Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Every parting gives a foretaste of death, every reunion a hint of the resurrection. - Arthur Schopenhauer

 

De drie eerste volumes van de GHOST omnibussen eens herlezen. Deze bundelen alles van wat ooit de eerste Ghost serie was. Het blijft voor mij toch iets speciaals. Er werkte een hoop getalenteerd volk aan mee, o.a. Ivan Reis, Doug Braithwaite, Adam Hughes, John Cassaday...Het tekenwerk blijft de ganse reeks door de nodige kwaliteit halen. Maar voor mij is het de man die het grotendeels allemaal tesamen schreef die het zo de moeite maakt, namelijk Eric Luke. Hij bracht Ghost waar vele andere reeksen nooit geraken, de paden waar je meestal niet veel volk tegenkomt. Moeilijk uit te leggen...

 

Nog eens zEEr graag gelezen.

post-503-0-56263600-1445468126_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Toen ik er mee begon waren niet alle trades nog te krijgen. Toen werd idd ook niet alles gebundeld, er zaten hiaten tussen. Pas nadat ik alle losse nummers al had, zijn ze op het idee gekomen om deze omnibussen uit te brengen. Ook dat heeft nog de nodige jaren geduurd vooraleer ze allemaal uit waren. De laatste zijn uitgekomen ten tijde van de Ghost reboot enkele jaren terug. Die reboot is ook al weer afgelopen... Ghost heeft een beetje een vreemde geschiedenis, blijkbaar geen heldin voor een breed publiek. Jammer, want kwalitatief vind ik het persoonlijk stukken beter dan een hoop andere franchises.

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Ook GHOST ONIBUS VOLS. VIER & VIJF eens herlezen. Dit was ooit de tweede Ghost reeks.

 

Volume vier is hoofdzakelijk geschreven door Chris Warner en geteked door Christian Zanier. Volume vijf is geschreven door Chris Warner en Mike Kennedy, hoofdzakelijk getekend door Ryan Benjamin.

 

Het sluit mooi aan op de vorige delen, eigenlijk een verderzetting ervan. Ik had altijd het gevoel dat er een breuk zat tussen deze delen en de vorige drie, maar dat is blijkbaar niet zo. De vijf boeken vormen een geheel. In de twee laatste worden geen filosofische quotes meer gebruikt bij het begin van elk hoofdstuk zoals Eric Luke deed, dat miste ik hier wel. Maar soit, het leest even lekker. Ook het tekenwerk is goed, al is het wat minder gedetailleerd.

 

De reeks, alhoewel ze gecancelled werd, kent een bevredigend einde. Alles wordt zo goed mogelijk afgesloten. Naar mijn gevoel toch...

 

Ghost is zogezegd een superheroreeks, maar ik heb dat nooit zo ervaren. Ik vind het eerder iets retro hebben, het doet me altijd denken aan Domino Lady en dergelijke pulpfiguren.

 

Graag gelezen, weer veel te vlug voorbij...

post-503-0-61063600-1445810256_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Empowered Unchained 1

 

Hoewel ik in dubio ben wat deze reeks betreft heb ik deze spin off toch gekocht.

Geen grote verhaallijnen (eerder héél kleine lijntjes) maar wel amusant hoe anderen de volkontige Emp tekenen.

 

Maar de versie van Darren blijf ik de beste vinden. Zijn potloodtekeningen blijven prachtig!

Link naar reactie

Ratgod

 

Doorgaans vind ik horror-strips door Corben meer dan de moeite -denk maar aan zijn Hellboy uitstapjes- maar van dit heb ik niks begrepen.

 

Het is me allemaal iets te gekunsteld en geforceerd. Wellicht zit er een reden achter veel dingen maar horror en suspense moet je raken als een hamer. Als je het niet onmiddellijk voelt, dan was het ernaast! :)

Link naar reactie

Empowered Unchained 1

 

Hoewel ik in dubio ben wat deze reeks betreft heb ik deze spin off toch gekocht.

Geen grote verhaallijnen (eerder héél kleine lijntjes) maar wel amusant hoe anderen de volkontige Emp tekenen.

 

Maar de versie van Darren blijf ik de beste vinden. Zijn potloodtekeningen blijven prachtig!

*Warren ????

Ik las vol 9 ook pas. ????Emp forever!

Link naar reactie

250px-JTHM1.jpg

 

Ik ben een oudje aan het herlezen:

JTHM (Johnny the Homicidal Maniac) van Jhonen Vasquez.

JTHM.png

 

Volgens mij verdient die wel weer even wat hernieuwde aandacht. Voor wie het niet kent of vergeten is.

Mooie zwart-witte tekeningen en sterke zwarte humor.

