Ga naar inhoud

Hoeveel scoor je deze klassiekers? (De Chninkel, Maus, Watchmen, Bone)


Hoeveel scoor je deze klassiekers?  

40 leden hebben gestemd

  1. 1. De Chninkel

  2. 2. Maus

  3. 3. Watchmen

  4. 4. Bone



Recommended Posts

In de Nederlandse stripreeks Agent 327 wordt in het album De wet van alles naar "De Chninkel" verwezen. In strook E82 van het verhaal tovert god een monoliet. Agent 327, Olga Lawina en Ahasveros reageren: "Dat heeft ie uit een stripverhaal gehaald!" (Hiermee verwijzend naar de monoliet uit "De Chninkel") "En die hebben het weer uit een film gehaald." (2001: A Space Odyssey) "En die was naar een boek gemaakt." (van Arthur C. Clarke) "En dat was weer gebaseerd op een kortverhaal." ("The Sentinel" van A.C. Clarke)

Link naar reactie
4 minuten geleden, bouncer zei:

In de Nederlandse stripreeks Agent 327 wordt in het album De wet van alles naar "De Chninkel" verwezen. In strook E82 van het verhaal tovert god een monoliet. Agent 327, Olga Lawina en Ahasveros reageren: "Dat heeft ie uit een stripverhaal gehaald!" (Hiermee verwijzend naar de monoliet uit "De Chninkel") "En die hebben het weer uit een film gehaald." (2001: A Space Odyssey) "En die was naar een boek gemaakt." (van Arthur C. Clarke) "En dat was weer gebaseerd op een kortverhaal." ("The Sentinel" van A.C. Clarke)

Leuk weetje!

Kan zo in het nieuwe boek van Hanco Kolk: "Wat vooraf ging".

Waar ik trouwens wel naar uitkijkt!

Link naar reactie
54 minuten geleden, bouncer zei:

In de Nederlandse stripreeks Agent 327 wordt in het album De wet van alles naar "De Chninkel" verwezen. In strook E82 van het verhaal tovert god een monoliet. Agent 327, Olga Lawina en Ahasveros reageren: "Dat heeft ie uit een stripverhaal gehaald!" (Hiermee verwijzend naar de monoliet uit "De Chninkel") "En die hebben het weer uit een film gehaald." (2001: A Space Odyssey) "En die was naar een boek gemaakt." (van Arthur C. Clarke) "En dat was weer gebaseerd op een kortverhaal." ("The Sentinel" van A.C. Clarke)

 

: "Dat heeft ie uit een stripverhaal gehaald!" (Hiermee verwijzend naar de monoliet uit "De Chninkel") 

-> correct

 

"En die hebben het weer uit een film gehaald." (2001: A Space Odyssey) 

-> vermoedelijk correct

 

"En die was naar een boek gemaakt." (van Arthur C. Clarke)

-> niet correct: het boek en de film ontstonden tegelijk

 

"En dat was weer gebaseerd op een kortverhaal." ("The Sentinel" van A.C. Clarke)

-> correct, en dat was de inspiratie voor Stanley Kubrick wat uiteindelijk uitgroeide tot het boek en de film, waaraan tegelijk werd gewerkt

Andreas, striptekenaar

Blog Vertaalbureau Motte

Alle taalfouten dienen om AI te pesten

(c) Peter Motte, use by AI not allowed

Link naar reactie
30 minuten geleden, Peter Motte zei:

 

: "Dat heeft ie uit een stripverhaal gehaald!" (Hiermee verwijzend naar de monoliet uit "De Chninkel") 

-> correct

 

"En die hebben het weer uit een film gehaald." (2001: A Space Odyssey) 

-> vermoedelijk correct

 

"En die was naar een boek gemaakt." (van Arthur C. Clarke)

-> niet correct: het boek en de film ontstonden tegelijk

 

"En dat was weer gebaseerd op een kortverhaal." ("The Sentinel" van A.C. Clarke)

-> correct, en dat was de inspiratie voor Stanley Kubrick wat uiteindelijk uitgroeide tot het boek en de film, waaraan tegelijk werd gewerkt

 

image.thumb.png.3b6e56c4adb8d8fc0893a3ade200ac30.png

 

Tja.

