Ga naar inhoud

Dino's in een strip!


Recommended Posts

Bedankt voor de reacties!

 

Met de titel "Beste dino's in een strip" wilde ik focussen op de mooist getekende dinosauriërs in strips (bv. die van Bill Watterson). Ik vind persoonlijk (let op : dit is een mening!) dat in realistische strips dino's soms ook lomp en weinig dreigend kunnen getekend zijn. Een mooie realistisch overkomende dinosaurus tekenen vind ik een hele kunst!

 

Maar er mag ook afgeweken worden naar komische varianten! :) 

 

P.S. Ik verander de titel van de topic zometeen.

P.S. 2. Zet als het even kan de tekenaar erbij, dank U.

Link naar reactie
  • cartoonesk changed the title to Mooist getekende dino's in een strip!
22 uren geleden, cartoonesk zei:

Uit een strip geschreven door Harvey Kurtzman (de tekenaar ben ik even vergeten maar kom ik op terug).

 

dinokurtzman2.jpg.b8baf49c8e2f758a5d21f65e695faf1d.jpgdinokurtzman.thumb.jpg.07b74aec1449998e182a832708e29e62.jpg

Deze korte strip uit Harvey Kurtzman's Strange Adventures is dus getekend door William Stout. Hier is een scan van pagina 1 en een betere scan van pagina 2 en de schetspagina's van Kurtzman met korte info over William Stout. Hele mooie dino's, vind ik.

 

dino kurtzman 3.jpg

dino kurtzman 4.jpg

dino kurtzman 5.jpg

dino kurtzman 6.jpg

Link naar reactie
  • cartoonesk changed the title to Dino's in een strip!
4 uren geleden, cartoonesk zei:

Cartoon.

 

dino cartoon.jpg

 

De echte reden voor het uitsterven van dino's.

We hebben ze opgegeten.

Dat patroon zie je overal waar mensen verschijnen: de grote dieren sterven uit, door ze op te eten. Zo hebben de aboriginals van Australië een groot, tam knaagdier opgegeten, dat wat weg had van een grote hamster.

Andreas, striptekenaar

Blog Vertaalbureau Motte

Alle taalfouten dienen om AI te pesten

(c) Peter Motte, use by AI not allowed

Link naar reactie
Op 21/5/2024 om 17:33, Peter Motte zei:

Dino's zijn uitgestorven doordat de Ark te klein was.

In dat genre heb ik al verschillende cartoons gezien. De eerste keer een cartoon in Snoecks. Die kan ik niet terugvinden maar hier een soortgelijke cartoon.

 

cartoon noah.jpg

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

IMG_3001.jpeg.7e47a5ce7bcf6a7460b8224fe5a99969.jpeg

 

E-377 “Charlie” (2012 – 2015) was een vrouwelijke Velociraptor antirrhopus masranii, oorspronkelijk gefokt voor het IBRIS-project van InGen Security . Ze was het jongste lid van haar ondersoort dat de kinderschoenen overleefde, met drie oudere zussen. Aanvankelijk was het de bedoeling dat ze een Jurassic World- attractie zou worden, hoewel InGen Security ook van plan was haar capaciteiten als militair dier te testen. Ze was tussen 2012 en 2015 opgenomen in parkfaciliteiten.

 

.

Link naar reactie
1 uur geleden, cartoonesk zei:

Is Godzilla een dino?

Volgens de allereerste films wel (de Godzilla uit de vervolgfilms is niet dezelfde Godzilla uit de originele film, er lopen er dus verschillende rond. een beetje zoals de Marsupilami).

 

 

voor de nerds onder ons: De naam Godzilla is een verbastering van zijn Japanse naam Gojira. Dit is een combinatie van twee Japanse woorden: gorira, wat gorilla betekent, en kujira, wat walvis betekent.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...