Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Ja... Descender vol. 1: Tin Stars, van Lemire en Nguyen is zeer goed. Dat verwachtte ik ook. 
En meer zeg ik daar niet over. Er is namelijk heel veel te vertellen, er gebeurt al heel wat in dit eerste deel, en daarom zeg ik er dus verder niks meer. Lees het zelf. 
Het is het begin van een space opera, denk ik. Nu ja, zoals ik zei, vorm zelf een mening. Het is de moeite waard. 

hop. 

 

960.jpg

Link naar reactie

Vandaag bij ex Betty Boop in Gent een paar recente bundels gekocht van Savage Dragon, ze waren te koop met grote korting.

Onderweg naar huis koffie gaan drinken en meteen beginnen lezen in 'Invasion', ( deeltjes 175 tem 180).

Ik had er vele jaren geleden wel al eens iets van gelezen...

Ik verwachtte er niet zoveel van, maar jongens, wat is dat goed!!!

Een aanrader van formaat! Doet heel erg denken aan 'Invincible'.

Savage Dragon is een beetje een miskende reeks vind ik.

Ik denk dat dat komt omdat er zoveel van is...

Link naar reactie

All star Section 8 #3

Een dikke vette meh.

 

Providence #4

Ik vond de vorige al goed, het is nog beter geworden. Hoewel het net zoals The Courtyard en Neonomicon gebaseerd is op Lovecraft, toch zijn ze niet te vergelijken.

Het gevoel van vervreemding is zo sterk maar toch subtiel gebracht.

 

Een dikke aanrader voor wanneer de trade uitkomt.

Link naar reactie

Die heb ik niet gelezen. Ik ben geen fan van strips met dieren in de hoofdrol. Ook al is het dan Ennis. Ik ben grote fan van Ennis, maar tegelijkertijd heeft hij ook dingen geschreven die ik helemaal niks vind. Over deze kan ik dat niet zeggen, wegens niet gelezen, maar het spreekt me niet aan.

Ik zou je zeggen hem toch eens uit te proberen. Een over het hoofd geziene parel.

Link naar reactie

Vandaag bij ex Betty Boop in Gent een paar recente bundels gekocht van Savage Dragon, ze waren te koop met grote korting.

Onderweg naar huis koffie gaan drinken en meteen beginnen lezen in 'Invasion', ( deeltjes 175 tem 180).

Ik had er vele jaren geleden wel al eens iets van gelezen...

Ik verwachtte er niet zoveel van, maar jongens, wat is dat goed!!!

Een aanrader van formaat! Doet heel erg denken aan 'Invincible'.

Savage Dragon is een beetje een miskende reeks vind ik.

Ik denk dat dat komt omdat er zoveel van is...

Een heel herkenbaar gevoel :-) Ik heb twee oudere bundels besteld via Archonia. Hopelijk komen ze deze week toe en kan ik meteen beginnen lezen. Savage Dragon is een aanrader voor iedereen die pure fun wil in zijn strips.

Link naar reactie

Een heel herkenbaar gevoel :-) Ik heb twee oudere bundels besteld via Archonia. Hopelijk komen ze deze week toe en kan ik meteen beginnen lezen. Savage Dragon is een aanrader voor iedereen die pure fun wil in zijn strips.

Bij Cheap staan de eerste elf bundels aan halve prijs. Met uitzondering van deel 2, die kost dan weer veel meer .

Link naar reactie

Savage Dragon vol. 3: The Fallen (Erik Larsen)

 

Deze bundel verzamelt afleveringen 7 tot 11 van de lopende serie. In één hoofdstuk experimenteerde Larsen door de 21 pagina's telkens met een splash page te vullen en toch een lopend verhaal te vertellen. Stilaan geraakt de invloed van Overlord wijder en wijder vertakt. Larsen blijft van stevige plotwendingen houden en dat houdt het verhaal verrassend. Het tekenwerk vind ik in dit deel eigenlijk veel sterker dan in de eerste twee volumes. Savage Dragon blijft een fun ride én één van de fijnste Image-reeksen uit de jaren '90 (recente nummers heb ik niet meer gelezen, misschien kom ik daar later nog aan toe  :e002: ). 

 

2590199-_t2ec16jhjiye9qucn_o7bqnmfs_mf__

Link naar reactie

Dan heb ik nog heel wat te goed  :e002: Ik hou er van om een reeks chronologisch te volgen. Jammer genoeg zit er bij Savage Dragon een groot gat in de reeks dat nooit gebundeld werd (en volgens Larsen ook niet gebundeld zal worden wegens het ontbreken van de oude kleurfilms, opnieuw inkleuren zou dan weer te duur zijn). Tot en met volume 11 is alles gebundeld. Nadien zouden er drie bundels aangekondigd zijn, maar nooit verschenen en dan volume 15 zou opnieuw wel verschenen zijn. Nadien is er dat grote gat, waarbij vanaf #139 opnieuw alles gebundeld werd (zonder vermelding van volumenummers). Ik heb alleszins veel plezier met het lezen van deze strips, en dat is uiteindelijk het enige waar het om draait ... 

