Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Je kan dit los lezen heb ik begrepen (zoals bijna alles van Valiant). De inleiding vind je in de trade The Valiant, tevens een goede inleiding tot het Valiant universum en een aanrader op zich. Trouwens mee geschreven door Lemire en tekenwerk van Rivera.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik heb eindelijk RAI #1-4 van Valiant gelezen (binnenkort 5-8).

 

302424_20140502105436_large.jpg

 

De tekeningen vind ik prachtig, ook al kan ik me voorstellen dat het voor sommigen acquired taste is.

Clayton Crain tekende o.a. ook Ghost Rider op Ennis scripts.

Het script is ook erg goed gedaan. in 4001 AD is Japan een enorm ruimte-eiland (waar o.a. ook LA en een deel van NY deel van uitmaken?)

dat geleid wordt door Father en beschermd door zijn 'zoon' Rai. De Aarde is een puinhoop. De populatie van Japan is 50/50 PT (positronic minds) en mensen.

Waarom dat zo is, moet je lezen. Natuurlijk zijn er ook anti-establishment/ anti-PT terroristen, die Raddies worden genoemd.

 

312103_20141005052546_large.jpg

 

Voor het eerst in 1.000 jaar wordt er een moord gepleegd en Rai is on the case. Maar Father liegt misschien wel, over hoe Japan is, wie Rai is, wat er moet gebeuren

om Japan 'drijvende' te houden. Wie is Father zelf? Wat wil hij?

Bomvol leuke SF ideeën met een kleine easter egg link naar Valiant U (waarmee ik bedoel. zoals de meeste Valiant titels lees je deze probleemloos op zichzelf, maar soms is er, in dit geval een personage, dat elders zijn introductie maakte) maar dit speelt zich bovendien 2000 jaar verwijderd van alle andere titels af.

Ook net gelezen. Hoort bij het beste van valiant en is een aanrader voor iedereen die ook maar een beetje van SF houdt.

Link naar reactie

Savage Dragon, vol. 1: Baptism of Fire (Erik Larsen)

 

Dit is een nostalgische trip richting jaren '90. Toen las ik zowat alles wat Image uitgaf (uitgezonderd de Rob Liefeld-reeksen). Na enkele jaren verloor ik mijn interesse in het merendeel van die reeksen ... Nu las ik recent één van de nieuwe afleveringen van Savage Dragon, zowat de enige oorspronkelijke Image-reeks die nog verschijnt én dan nog door de oorspronkelijke maker. Die aflevering beviel me zeer. Daarom heb ik nu maar eens de allereerste bundel gelezen, met daarin de oorspronkelijke mini-serie uit 1992. Spektakel en meer plottwists dan je kan tellen, kortom heerlijk vertier op een weekavond ... In de wereld van de Savage Dragon kan echt alles gebeuren, en net dat maakt deze reeks zo leuk. Ik betwijfel of ik de hele reeks tot aan het laatste nummer (nu 207) zal lezen, maar zo lang het plezier zo groot blijft, doe ik voort. Ik hoop alleszins dat ooit de hele reeks toch in TPB beschikbaar zal komen, nu zitten er grote gaten in de collectie. 

 

2589908-369399.jpg4d7643b5023c0.jpg?h=90feafd417cf025e5c48

4d7643b41b605.jpg?h=c9ae9de6f6f668c7ef57

Link naar reactie

Ik las gans de zooi t.e.m. #tweehonderdentwee. Enkel de #zesenzeventig t.e.m. tachtig niet, omdat ik die nog steeds niet heb.

 

De mini en tot #vijfenzeventig las ik in de drie Archives volumes (of hoe heten die zw/w telefoonboeken?), de rest in singles.

 

Door de vaart die er in zit denk ik niet dat ik het ooit moe zal worden. Er liggen alweer een paar singles te wachten tot ik ze lees. :)

 

Have fun!

