de natuur. Alvorens de pantoffelpotentaat uit te hangen.

 

Trouwens, mocht Mig el Pig komen aangedetacheerd om op originele Cheka-wijze eens een zuivering door te voeren in het financiële wezen, dan is hij welkom. Als tijdelijke bondgenoot.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...