Ga naar inhoud

De weg larcenet


Recommended Posts

De wereld is zogoed als onbewoonbaar geworden in het verhaal maar het betreft geen nucleaire winter.  Waarschijnlijk was een enorme vulkaanuitbarsting de oorzaak van de wereld bedekt met as.   Het wordt echter niet expliciet benoemd, ook niet in het oorspronkelijke boek, maar is wel wat Larcenet impliceert met de eerste pagina.

 

"De grootste massale uitsterving ooit, de Perm-Trias-massa-extinctie, werd mogelijk zelfs veroorzaakt door een reeks vulkanische uitbarstingen. Meer dan 90 procent van al het leven op aarde moest toen de pijp aan Maarten geven. De kans dat een supervulkaan in de komende jaren de wereldwijde beschaving zou kunnen vernietigen, is echter nog altijd minuscuul. Uitbarstingen van de hoogste magnitude op de VEI-schaal gebeuren immers rond de 100.000 jaar. "

Bron: https://businessam.be/super-vulkanen-uitbarsting-dreiging-wereld-gevaar/

 

 

Link naar reactie
16 uren geleden, Timhardt zei:

Nieuwstaat

20 eur

550x686.jpg

 

Sowieso : dit boek in nieuwstaat voor €20 : ik kan het iedereen aanraden.  Timhardt verkoopt vaak tot mijn verbazing de allerbeste strips.  Check zeker ook zijn aanbieding van 'Vinland Saga'.

Link naar reactie

Het is wel erg luguber, hoor.

Als ik je bespreking hierboven lees, vraag ik me af of je gemerkt hebt dat sommige benden mensen als vee houden, waarvan ze af en toe een stuk opeten en die ze verder in leven laten. Bij de gevangen groep die door de man en het kind in de kelder worden gevonden, is er bv. een baby die een voorarm mist. Die is opgegeten door wie hun gevangen houdt.

Andreas, striptekenaar

Blog Vertaalbureau Motte

Alle taalfouten dienen om AI te pesten

(c) Peter Motte, use by AI not allowed

Link naar reactie
  • Yncke locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...