Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Savage Dragon vol. 6: Gang War (Erik Larsen)

 

Ik blijf verder lezen in deze reeks. In deze bundel zitten nummers 22 tot 26 en de climax van de eerste grote overkoepelende verhaallijn uit SD, rond de bendeoorlog die Chicago teisterde, met als inzet het leiderschap van de Vicious Circle. Uiteraard lopen er nog een vijftal andere verhaallijnen door. Erik Larsen laat de spanning nooit zakken. Tegelijk was dit de eerste bundel waarin ik merkte dat SD in real time loopt. De figuren worden ouder en ook bv. een zwangerschap volgt het ritme van de maandelijkse afleveringen. Het blijft genieten, deze reeks!

 

Savage-Dragon-Gang-War_Hardcover-SN_2nd-

Link naar reactie

Saga, 30 chapters gelezen. Ik volg het in issues maar had de afgelopen 10 nummers om verschillende redenen nog niet gelezen. Het mag nog steeds wat mij betreft tot de betere comics van de laatste jaren benoemd worden. Samen met nog wat titels (Southern Basterds, Lazarus, Batman, om er een paar te noemen). BKV en Fiona Staples presteren het keer op keer om mij te verrassen. Heel knap hoe ze belachelijke situaties en wezens toch op een 'realistische' manier aan bod brengen. Soms neigt het naar het willen shockeren maar vrijwel altijd heeft het een toegevoegde waarde. Er is geen andere comic die hier op lijkt. Als je voorbij de aliens, absurde humor en geweld kijkt blijft er een mooi verhaal over dat gaat over hoe families proberen te overleven in een alles vernietigende oorlog, waarbij alle partijen niet eens meer weten waarom ze vechten, zo lang wordt er al gevochten.

 

Good comics!

Link naar reactie

Ook de rest van JLD graag gelezen. Eigenlijk nog meer grager...

 

REBIRTH OF EVIL

PARADISE LOST

LOST IN FOREVER

 

Vooral in deze laatste vond ik het zesdelige THE AMBER OF THE MOMENT zeer de moeite. Ver, heel ver verwijderd van de rest van de DCU. Zeer ver!

 

Covers door Guillem March.

Andres Guinaldo vind ik ook mooi tekenen.

 

Good stuff!

post-503-0-28334100-1444605822_thumb.jpeg

post-503-0-01185600-1444608536_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Savage Dragon vol. 7: A Talk with God (Erik Larsen)

 

In deze bundel van # 27 tot 33 zitten enkele van de meer absurde Savage Dragon-verhalen. Daarin verzeilde Dragon in een conflict tussen de duivel en God. Tegelijk wordt Dragon voor het eerst vader, maar wordt zijn pasgeboren zoon ontvoerd uit de kraamafdeling. Daarmee zaait Larsen alweer een straffe nieuwe verhaallijn waarvan we weten dat die in komende delen verder tot problemen zal leiden voor onze groene politieman. Het blijft jammer én onbegrijpelijk dat er zo weinig interesse is in deze reeks. Blijkbaar verkoopt Larsen van elk maandelijks deeltje slechts een 5000 exemplaren. Ter vergelijking, in diezelfde maand verkocht het deeltje van Saga ongeveer 50.000 exemplaren ... Zou Savage Dragon misschien wat kunnen mee surfen op de hype die nu over Image Comics hangt?

 

STAR12656.jpg

Link naar reactie

Ik begrijp dat ook niet waarom SD zo slecht scoort.

 

Wellicht worden nieuwe lezers afgeschrikt door de al meer dan 200 verschenen nummers en denkt men niet te kunnen volgen? Tegelijk zou een chronologische heruitgave in bundels volgens mij ook wat doen. Tegenwoordig koopt iedereen veel meer in TPB en een reeks die onvolledig verkrijgbaar is in bundels spreekt ook niet meteen aan ...

Link naar reactie

Wellicht worden nieuwe lezers afgeschrikt door de al meer dan 200 verschenen nummers en denkt men niet te kunnen volgen? Tegelijk zou een chronologische heruitgave in bundels volgens mij ook wat doen. Tegenwoordig koopt iedereen veel meer in TPB en een reeks die onvolledig verkrijgbaar is in bundels spreekt ook niet meteen aan ...

SD wordt momenteel compleet in bundels uitgegeven in zwart wit. 25 nummers per deel, reeds 3 delen verschenen en deel 4 is voor binnenkort. Spotgoedkoop trouwens. Maar geen kleurtjes...

Link naar reactie

Ha, okee. Ik hoopte een beetje op een online shop waar veel SD singles te vinden zouden zijn. Ik heb net TPB volumes 8 tot 11 besteld bij Cheap Comics. Na volume 11 volgt het eerste deel dat niet (in kleur) gebundeld werd ... Op e-bay staan regelmatig losse issues. Dat wordt zoekwerk.