Link naar reactie

Dan heb ik nog heel wat te goed  :e002: Ik hou er van om een reeks chronologisch te volgen. Jammer genoeg zit er bij Savage Dragon een groot gat in de reeks dat nooit gebundeld werd (en volgens Larsen ook niet gebundeld zal worden wegens het ontbreken van de oude kleurfilms, opnieuw inkleuren zou dan weer te duur zijn). Tot en met volume 11 is alles gebundeld. Nadien zouden er drie bundels aangekondigd zijn, maar nooit verschenen en dan volume 15 zou opnieuw wel verschenen zijn. Nadien is er dat grote gat, waarbij vanaf #139 opnieuw alles gebundeld werd (zonder vermelding van volumenummers). Ik heb alleszins veel plezier met het lezen van deze strips, en dat is uiteindelijk het enige waar het om draait ... 

Dan heb ik goed nieuws voor jou. Je kunt de Savage Dragon Archives kopen.

Wel zwart-wit, maar spotgoedkoop. Zeer dikke boeken met 25 comics per deel.

Ondertussen zijn de eerste honderd comics reeds gebundeld en 101-125 staat te verschijnen.

De rest zou volgen.

Dus we raken er toch nog aan!!!!

Link naar reactie

Dan heb ik goed nieuws voor jou. Je kunt de Savage Dragon Archives kopen.

Wel zwart-wit, maar spotgoedkoop. Zeer dikke boeken met 25 comics per deel.

Ondertussen zijn de eerste honderd comics reeds gebundeld en 101-125 staat te verschijnen.

De rest zou volgen.

Dus we raken er toch nog aan!!!!

 

Da's goed nieuws inderdaad, dankjewel Willy!

Link naar reactie

Verder aan het lezen in mijn X-STATIX omnibus. Zit nu ongeveer 40 issues ver. Dat concept werkt niet echt als het zo lang uitgerekt wordt... Of toch niet alleen met Milligan. Het blijft leuk, maar toch moet ik me er alsmaar meer doorsleuren.

 

UNCANNY AVENGERS door Remender leest van begin tot eind lekker door. Remender is soms te wordy, maar ik hou wel van het soort verhalen dat hij hier verteld. AXIS was wat minder ivm de reguliere run, maar nog steeds genietbaar. Ik hou ook keihard van de bundels waar Daniël Acuña de tekenaar en kleurder is, his shit is good.

 

Ook mijn achterstand X-men een beetje aan het wegwerken. ALL NEW X-MEN trial of Jean Grey en de vijfde bundel (one down) uitgelezen. Wat zou ik doen zonder mijn x-men fix? Ik lees dat graag en hoe laag bendis ook mag gevallen zijn, dit is goed spul. Immonen en Pichelli hun tekeningen doen de ogen ook geen kwaad.

 

Op naar UNCANNY X-MEN!

Link naar reactie

"Tattoos are no longer transgressive, they're common as butterflies. People memorialize special moments with a tattoo, even if they were so drunk they don't remember what was so special. But what would it be like, to have someone else's life written on your skin? Shun the Untouchable has a fiendish horror story etched in her flesh. It was forced on her by officials making decisions about her body. It's the history of the Outsiders, a tale of a thounsand years of bloodshed."

 

KATANA VOL. ONE: SOUL TAKER, waarschijnlijk ook het enige volume, want de reeks is al weer een tijdje stopgezet. Een redelijk dik volume, er staan elf comics in.

 

Het is geen literair meesterwerk dat je direct moet aanschaffen. Maar het is wel geestig leesvoer. Het is een grindhouse flick uit de jaren zeventig, geen gestileerde Tarantino maar een echte, in de vorm van een strip. Rough around the edges... Het bevat de nodige cliche gegevens ervoor. Het ademt die sfeer uit en is bevolkt door personages die je in zo'n films tegenkomt.

 

Voor sommigen zal dit wel een kutboek wezen. Maar als een grindhouse met een bespookt samoeraizwaard zwaaiende madam in een eerder bloedige hoofdrol je wel iets zegt... Het is geschreven door Ann Nocenti en best wel mooi getekend door Alex Sanchez.

 

Graag gelezen.

post-503-0-47395000-1443860725_thumb.jpeg

post-503-0-69144600-1443862250_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Savage Dragon 4: Possessed & 5: Revenge (Erik Larsen)

 

Met dank aan de tip van een mede-forummer, waardoor ik voor een spotprijs meteen enkele volgende delen in de saga van Savage Dragon kon aanschaffen. Het blijft wonderlijk hoe Erik Larsen blijft goochelen met verhaallijnen. Tegelijk tovert hij de meest buitenissige figuren tevoorschijn, en geeft die dan toch telkens een heelmenselijk kantje. Savage Dragon is pure fun en ongebreideld spektakel. In deze bundels, die delen 12 tot 21 verzamelen, groeit de spanning met de gangsterbende Vicious Circle verder. Tegelijk raakt Dragon slaags met The Fiend, een soort parasiet die zich verbindt met de moeder van Dragons vermoorde vriendin. Ongelooflijk dat deze reeks nooit populairder geworden is ...

post-298-0-78201000-1443900304_thumb.jpg

post-298-0-66727300-1443900320_thumb.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...