Ga naar inhoud

Het Laatste Woord


Yncke

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Eigenlijk wel ja, maar als ik het meng tussen andere blokken die iets droger zijn dan brandt het even goed hoor...

 

Nu, die boom, daar zouden ze nu ongeveer mee moeten bezig zijn. Als ze om 16h00 hun dienst erop zitten hebben en ze hebben de verzaagde stam nog niet meegenomen, dan passeer ik nog wel eens een keertje.

Link naar reactie

Hier droogt het vaak zelfs meerdere jaren, afhankelijk van de hoeveelheid en nood eraan.  Ook de houtsoort speelt een rol.

 

In huize Retep stookt men bij voorkeur zilverberk omdat de vlammen mooi zijn en het bastje makkelijk ontbrandt waardoor aanmaakhout beperkt toegevoegd hoeft te worden. Ook een mix berk/essen is prettig stookhout.....

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Maar je mag niet veel benzine gebruiken, hé. Gewoon het dopje van de jerrican vullen en dat verspreiden op de houtblok. Even laten indringen en na een 10-tal minuten op uw vuur leggen. Allez, tegen de andere blokken aanzetten.

Link naar reactie

Maar je mag niet veel benzine gebruiken, hé. Gewoon het dopje van de jerrican vullen en dat verspreiden op de houtblok. Even laten indringen en na een 10-tal minuten op uw vuur leggen. Allez, tegen de andere blokken aanzetten.

 

Je zal daar nat hout wel goed mee kunnen doen branden, maar de voornaamste reden om geen nat hout te gebruiken is toch nog altijd dat het veel meer vuiligheid in de schouw achterlaat, en daar zal zo een dopje benzine niet veel tegen doen veronderstel ik.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Je zal daar nat hout wel goed mee kunnen doen branden, maar de voornaamste reden om geen nat hout te gebruiken is toch nog altijd dat het veel meer vuiligheid in de schouw achterlaat, en daar zal zo een dopje benzine niet veel tegen doen veronderstel ik.

Weinig kans op aankoeken van vuil. Er is een dubbelwandige inoxbuis in de schouw.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...