Ik heb ook geprobeerd om ze te kopen op Ebay. Ik heb er enkele besteld. Probleem zijn de verzendkosten...

En je kunt zelden veel opeenvolgende nummers kopen bij één handelaar.

Link naar reactie

FOREST OF THE NIGHT

DARK ENDEAVORS

HAUNTED HOUSES

 

Dit zijn de drie volumes van COFFIN HILL die uitkwamen bij Vertigo, de laatste enkele weken terug. Geschreven door CAITLIN KITTREDGE, getekend door INAKI MIRANDA en ingekleurd door EVA DE LA CRUZ. Een team waarvan, voor mij, het geheel groter is dan de som der delen. Ze maakten hier een occulte crime thriller die mij als lezer meesleepte van begin tot eind, aan sneltreinvaart etc...

 

Ik heb het enkele dagen laten bezinken, maar ik zit er nog altijd met mijn gedachten bij, wat niet zo veel voorkomt. Het moet dus zijn dat ik er serieus van onder de indruk ben.

 

Het sterke eraan is dat het niet alleen horror is en dat het meerdere genres van horror mengt. Naast het crime aspect (een serial killer mysterie) heb je een spookhuis, geesten, heksen, magie, something evil out there in the woods, iets Lovecraftigs, gothic, monsters en misschien nog wel enkele ingredienten. Het is ook niet alleen shock horror, eerder zelfs psychologische horror...

 

Je volgt Eve Coffin, afstammelinge van een rijke familie. De roots van die familie gaat terug tot in de tijd van de heksenprocessen van Salem. Grosso modo leer je Eve kennen in drie verschillende periodes van haar leven, dit door elkaar verteld met flashbacks en dergelijke. Zo vallen alle stukken van de puzzel bij lezen stilaan op hun plaats.

 

Voor mij is dit een schitterende reeks, jammer genoeg maar twintig hoofdstukken lang...

post-503-0-58936300-1445135936_thumb.jpeg

post-503-0-25774800-1445135956_thumb.jpeg

post-503-0-63115000-1445135973_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Saints # 1 door Mackey en Lewis

 

Een beetje een impuls aankoop, gewoon omdat de cover me deed denken aan een oude Grendel Tales qua stijl. Een eerste nummer is altijd moeilijk omdat elk begin nu eenmaal moeilijk is, maar al bij al is het een goede introductie. Goed maar niet uit-mijn-kousen-geblazen goed.

Al bij al een nietszeggende review.  :e007:

 

saints_360_540.jpg

 

Het verhaal intrigeert me voldoende om het op mijn pull-list te zetten –hoewel sommige tekstballonnen zeer slecht geplaatst zijn. Soms gaat het staartje van de tekstballon ofwel achter iemands zijn hoofd -of in geval van leeghoofdigheid erdoor.

Link naar reactie

25135501.jpg

 

Endgame (Batman, #7)
Scott Snyder/Greg Capullo

 

Mijn gedachten na een eerste lezing : verwarrend, hectisch... enkele keren dacht ik dat er pagina's tekort waren, er wordt te veel uitgelegd op de pagina's om het verhaal enigszins aanvaardbaar te maken. Kan Snyder geen simpeler verhaal schrijven om met meer effect van het verrassende begin tot het episch einde te geraken ?

Het verhaal is vaak intens...bevat enkele horror scenes die rillingen over de rug laten lopen.

De Joker is echt angstaanjagend.

Capullos tekenwerk is indrukwekkend. Capullos tekenwerk is fantastisch. Capullos tekenwerk is sensationeel.

 

 

Capullo houdt er mee op. Nu heb ik zeker geen reden meer om ooit nog een Batman van Snyder te kopen.

Nu ja, volumes 4 tem 7 zou ik nog wel kunnen kopen, maar ik zie het niet zitten.

 

Alles na volume 7, ook al is't nog Capullo, interesseert me zeker niet.

 

Gordon in a mech suite. No thanks.

 

Link naar reactie

Zero Year en Death of the family vond ik niet veel aan (wel prachtig getekend) en vermits ik plaats tekort heb, liggen die op mijn te verkopen stapel.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Vol 6 vond ik ook maar pover. Met Batman doe ik nog wel even door. De status van Capullo is niet meteen duidelijk, maar een hereniging van dat duo na de (wellicht overbodige) mini met Millar (want wat was MPH een licht niemendalletje en Secret Service stukken minder dan de film. Ik heb wel nog hoop voor Starlight en Jupiter's Legacy) is onvermijdelijk. Of dat dan Batman of iets anders is (hopelijk geen Superman of zo, zoals JRJR die niks bijzonder doet en dan verdwijnt voor DK GD III).

Ik hoop iets creator-owned, maar 'k vrees het ergste. Da's de enige manier om niet te wanhopen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...