Ga naar inhoud

Alcohol schadelijker dan gedacht


Recommended Posts

In februari vorig jaar had ik via de lijst detijdlijn@scarlet.be al eens verspreid dat #alcohol  #kankerverwekkend is, omdat dat in tegenstelling tot de kankerverwerkkende eigenschappen van tabak weinig bekend is van alcohol.
Nu staat vandaag in de krant dat alcohol altijd #ongezond  is, ook als je het weinig drinkt, en dat de gevaren ervan lang onderschat zijn omdat de vergelijkende onderzoeken slecht werden uitgevoerd.
Het blijkt dat groepen die weinig alcohol dronken omdat ze ziek waren, werden vergeleken met groepen die alcohol dronken die niet ziek waren.
Dus wie alcohol meed wegens ziekte, werd vergeleken met wie niet ziek was en alcohol dronk.
De onderzoeken weten de ziekte dus toe aan het mijden van alcohol, en af en toe alcohol drinken aan #gezond  zijn, terwijl de ziekte niet werd veroorzaakt door alcohol te vermijden.

#gezondheid

Andreas, striptekenaar

Blog Vertaalbureau Motte

Alle taalfouten dienen om AI te pesten

(c) Peter Motte, use by AI not allowed

Link naar reactie
22 minuten geleden, Peter Motte zei:

Het blijkt dat groepen die weinig alcohol dronken omdat ze ziek waren, werden vergeleken met groepen die alcohol dronken die niet ziek waren.
Dus wie alcohol meed wegens ziekte, werd vergeleken met wie niet ziek was en alcohol dronk.
De onderzoeken weten de ziekte dus toe aan het mijden van alcohol, en af en toe alcohol drinken aan #gezond  zijn, terwijl de ziekte niet werd veroorzaakt door alcohol te vermijden.

🫣🥶🤬 

En dan komen ze af met 🙌De Cijfers🙌, "waarheid zwart op wit !" terwijl de meeste studies een boeltje zijn.

 

Mijn vader zaliger was alcoholieker dus ik ken er alles van.

Nu, problematisch wordt het echt bij dagelijkse consumptie en overmatig gebruik van de zoetere varianten 💀

Alcohol kloot met je hormonen. Je lichaam heeft minstens 48 uur nodig om te recupereren.

Link naar reactie

 

13 minuten geleden, cinco zei:

Ik heb korte tijd een buurman gehad die onafgebroken dronk en daarbij ook heel wat overlast voor de omgeving bezorgde.

De politie moest wekelijks bij hem langskomen.

Lijkt mij geen pretje.

Never look away!

Link naar reactie

Ook matig gebruik is al schadelijk, maar het probleem met overdreven gebruik heeft er waarschijnlijk lange tijd mee voor gezorgd dat er op de nadelen van matig gebruik niet werd gelet. Die nadelen komen trouwens maar op latere leeftijd boven, en nog lang stierven mensen gewoon te vroeg om er last te lijken te hebben. Ze hadden het natuurlijk wel. O.a. daarom stierven ze vroeger.

Andreas, striptekenaar

Blog Vertaalbureau Motte

Alle taalfouten dienen om AI te pesten

(c) Peter Motte, use by AI not allowed

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...