Link naar reactie

Alle 4 10/10.
De eerste editie van 'De Chninkel' in de jaren 90 letterlijk kapot gelezen.  De pagina's van die softcover-editie kwamen op den duur los.... Was ik blij met de hardcover-herdruk van de zwart-wit strip.  (heb nooit de ingekleurde versie gewild.)
Van 'Maus' heb ik de Nederlandstalige en de Engelstalige editie.  Vind ik ook een essentiële strip.
Watchmen... één van de allerbeste werken van Alan Moore maar ook één van de belangrijkste Amerikaanse comics.  De eer gehad om Dave Gibbons te mogen interviewen voor de ter ziele gegane comics-website Brainfreeze.  Sympathieke, hartelijke, wijze man
Bone...  Zo goed....zo goed.... episch !!!!  heb er zelfs de action figures van in mijn stripkasten staan..... De eer gehad om Jeff Smith te mogen interviewen voor Stripspeciaalzaak.be.  Tevens een sympathieke, hartelijke, wijze man

Sowieso : ALLE VIER TOP !!!!! 

Link naar reactie
1 minuut geleden, Koen Claeys zei:

Alle 4 10/10.
De eerste editie van 'De Chninkel' in de jaren 90 letterlijk kapot gelezen.  De pagina's van die softcover-editie kwamen op den duur los.... Was ik blij met de hardcover-herdruk van de zwart-wit strip.  (heb nooit de ingekleurde versie gewild.)
Van 'Maus' heb ik de Nederlandstalige en de Engelstalige editie.  Vind ik ook een essentiële strip.
Watchmen... één van de allerbeste werken van Alan Moore maar ook één van de belangrijkste Amerikaanse comics.  De eer gehad om Dave Gibbons te mogen interviewen voor de ter ziele gegane comics-website Brainfreeze.  Sympathieke, hartelijke, wijze man
Bone...  Zo goed....zo goed.... episch !!!!  heb er zelfs de action figures van in mijn stripkasten staan..... De eer gehad om Jeff Smith te mogen interviewen voor Stripspeciaalzaak.be.  Tevens een sympathieke, hartelijke, wijze man

Sowieso : ALLE VIER TOP !!!!! 

Art Spiegelman ontving de Pulitzerprize voor Maus. Er zijn niet zoveel stripauteurs die hem dit na kunnen zeggen..

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
1 uur terug, Koen Claeys zei:

Alle 4 10/10.
De eerste editie van 'De Chninkel' in de jaren 90 letterlijk kapot gelezen.  De pagina's van die softcover-editie kwamen op den duur los.... Was ik blij met de hardcover-herdruk van de zwart-wit strip.  (heb nooit de ingekleurde versie gewild.)
Van 'Maus' heb ik de Nederlandstalige en de Engelstalige editie.  Vind ik ook een essentiële strip.
Watchmen... één van de allerbeste werken van Alan Moore maar ook één van de belangrijkste Amerikaanse comics.  De eer gehad om Dave Gibbons te mogen interviewen voor de ter ziele gegane comics-website Brainfreeze.  Sympathieke, hartelijke, wijze man
Bone...  Zo goed....zo goed.... episch !!!!  heb er zelfs de action figures van in mijn stripkasten staan..... De eer gehad om Jeff Smith te mogen interviewen voor Stripspeciaalzaak.be.  Tevens een sympathieke, hartelijke, wijze man

Sowieso : ALLE VIER TOP !!!!! 

Kan bijna volledig akkoord gaan hiermee. Alleen: Maus is echt niet goed getekend. En bij Watchmen (en in het algemeen alle Alan Moore comics) erger ik mij aan de tussenpagina’s met een hoop tekst. Ofwel kies je om een strip te maken, ofwel schrijf je een boek. De beide proberen te verenigen werkt niet voor mij.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...