Ga naar inhoud

Brood  

10 leden hebben gestemd

  1. 1. Uw Dagelijks Brood

    • Brood van de warme bakker
      10
    • Brood van de industriële bakker
      3
    • Brood van de supermarkt
      5
    • Brood uit de broodmachine
      1
    • Zelfgebakken brood
      1


Recommended Posts

Tegenwoordig kopen wij ons brood nog uitsluitend bij de supermarkt. Daar kost een bruin brood €1 of €1.49 terwijl het bij de bakker rond de 3 euro kost. Ik zie niet echt een verschil meer vermits beide broden industrieel worden geproduceerd. Zelfs brood van de zogenaamde warme bakker ziet en smaakt er hetzelfde uit, met dezelfde broodverbeteraars en wie wat nog allemaal. Een vriendin van ons werkt bij een bakker en die gebruiken geen tarwe en gist of zo maar ingrediënten met vreemd-klinkende namen. De bakkerij als scheikunde-experiment.

Mijn vrouw bakt wel vaak zelf brood de laatste tijd, en dat is niet te vergelijken met brood van zowel de bakker of de supermarkt. Dag en nacht verschil en veel lekkerder. Ze bakt het in de oven en niet met zo'n broodmachine. Zo weet je (min of meer) wat je in je mond steekt.

Link naar reactie

Bestaan er nog warme bakkers?

Er was er een in de buurt, maar zijn oven is ooit in brand gevlogen en toen heeft hij de zaak gesloten, omdat hij toch al dicht bij zijn pensioen was.

Er ging rook in een zijstraat waar ik net passeerde, en ik was wel niet helemaal zeker dat het van bij hem kwam, maar ben toch maar binnengestapt om het hem te zeggen. Het bleek dat de beveiliging tegen oververhitting niet meer werkte. Oven kapot.

Andreas, striptekenaar

Blog Vertaalbureau Motte

Alle taalfouten dienen om AI te pesten

(c) Peter Motte, use by AI not allowed

Link naar reactie
1 minute ago, Peter Motte said:

Bestaan er nog warme bakkers?

 

Die zijn er nog wel. Bij ons in het dorp is er één industriële bakker (Aernoudt) en twee warme bakkers. Maar ik merk echt geen verschil tussen hun broden. Die smaken en zien er exact hetzelfde uit en kosten even veel. In hun patisserie is er wel verschil.

Link naar reactie

Ik koop enkel zuurdesem brood, omdat het lekker traag gefermenteerd is waardoor beter voor de bloedsuikerspiegel en de vertering. En daarbovenop is het gewoon vurrukkulluk ! Met verse grasboter van Kerrygold en een snufje himalayazout.

 

Gelukkig bakken heel wat warme bakkers dat in Brussel.

Meestal ga ik naar Bakery Renard voor een Pain Rustique ❤️

Schermafbeelding2024-07-21om15_51_19.thumb.png.26b7322ab80a149f898558847f900764.png

En als ik in Oostende vertoef : een Tourte de Meule bij Bakkerij Decock 😋

Link naar reactie

Ik haal brood van Bio-planet. Duur, maar nog kwaliteitsbrood die naam waardig. 

 

Een zelfstandige bakker die kwaliteit wil leveren is superzeldzaam geworden.  Als je er één in de buurt kent, koester die dan maar. Want het gros van de bakkers legt de lat zeer laag. Maar als de klanten het met smaak vreten?

 

Ik vermoed eigenlijk een buitenlandse (Oosterse) samenzwering om onze al slaafse consumenten verder te transformeren. Een proces dat al jaren bezig is. Hen te leren genieten van chemisch varkensbroodvoer om hun sappen verder te ontregelen. 😬😉

 

IMG_20240722_074048.thumb.jpg.2a3bfb888009ebece61b7bcd6bd743f6.jpg

 

Link naar reactie
Op 23/7/2024 om 13:26, cinco zei:

Is krentenbrood nog populair?

 

img_RAM_PRD171581_612x450_JPG.thumb.jpg.8668deda99a5c4e4be8d87b18ff86017.jpg


Ik eet graag rozijnenbrood. Eén keer per week hebben we zuurdesembrood van Smørbrød in Gent. Anders wissel ik tussen verschillende bakkers, maar ook hier gaat het achteruit met de bakkerijen.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...