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Savage Dragon, vol. 2: A Force to be reckoned with (Erik Larsen)

 

Een bundel van de eerste zes nummers van de maandelijkse serie. Na de introductie in de mini-serie gaat de Dragon verder als agent om Chicago te bevrijden van de overdaad aan criminelen met superkrachten. Hij zoekt zelfs collega's die het latere Freak Force zouden vormen. Het blijft heerlijk hoe Larsen tal van subplots tegelijk laat evolueren. Nooit een moment verveling bij de Dragon  :e002: He tekenwerk is behoorlijk over the top, maar past perfect bij dit soort strip.

 

40071.jpg

Link naar reactie

Ik geef ook grif toe dat een deel van de charme voor mij komt uit de nostalgie naar mijn beginjaren als comiclezer (jaren '90). Ik heb toen ook heel wat rommel gelezen, maar SD blijft toch overeind na al die jaren. Veel beter dan Spawn, vind ik zelf. Daar heb ik nog eens enkele nummers van herlezen via digitale weg, en was me dat een ontgoocheling. Nostalgie is dus toch niet alles  :e002:

Link naar reactie

EFFIGY: IDLE WORSHIP door Tim Seeley geschreven, door Marley Zarcone (voor het grootste deel) getekend. Een trade van bij Vertigo.

 

Oorspronkelijk dacht ik met een moordzaakmysterie van doen te hebben. Hier zou ik kunnen zeggen: "Boy, was I wrong!" Het zit een beetje ingewikkelder in elkaar. :)

 

Voor alle duidelijkheid, het was waarschijnlijk de bedoeling dat deze reeks langer zou lopen, maar dat is blijkbaar niet gelukt, waarschijnlijk voor de gekende redenen... Ze hebben er dan maar een eind aan gemaakt. Naar mijn gevoel klikt het ergens wel, maar in deze zeven hoofdstukken krijg je toch wel veel op je boterham.

 

Ik ga het niet allemaal trachten uit te leggen. Voor mij is dit de essentie van wat bedoeld wordt met dit boek: "It doesn't matter what your story is. What medium. It doesn't matter if it's a movie series, a book, a tv show, a comic book... It doesn't matter if it's flesh and blood and hair and heart and soul. Nothing is certain. Nothing is guaranteed. You can always get cancelled." Tot zover de woorden van Chondra Jackson, het hoofdpersonage van dit boek.

 

Misschien heb ik het allemaal verkeerd begrepen, maar ik las het graag en dat is uiteindelijk de bedoeling van een comic.

post-503-0-10175400-1440860577_thumb.jpg

post-503-0-99024800-1440860596_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

WHAT THE FUCK IS THIS SHIT?

 

Dat vroeg ik me af nadat ik het plastic er af geprutst had en het boek open sloeg. De cover laat langs geen geen kanten vermoeden welke inhoud het huisvest. Me, I knew nothing!

 

Smokey and the Bandit gone... ??? Gone wat juist?

 

"There I was. Like dogshit on the side of the road, waiting to be stepped on."

 

Somehow this shit leads to complete enlightenment, I'm sure. Heb alleen nog niet door hoe. But someday I'll find this Shangri-La! Maybe not today, maybe not tomorrow, but some day...

 

THIS IS DA SHIT!

 

Butcher Baker The Righteous Maker. Speciaal boek, vooral door de tekeningen die bij het doorbladeren ontoegankelijk lijken. Hierdoor heeft het ook wat langer geduurd eer hij bovenaan op de stapel kwam te liggen. Baker is een gepensioneerde superheld die nog een opdracht krijgt: een gevangenis vol schurken opblazen. Natuurlijk overleven er een paar bad-asses die dan wraak willen nemen.