 

 

 

The series focuses on Johnny C., a man in his early 20's who elaborately slaughters anyone who irritates him. He drains his victims of blood to paint over a wall in his house to prevent a monster from escaping. He is five feet, nine inches and one hundred and fifteen pounds. He likes stars, the emotionless function of insects, watching people get abducted by aliens, Cherry 'FizWiz', Cherry 'Brain-Freezies', all kinds of movies, Fruity Pops, the moon, little chubby babies, pop rocks and soda, and drawing Happy Noodle Boy. He dislikes humidity, sleep, the physical and mental need for ANYTHING, being abducted by aliens, people who've "GOTTA HAVE A SMOKE!", certain words (EX: wacky), losing his mind, Satan's attitude, and getting shot in the head.

1786401-3d5b172e_3dac_4462_8592_5999706c

marcelherms.nl

Link naar reactie

De CHASTITY trade uit de Chaos! lijn van Dynamite...

 

Het verhaal van Marc Andreyko is goed, het zet Chastity Marks neer als een solide personage. Het probleem ligt bij de inkleuring volgens mij. Dave Acosta zijn tekenwerk is niet direct om van achterover te vallen, maar doet voor het grootste deel toch wat het moet doen. Ik denk dat Thiago Ribeiro wat te geweldig geweest is met zijn kleuren en de tekeningen deels ermee wegwerkte. Zijn kleurenpallet vind ik trouwens ook niet jedat...

 

Jammer, anders was het de beste trade geweest van de drie Chaos! boeken die ik hier plaatste.

post-503-0-39101400-1446988470_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Moesten er cow boys en indianen in mee gedaan hebben, men zou het gewoon een western genoemd hebben. Maar het is dus een space western. De sheriff van dienst heet Carla Bronson en steekt Charles (met dezelfde achternaam) serieus de loef af qua ballen. Verder nog...

 

"Copperhead is in a league of its own."

-Alex Mansfield, All-Comic-

 

"Jay Faerber and Scott Godlewski have managed to create a space western that doesn't feel like a blatant ripoff of its predecessors."

-Tres Dean, IGN-

 

Het leest als een trein en is zEEr goed, zEEr graag gelezen.

post-503-0-13402400-1447005903_thumb.png

post-503-0-82726900-1447005922_thumb.png

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Hellblazer: In the line of fire. (Tpb 10)

 

Deze trade is één van de vele redenen waarom ik Hellblazer graag lees. Jolly good stuff, guv!

 

Terzijde:toen ik de titel voor het eerst hoorde dacht ik aan een duivels lelijk yuppie jasje.

Link naar reactie

All star Section 8 #5:

 

Beter dan de vorige. Vooral omdat ze:

1) lachen met The Bearded One (een beetje);

2) The Phantom Stranger als wigger hilarisch is;

3) Er schaamteloos reclame wordt gemaakt voor eigen werk.

Link naar reactie
 

Black Magick #1 (Image -Greg Rucka - Nicola Scott) 

 

Een onbekende man neemt 4 mensen in gijzeling en vraag expliciet naar detective Rowan Black. Wanneer zij in gaat op de vraag, laat hij de gijzelaars vrij zodat hij met haar alleen kan praten. Want hij weet dat Rowan een heks is en hij moet en zal ze vernietigen zoals je dat alleen met heksen doet. Dit eerste deeltje kon mij wel bekoren. Niet dat ik speciaal gelet had op de naam van Greg Rucka, ik had pas achteraf door dat hij de man achter Lazarus is, maar de korte inhoud die ik gelezen had, sprak me wel aan. De tekeningen van Scott zijn wat wennen, soms een beetje raar perspectief, maar de inkleuring maakt het wel af. Lichtgrijze, bruin-zwart tinten. Met enkel felle kleuren op de meest euh "magische" momenten. Aan het eind is er een stamboom te zien die aangeeft van waar Rowan afstamt en een korte kroniek van een heksenverbranding in de 16e eeuw. Tekenen dat hier een stevig scenario achter zit met behoorlijk wat personages vermoed ik. Ik las ergens dat er maar 30 delen zouden verschijnen, dus hopelijk is het kort en krachtig. Blijf ik zeker volgen.

 
 

 

post-704-0-23590700-1447250387_thumb.png

post-704-0-94143800-1447250387_thumb.jpg

Link naar reactie

Citizen Jack #1 (Image - Sam Humphries - Tommy Patterson)

 

Hopla, nog een nieuwe reeks bij Image. En weer eentje met een donker kantje. Want Jack Northworthy is een vulgaire, whisky-zuipende, sneeuwblazer verkopende, ex-burgemeester ergens in Minnesota. Hij voelt zich duidelijk miskend in z'n leiderschap en besluit dan maar om z'n droom na te jagen, president worden van de US of A. Met behulp van z'n eigen demon. Aangekondigd als een horror-comedy over politiek, maar van die horror en die comedy heb ik nog niet veel gezien, al verwacht ik wel dat er meer rechtstreekse verwijzingen zullen komen naar de huidige race naar het Witte Huis. Ik ben (nog) geen fan van de tekenstijl van Patterson maar 'k vind wel dat ze het verhaal perfect ondersteunen. Eigenlijk las dit al bij al zeer vlot. Er zit zeker meer in, dus blijf ik dit voorlopig volgen.

