Ga naar inhoud

Het Laatste Woord


Yncke

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Trouwens democratie is ook een vorm van dictatuur. Waarom dat onderscheid wordt gemaakt tussen een democratische beleidsvorm en andere staatsvormen is mij een beetje onduidelijk...

Link naar reactie

Jongens moet ik nou voor de 50e keer uitleggen hoe de democratie functioneert, hebben jullie op het middelbaar onderwijs geen staatsinrichting geleerd?

Bij de oerdemocratie in Athene werden de gezagshebbers via loting verkozen. Voor belangrijke posten (geld) werden rijke burgers aangesteld. Die waren persoonlijk financieel aansprakelijk als het misging. Bij fraude werden ze terechtgesteld.

 

Ik heb dat ook al 50 keer uitgelegd.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

google eens op checks and balances en lees eens een goede studie hierover. De democratie bestaat niet alleen uit politici en ontevreden kiezerts.

Waar moet ik naartoe om een Gas boete aan te vechten? Hoe kan ik met anderen ervoor zorgen dat banken opgesplitst worden in zakenbank en spaarbank?

Geef maar eens wat checks die wij als burger direkt kunnen inzetten. En het mag geen cent kosten hé.

Link naar reactie

google eens op checks and balances en lees eens een goede studie hierover. De democratie bestaat niet alleen uit politici en ontevreden kiezerts.

Democratie is een woord met vele interpretaties. Maar ik denk wel dat we in België en Nederland échte democratie bereikt hebben. Het kiezerslandschap is zo verspreid tussen allerlei partijen dat er geen enkele groep meer is die zijn wil kan opdringen.

Dat is democratie.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...