De pagina's zijn een aaneenschakeling van actie in veel verschillende vormen gebracht waarbij spaarzaam wordt omgegaan met kleur. Heel speciaal, maar inderdaad: this is da shit! Amen.  :e012:

 

post-712-0-02114900-1441358310_thumb.jpg

post-712-0-08104200-1441358309_thumb.jpg

Link naar reactie

Invincible vol. 20: Friends en vol. 21: Modern Family gelezen. (of, de te verschijnen Ult. Coll. HC vol. 10)

Toen ik enkele maanden geleden volume 20 voor't eerst las was ik daar niet tevreden over. Dat lag vooral aan het feit dat vol. 19 met een ongelofelijke cliffhanger geëindigd was en ik dus één en ander verwachtte. Dat één en ander kwam er niet helemaal uit en dat zette voor mij de toon van de rest van het boek. 

Nu, enkele maanden later dus, heb ik een beter beeld van wat te verwachten, en weet ge wat? Vol. 20 is even goed als de rest van de reeks. :) Wat een pauze allemaal niet kan doen. Op het einde van vol. 20 is er een nieuw status quo voor de aarde. 
In vol. 21 zoeken Mark en Eve andere oorden op, en begint er een cosmic adventure, dat voor mij enkele bundels mag aanhouden. Volume 21 is dus minder superhero en meer een begin van een space opera. Maar reeksen die zich niet vernieuwen blijven ouwe meuk herkauwen, dus ik ben blij dat Invincible (de reeks) zich blijft vernieuwen. En ik ben blij dat ik na een korte pauze, toch besloten heb om de reeks verder te zetten. Dat het nog lang mag blijven duren. 

De reeks is, zoals steeds, nog altijd goed geschreven en getekend. 

 

INVINCIBLE_TP_20.jpg

 

 

RyanOttley3-600x909.jpg

Link naar reactie

Hawkeye 4: Rio Bravo (Fraction/Aja/ea)

 

Einde vd Fraction/Aja run. Ik heb niets met Hawkeye, maar hier heb ik van genoten. Een kleinschalig verhaal over de strijd om een appartementsgebouw tegen de maffia en hun killer. Na DD de blinde superheld nu Hawkguy de dove superheld. Blijkbaar heeft Clint altijd al hoorproblemen gehad, maar dat wordt nu erg mooi verwerkt in het verhaal. Zoals gewoonlijk weer prachtig tekenwerk van Aja die de reeks voor mij naar een hoger niveau tilt. Slechts 4 trades, dus als je wat budget over hebt, zeker niet laten liggen!

 

 

20150716_183519.jpg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Deep State vol. 1: Darker Side of the Moon (Boom!) is een goeie conspiracy/horror comic. Beetje een crossover tussen The X-Files en Aliens. Maar in tegenstelling tot The X-Files proberen de personages niet om de conspiracies te ontrafelen/openbaar te maken, nee het zijn agenten die er net moeten voor zorgen dat de geheimen (eh) geheim blijven.

Geen topreeks, maar ik heb het wel graag gelezen en het is goed. Op het Internet zeggen ze dat de reeks nog beter wordt, maar ook dat volume 2 al het laatste deel zou zijn. Maar als ik me dat goed herinner, dan werkt Boom! met cyclussen (seasons), dus het is goed mogelijk dat er een tweede seizoen komt. Want op het einde van volume 1 zit er een twist, waaruit blijkt dat 'er nog meer gaande is'
Goed geschreven en getekend, maar het is conspiracy & horror en wat alternatieve geschiedenis, dus niks nieuws of wereldschokkends. Drie kwartier fun, meer niet.  

 

4503972-01.jpg

 

10 blz preview nr. 1: http://www.thepullbox.com/2015/04/dstpb/

 

De rechten zijn verkocht voor een tv serie, eens zien of het er van komt: http://www.comicbookresources.com/?page=article&id=57305

Link naar reactie

Chrononauts vol. 1. Meh.

Ik weet dat ik geen groot Millar fan ben. Maar ik weet ook dat als ik iets goed van 'm vind, ik het héél goed vind. Dus waarom Chrononauts eens niet proberen?
... pft. Ik ben ermee gestopt nog voor de helft van het boek, ik kon niet meer tegen de fouten ivm tijdreizen.

En het ik-probeer-zo-grappig-mogelijk-te-zijn toontje stond me ook tegen. Net als de personages ;)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...