 

 

post-704-0-60022000-1447251706_thumb.jpg

post-704-0-18140800-1447251707_thumb.png

Link naar reactie

HELLBOUND HC (Dark Horse).

 

Oorspronkelijk iets Italiaans van Davide Dileo, omgezet in het Engels door Victor Gischler. Mooi tekenwerk van Riccardo Burchielli en Francesco Mattina (de flashbacks). De cover is door Lee Bermejo.

 

Wat er op het eerste zicht uitziet als het werk van een seriemoordenaar, kan ook behoren tot het oeuvre van iets dat nog donkerder is...

 

Graag gelezen.

post-503-0-19100800-1447268534_thumb.jpeg

post-503-0-40473400-1447268649_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

"You have a secret name. Though it is your true name, it is so secret that it is hidden even from you yourself. There is one out there, somewhere, who knows your secret name. But does not know you. And when you finally do encounter one another... It will be like a lock meeting its key."

 

De RESURRECTIONISTS TP, geschreven door Fred Van Lente, met mooi tekenwerk van Maurizio Rosenzweig en passend geinkt en ingekleurd door Moreno Dinisio.

 

Hoe zou het zijn indien onze moderne wereld het hiernamaals was en reincarnatie het eeuwige leven? Of iets dergelijks... Het verhaal speelt zich in twee tijden af. Het hier en het nu in de USA en drieduizend jaar geleden in het oude Egypte. Maar het blijft overzichtelijk. Ergens ook een love story... Enfin, deze las ik zEEr graag.

 

Een trade van zes hoofdstukken en het blijft bij deze ene.

post-503-0-23215800-1447279254_thumb.jpeg

post-503-0-22631200-1447279335_thumb.jpeg

post-503-0-19190000-1447279349_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

The Disciples gelezen van o.a. Steve Niles en Christopher Mitten. Uitstekende sci-fi horror in de stijl van Dead Space. Een drietallig crew krijgt de taak om een meisje te redden die zich heeft aangesloten bij een 1 of andere vreemde sekte. De sekte heeft zich gevestigd op een onbekend planeet. Nergens origineel maar toch heel erg graag gelezen!! :)

 

post-531-0-89445500-1447403564_thumb.jpg

 

post-531-0-06697900-1447403566_thumb.jpg

 

post-531-0-72936800-1447403569_thumb.jpg

 

post-531-0-40910800-1447403568_thumb.jpg

Link naar reactie

Zijn me dik tegen gevallen: 

 

1) The Sandman Overture. Het verhaal... tja. Ik weet het niet. 

De tekeningen van Williams III: doen pijn aan mijn ogen. Experimenteren is allemaal goed en wel, maar het moet het verhaal ten goede komen. Williams III experimenteert om het experiment, en seriously, meestal trekken de bladschikking en het ritme op niks, maar niemand durft het 'm blijkbaar te zeggen.

De hoofdreeks, de 10 Sandman bundels dus, vind ik subliem. Alles wat daarna uitgekomen is onder The Sandman noemer... meh. 

Deze laatste Sandman van Gaiman (dat lees ik toch in zijn voorwoord, het is zijn laatste) had een feest moeten worden, maar voor mij is het een triestige begrafenis. Ik weet het: het zal wel weer aan mij liggen, want alle recensenten vinden dit een zeer goed boek. ah ja... 

Back to the store.

 

 

2) Wolf volume 1: Blood and Magic. Niks voor mij, deze zoveelste reeks over een occult detective. Kots verhaal draait rondjes maar gaat nergens heen (zo komt het toch op me over). Zal ik Linthout dan toch moeten gelijk geven, want het lijkt er meer en meer op dat ik alleen zijn reeks ZERO zeer goed vind, maar de rest...

Was ZERO dan beginnersgeluk? 

Link naar reactie

The Sandman Overture nodigt niet uit tot lezing.

Pffft....Het interesseert me gewoon niet meer. De originele reeks was bij momenten geniaal.

Soms snapte ik het niet, maar als ik het snapte vond ik het goed tot schitterend.

Maar 'The Sandman Overture'...Nee...Ik kan mijn tijd beter gebruiken.

Al dat moeilijk gedoe tegenwoordig.

Wolf ligt hier naast mij klaar om te lezen...Dat belooft!

Het ziet er vrij toegankelijk uit, dat wel...

Eens zien wat Kot (kedeit) er nu van bakt...

En even terzijde: een kieken zegt 'Kotkotkot!' en niet 'Toktoktok!'...

Die discussie hebben we hier al gevoerd...

Maar goed...Terzake...Ik begin aan Wolf...Wens me sterkte! :e010: :e010: :e010:

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...