Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Fables 150, de allerlaatste. Vooral Buckingham haalt in het hoofdverhaal nog eens alles uit de kast en heeft er duidelijk zijn tijd ingestoken. Na de afronding van de verhaallijn rond de strijd tussen Rose Red en Snow White, wordt de rest van de bundel opgevuld met The last story of... verhaaltjes die ook al in de vorige TPB stonden. Sommige zijn beter dan andere, mijn favoriet is wss Boy Blue. Al bij al is het een waardig afscheid geworden van een vd betere Vertigo series van de afgelopen jaren.

 

Fables_150.png?1437598541

4701235-fabl_150_8-9.jpg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Nr 150 en tpb 22 is hetzelfde, een soort v special om met een afgerond getal te kunnen eindigen ipv nr 154 of zo. Er zit trouwens ook een wrap around cover rond met alle personages en ook een vd kortverhaaltjes heeft uitvouwbare pagina's.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Nr 150 en tpb 22 is hetzelfde, een soort v special om met een afgerond getal te kunnen eindigen ipv nr 154 of zo. Er zit trouwens ook een wrap around cover rond met alle personages en ook een vd kortverhaaltjes heeft uitvouwbare pagina's.

 

aha. Ik heb gewoon gezien op de WE site dat volume 22 in mijn vakje ligt :)

Nr 100 was ook zo'n dikker deel. Maar die is wel opgenomen met andere nummers in een trade, als ik mij dat goed herinner.

Ik vroeg me al af of ze in tp 22 nog meer extra's gingen steken dan in nr 150. Maar 't is dus hetzelfde :)

Link naar reactie

Wat voorlopig?

Het einde?

Nee, het is het einde. Fables is gedaan.

 

ik ben gestopt na deel 11. in die delen zat geen slechte pagina. ik mis waarschijnlijk wel wat nadien, maar bij deel 11 was de oorlog gedaan en ben ik gestopt. ik ga het binnenkort (na hellblazer) herlezen en zien of ik goesting heb om verder te doen na de 11de tpb. 

Link naar reactie

Meer dan tevreden! :e002: Zoals kuzuri zegt is 13 niet echt nodig en de minste van alle TPB, maar alles daarvoor en daarachter is zeker de moeite.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

JUDGE DREDD: DARK JUSTICE HC door John Wagner en Greg Staples. Vooral het artwork van Staples valt hier op, hand painted voor zover ik begrepen heb. Ze deden er zo'n twee jaar over om dit voor elkaar te krijgen.

 

Het is een beetje de Event Horizon van de Dredd verhalen (voor zover ik er verstand van heb). Een stel rijke inwoners van Mega-City One verlaat de Aarde in een superdeluxe ruimteschip om ergens elders hun heil te zoeken. Maar dat is buiten Death, Mortis, Fear en Fire gerekend... Aan Dredd, Anderson en co. om het op te lossen.

 

Het is een dark en moody soort van Judge Dredd in space verhaal. Uit het voorwoord blijkt dat het er op aandringen van Staples bij Wagner kwam. Het leest lekker weg en is goed in wat men van een goed Judge Dredd verhaal kan verwachten. Niks meer en niks minder (voor zover ik er verstand van heb).

 

Graag gelezen.

post-503-0-80925300-1437948929_thumb.jpeg

post-503-0-94427800-1437949238_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Ik heb gelezen tot 6 of 7 en daarna opgegeven, is het eigenlijk de moeite om volledig door te gaan?

 

wel, ik vond het zeer de moeite, ook erna. het grote verhaal is met deel 6 gedaan, daarna volgen meer behapbare stukken die allemaal wel een stukje rode draad meedragen. geen evidente lectuur, maar ik vond het erg goed.

Link naar reactie

wel, ik vond het zeer de moeite, ook erna. het grote verhaal is met deel 6 gedaan, daarna volgen meer behapbare stukken die allemaal wel een stukje rode draad meedragen. geen evidente lectuur, maar ik vond het erg goed.

 

Ok dan geef ik het nog een kans een lees ik alles opnieuw :D thx!

Link naar reactie

jaaa! Dat is ook één van die reeksen die ik weer opnieuw voor de eerste keer zou willen kunnen lezen. Vol.1 vond ik dan nog het minste (zeer goed, dat wel, maar te veel tekst). Vanaf deel twee vindt Carey zijn eigen stem, en vind ik de reeks altijd maar beter worden. Ik kon indertijd niet stoppen van lezen. En ik moest daar ook héél lange teksten over schrijven op de ouwe Reep. 

 

Edit: gevonden, zie die vijfde post van de draad... veel te lang http://www.stripdatabank.be/stripforum/viewtopic.php?t=7518

Link naar reactie

Oei, dat weet ik niet meer. Ik las ze juli/augustus 2007. Mijn geheugen... ;)
 
 
 


Voor zover ik dat lees op de ouwe Reep, zou hij die deur/portal/Brief van Doorgang gebruiken om een einde te maken aan zijn bestaan. Dan zou hij het inderdaad maar één keer kunnen gebruiken. Maar hij doet er iets anders mee: "Lucifer echter, gebruikt de Brief van Doorgang niet om een einde te maken aan zichzelf, neen, hij maakt van de Brief een doorgang naar de Leegte voorbij Gods Schepping. en daar creëert hij zelf een universum. "
 
Aangezien hij Heer en Meester is in zijn eigen universum (God dus) zal hij wel zelf voor portals kunnen zorgen. Euh, dat is wat ik mij na al die tijd nog herinner...

 

Link naar reactie

Zero vol. 4 Who By Fire is a fucking nightmare, is what it is. 

Ik heb er niet veel van begrepen, maar ik heb het wel zeer graag gelezen. Wie Morrisons crazyness maar niks vind, zal hier waarschijnlijk ook niks aan vinden, en omgekeerd. Alhoewel het toch nog anders is, dus misschien toch wel (of niet). euhm... 

 

Nu nog wachten op een flauw graptje van Willy ;):P

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...