Ga naar inhoud

Diverse oude foto's


Recommended Posts

1 uur geleden, cartoonesk zei:

Will Eisner.

 

eisner.desk.jpg

Een jaar of dertig geleden, op de beurs van San Diego: Ik had afgesproken met Eisner voor wat originelen van hem te kopen. Hij zelf regelde dat niet, maar Catherine Ironwoode of zoiets, deed de zaken. Maar hij had wel zin in een babbeltje, want hij had compleet niks te doen op de beurs....Drie uur later was dat babbeltje rond...Daarna ging ik, vijf kilometer verderop iets drinken...En wie kwam eraan???Eisner!!! Dan maar verder gepraat.... Drie uur later, tien kilometer verderop ging ik iets eten...En wie kwam daaraan??? Eisner!!!!Drie keer op dezelfde dag dus samen gezeten met Will Eisner!!! Het verveelde ons geen van beiden denk ik! Eisner vond het vooral ongelooflijk grappig!

Link naar reactie
Op 13/7/2024 om 18:22, AHMO zei:

George McManus

De persfoto's die voor de dood van George Mcmanus (22 okt 1954) in de kranten van Amerika werden gebruikt werden.

Eigen verzameling!

Ooit een keertje gekocht op ebay.

 

 

George McManus001.jpg

George McManus002.jpg

George McManus004.jpg

Het origineel van de onderste helft van de allereerste sunday page van Bringing Up Father hangt hier voor mijn neus...Ik heb ook nog ALLE sundaypages en ALLE dailies gehad enkele jaren geleden....Lambiek heeft die overgenomen. Eigenlijk had dat allemaal moeten herdrukt worden in albums.

 

Link naar reactie
9 uren geleden, linthout zei:

Het origineel van de onderste helft van de allereerste sunday page van Bringing Up Father hangt hier voor mijn neus...Ik heb ook nog ALLE sundaypages en ALLE dailies gehad enkele jaren geleden....Lambiek heeft die overgenomen. Eigenlijk had dat allemaal moeten herdrukt worden in albums.

Enige jaren geleden (2009 resp. 2013) heeft The Library of American Comics (LOAC) twee verzamelaars van Bringing up Father uitgegeven met dailies en Sundays uit resp. 1939-1940 (272 pp.) en 1937-1938 (304 pp.).

 

BringingupFather1.thumb.jpg.f0db705be5dbefd576f971415fb5cee2.jpg

 

BringingupFather2.thumb.jpg.bbf1a44d9ad000fb8a49b54135fd4adb.jpg

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie

Ik had gehoopt dat LOAC meer volumes van deze strip zou uitbrengen (zoals ze ook gedaan hebben/doen in het geval van Dick Tracy - 29 volumes of Little Orphan Annie - 16 volumes) maar nope.  Ook in 2009 verscheen bij NBM Publishing een uitgave met de dailies van de eerste twee jaren van Bringing up Father.  Bij mijn weten zijn deze 3 boeken de enige, recente, mooi uitgegeven verzamelaars van deze strip.

BringingupFather3.thumb.jpg.162d7730bd876224d0c753e5bec409ba.jpg

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie
18 uren geleden, linthout zei:

Een jaar of dertig geleden, op de beurs van San Diego: Ik had afgesproken met Eisner voor wat originelen van hem te kopen. Hij zelf regelde dat niet, maar Catherine Ironwoode of zoiets, deed de zaken. Maar hij had wel zin in een babbeltje, want hij had compleet niks te doen op de beurs....Drie uur later was dat babbeltje rond...Daarna ging ik, vijf kilometer verderop iets drinken...En wie kwam eraan???Eisner!!! Dan maar verder gepraat.... Drie uur later, tien kilometer verderop ging ik iets eten...En wie kwam daaraan??? Eisner!!!!Drie keer op dezelfde dag dus samen gezeten met Will Eisner!!! Het verveelde ons geen van beiden denk ik! Eisner vond het vooral ongelooflijk grappig!

Mooi, Meneer Linthout!

Link naar reactie

Tof draadje dit. Ik kan niet echt iets bijdragen, maar ik vind het wel heel interessant. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...