Ga naar inhoud

Frank Frazetta


Recommended Posts

En tsja... wil genoeg zeggen... toen ik mijn nieuwe hobby/verzameling begon, was dit mijn eerste vondst

De vynil met Frazetta erop

 

Molly_Hatchet_-_Molly_Hatchet.jpg.13d134bc3e410e1aa80f9d9e424c772b.jpg

 

Wellicht de cover die door de jaren heen het meest over is genomen in homages, in boeken, strips, comics en andere media

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

image.png.2fd674b2ce14c3d22980423b00d8e3e9.png

 

Frazetta proef kunstwerk, aquarel jaren 60 " Little Annie Fanny".

 

image.png.5a8dd4a65c8fb7c566a4b71539473ac3.png

 

 

Little Annie Fanny was een stripreeks die verscheen in meer dan 100 edities van Playboy van oktober 1962 tot september 1988. De serie werd gemaakt door Harvey Kurtzman, die ook Mad Magazine creëerde. Tijdens een periode  in de jaren 60 hielp Frazetta Harvey Kurtzman en Will Elder kort met hun Little Annie Fanny Strip. Om de baan veilig te stellen, moest Frazetta auditie doen voor Kurtzman & Elder om te bewijzen dat zijn stijl compatibel was met die van hen. Zowel Kurtzman als Elder waren bekend met Frazetta's artwork, dus de "auditie" was vooral voor Hugh Hefner, die op dat moment niet bekend was met Frazetta's artwork.   Frazetta trok zich er natuurlijk doorheen en schilderde de studie in een weelderige en gedetailleerde stijl, waarbij hij veel prachtig gemengde kleuren, geweldige sexy energie en een perfecte "on model"-weergave van Annie toevoegde. 

 

Frazetta tekende de badende schoonheden en Anny Fanny.

 

 

Link naar reactie
On 7/21/2024 at 5:53 PM, Richard Boom-vavavoom said:

En tsja... wil genoeg zeggen... toen ik mijn nieuwe hobby/verzameling begon, was dit mijn eerste vondst

De vynil met Frazetta erop

 

Molly_Hatchet_-_Molly_Hatchet.jpg.13d134bc3e410e1aa80f9d9e424c772b.jpg

 

Wellicht de cover die door de jaren heen het meest over is genomen in homages, in boeken, strips, comics en andere media

Het Amerikaanse leger (III corps) heeft een meer dan levensgrote versie van dit beeld staan in Fort Hood:

 

Death Dealer.png

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...