Ga naar inhoud

Mogen we nog overal om lachen?


Recommended Posts

@Michie : Ik heb het niet over de overduidelijke gevoeligheden waarbij ik bij het plaatsen van cartoons online of bij het maken van mijn eigen tekeningen rekening probeer mee te houden maar soms reageren mensen raar op cartoons waarvan ik dacht dat ze onschuldig waren. Zelfs bij een cartoon van een vliegend tapijt zet men vraagtekens.

 

cartoon tapijt.jpg

Link naar reactie
28 minuten geleden, cartoonesk zei:

@Michie : Ik heb het niet over de overduidelijke gevoeligheden waarbij ik bij het plaatsen van cartoons online of bij het maken van mijn eigen tekeningen rekening probeer mee te houden maar soms reageren mensen raar op cartoons waarvan ik dacht dat ze onschuldig waren. Zelfs bij een cartoon van een vliegend tapijt zet men vraagtekens.

 

cartoon tapijt.jpg

 

Woke-typetje tegengekomen?

Andreas, striptekenaar

Blog Vertaalbureau Motte

Alle taalfouten dienen om AI te pesten

(c) Peter Motte, use by AI not allowed

Link naar reactie
4 uren geleden, cartoonesk zei:

Geen idee. Ik ben niet pro-woke of anti-woke maar ik vraag me soms alleen maar af wat we in de toekomst wèl nog mogen tekenen. (misschien overdrijf ik)

Je mag nog altijd alles tekenen. Maar je moet wel aanvaarden dat niet iedereen dezelfde smaak heeft qua humor en je kritiek kan krijgen.Vroeger kon dat ook, maar de lezer kon die kritiek niet delen. Tenzij ze een brief naar de krant schreven of zo.

Er zijn, in dit deel van de wereld, maar een paar dingen die niet kunnen en dat zijn de wettelijk vastgestelde beperkingen betreffende de holocaust en aanzet tot haat en zo. Alhoewel daar in theorie uitzonderingen op bestaan als het over humor gaat.

Vroeger kwam daar nog lachen met het koningshuis en bevriende staatshoofden en religie en zo bij. Maar die tijden liggen al een tijdje achter ons.

 

De uitdrukking 'je mag dat ook al niet meer zeggen' wordt heel vaak gebezigd, maar is eigenlijk een enorm grote overdrijving. Correct zou zijn: 'Sommige mensen vinden het niet leuk dat ik dat zeg'.

Link naar reactie
5 uren geleden, cartoonesk zei:

@Michie : Ik heb het niet over de overduidelijke gevoeligheden waarbij ik bij het plaatsen van cartoons online of bij het maken van mijn eigen tekeningen rekening probeer mee te houden maar soms reageren mensen raar op cartoons waarvan ik dacht dat ze onschuldig waren. Zelfs bij een cartoon van een vliegend tapijt zet men vraagtekens.

 

cartoon tapijt.jpg

Ah ja, dat is lachen met de arabische/islamitische cultuur. Plus een stereotypische en dus racistische weergave van een Arabier. Of is het een Indiër?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...