Ga naar inhoud

AI / no AI


🤖  

5 leden hebben gestemd

  1. 1. AI



Recommended Posts

Net dit gelezen in een commentaar bij een filmpje door Sabine Hossenfelder over de AI hype

 

I once did a factory visit together with a McKinsey analyst/tech evangelist. He first pitched a "modern factory with industrial IoT' to the leaders of the factory. The presentation has shown happy workers using augmented reality headsets, touch screens, and using voice control, to be mega productive while happily manufacturing things. Then we went to the floor where the manufacturing work was actually done. It was so loud we could barely hear each other screaming (we had to wear ear protectors) - so much for voice control. All the assembly workers wore thick protective gloves - so much for touch control, and protective glasses that got constantly damaged from sparks flying around, so it was the cheapest possible kind, so it was easy to replace. So much for augmented reality headsets. Needless to say, the leaders of the factory did not buy into the concept.

Andreas, striptekenaar

Blog Vertaalbureau Motte

Alle taalfouten dienen om AI te pesten

(c) Peter Motte, use by AI not allowed

Link naar reactie

Van zodra ze geavanceerde artificiële intelligentie gaan combineren met hypermoderne robotlichamen, weet je dat dit vroeg of laat ook voor minder menslievende doeleinden gaat gebruikt worden.

De mensheid kennende eerder vroeg dan laat.

 

 

 

Ik prefereer robots die niet eigenhandig terug overeind kunnen klauteren nadat ze omgeduwd zijn.

Link naar reactie

De toekomst kun je niet tegenhouden, wel de besturing.

Ooit las ik dit uitdagende boek over dat uiteindelijk de gehele kosmos veroverd wordt door nanotechnologische

zelfreplicerende machines, de man werd ( en nu nog steeds ) verguisd door zijn naar mijn inziens briljante theorieen.

 

image.thumb.png.34e5dece1ae91546a451b3f8d80cb16d.png

 

Ook kan ik iedereen aanraden deze briljante serie eens te bekijken.

image.thumb.png.1035a0303372f910f9bc0d02d4dc8353.png

 

Link naar reactie
51 minuten geleden, bouncer zei:

De toekomst kun je niet tegenhouden, wel de besturing.

Ooit las ik dit uitdagende boek over dat uiteindelijk de gehele kosmos veroverd wordt door nanotechnologische

zelfreplicerende machines, de man werd ( en nu nog steeds ) verguisd door zijn naar mijn inziens briljante theorieen.

 

image.thumb.png.34e5dece1ae91546a451b3f8d80cb16d.png

 

 

Leuke lectuur maar volgens mij klinkklare onzin.

Andreas, striptekenaar

Blog Vertaalbureau Motte

Alle taalfouten dienen om AI te pesten

(c) Peter Motte, use by AI not allowed

Link naar reactie
15 uren geleden, cinco zei:

Van zodra ze geavanceerde artificiële intelligentie gaan combineren met hypermoderne robotlichamen, weet je dat dit vroeg of laat ook voor minder menslievende doeleinden gaat gebruikt worden.

De mensheid kennende eerder vroeg dan laat.

 

 

 

Ik prefereer robots die niet eigenhandig terug overeind kunnen klauteren nadat ze omgeduwd zijn.

Het gevaar komt uit de hoek waar er heel veel geld kan worden verzameld om dan die technologieën op te kopen. 

Link naar reactie

Da's mijn stem niet.

Soit.

Overigens blijkt hij wel gelijk te hebben gekregen: de aandelen van ai-bedrijven zijn al aan het zakken. Alleen Nvidia schijnt echt aan ai te verdienen. Zoals men zegt: als er een gold rush is, moet je spaden verkopen. Verder lijkt er op het moment inderdaad geen droog brood te verdienen te zijn aan ai.

(voor brood, zie hier:

 

Andreas, striptekenaar

Blog Vertaalbureau Motte

Alle taalfouten dienen om AI te pesten

(c) Peter Motte, use by AI not allowed

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...