Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

In THE KITCHEN we see seventies NYC through the eyes of three Hell's Kitchen Irish-American housewives (Kath, Raven and Angie) as they take over organized crime on the streets, filling in the void that's left when their gangster husbands get sent to prison.

 

Schrijver: Ollie Masters.

Tekenaar: Ming Doyle.

Covers: Becky Cloonan.

 

Een brutaal crime verhaal, niks romantisch aan. Traagjes weg gaat alles naar de verdoemenis. Het kon een film geweest zijn.

 

Degelijk spul. Acht comics lang. Me Like!

post-503-0-33322900-1434748180_thumb.jpeg

post-503-0-90719300-1434748235_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

I threw up.

It was a good job.

I puked good.

I didn't get any on her.

It went on the wall where there was a poster that showed the insides of a man's body, but it was all sorts of different colors so I knew it was wrong because the only color inside of me is red. That's the only color inside anything. I've looked. Dogs. Cats. My brother. It was all red. All the time. My puke was a different color but that's okay because it comes from somewhere else. It comes from the Maybe Place.

 

COLDER: THE BAD SEED.

Still very good.

post-503-0-38109400-1434759614_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Ik loop een beetje achter met Hatter M en het is ook lang geleden dat ik het gelezen heb, dus ik ben maar opnieuw begonnen. :)

Het is een alternatieve Alice in Wonderland een spinoff van The Looking Glass Wars van Frank Beddor.

De eerste reeks is van Templesmith die later is vervangen door Sami Makkonen (de vaste tekenaar van Deadworld).

Het gaat over de Mad Hatter die op zoek gaat naar de ontvoerde Alyss en komt terecht in Frankrijk 1859. Zeer graag gelezen, zowel als tekenstijl als verhaal :)

 

post-531-0-18488900-1435746740_thumb.jpg

 

post-531-0-94166900-1435746745_thumb.jpg

Link naar reactie

Dark Matter vol. 1 : Rebirth (Dark Horse 2012) heb ik zeer graag gelezen. Het boek is bijna identiek aan de eerste twee afleveringen (plus het einde van de derde aflevering), maar het ritme en de verhaalstructuur van de strip zitten beter in elkaar. De strip heeft natuurlijk geen problemen met een budget dus alles ziet er veel beter uit, de decors, de uniformen, het ruimtegevecht, enz. 

De personages zijn voor het grootste deel gelijk aan die van de tv reeks, maar er zijn natuurlijk verschillen. Ook het schip en andere dingen zijn voor een stuk anders, soms beter, soms niet. De strip geeft me wel nog meer zin om de tv reeks te blijven volgen. En enkele nieuwe comics zou ik ook niet slecht vinden, liefst met dezelfde tekenaar, want ik hou van zijn stijl. 
Dark Matter heeft voorlopig mijn aandacht, de digicorder blijft geprogrammeerd. 

 

18069.jpg

 

Op mijn cover staat dat blauw onding gelukkig niet, dus dat is er enkel op de site bijgezet. :)
 

darkmatter1p1.jpg

vervolg preview #1 : https://www.darkhorse.com/Books/Previews/18-069?page=2 en via de site zijn nog previews te vinden. 

Link naar reactie
Gast bazarov

Tijdens de verhuis nog wat Hellblazers en Shield gelezen.

 

Wat iedereen hier al weet: John is een charmante kloothommel en oude comics hebben zo hun eigen charme.

Link naar reactie

beetje lezen en veel schrappen. tabula rasa

 

Invincible 1-20

 

Heb besloten om definitief te stoppen na death of everyone. (deel 18) Perfect einde. De nieuwe verhaallijn zegt me net iets minder en je kan niet alles blijven volgen. ook dat Kirkman geen perspectief op een einde geeft, speelt ook mee. Voorlopig zie ik bij WD zo geen einde.

 

Massive 1-4

 

Deel 1 was erg goed, (bij de afdaling in die grote waterput dacht ik: nu zijn we vertrokken, maar helaas). Deel 2 was minder, vanaf deel 3 doorzag ik Wood's spelletje en herhaalt hij zichzelf. Hops, alles weg. Dmz blijft een magnumfles en die staat hier in hc en die ga ik zeker nog eens herlezen en genieten van zijn vertelkunst, maar voor de rest heeft Wood gedaan voor mij.

 

Revival 1-5

 

Dit was een moeilijke, soms vond ik het goed, dan weer niets. al bij al is het me te fragmentarisch, teveel personages, teveel pulp, zoiets. Ook kon ik walking dead nooit helemaal loslaten terwijl ik dit las. Ook snap ik bepaalde dingen niet helemaal of zijn ze warrig verteld (Zoals bijvoorbeeld in het begin: martha wordt vermoord door arlene dittman en zegt dan tegen haar zus iets in de trant van 'ik ben er zeker van dat je mijn moordenaar zal vinden'). Verder vond ik het soms dus ook te herkenbaar, niet alleen walking dead, maar bv ook cooper, de zoon van Dana, deed me meer dan een keer denken aan Bode (de jongen uit Locke & Key). Allemaal weggedaan.

 

Saga 1-4

 

Begon ook heel tof vond ik, maar na een 20 tal issues liet me dit verder Siberisch koud. Teveel deus ex machina's ook. Y was heel vloeiend als verhaal maar dit is te hakketakkerig. Gewoon geen universum dat me me ligt. En hop, allemaal weg en weer plaats voor iets anders.

Link naar reactie

Invincible : heb nog niet besloten wat ik er mee ga doen.

 

Massive : helemaal akkoord (tot en met Wood heeft afgedaan voor mij. tenzij die nieuwe reeks met Zezelj, die ga ik nog eens proberen)

 

Revival : helemaal niet akkoord. Ge hebt niet goed opgelet.

 

Saga : helemaal akkoord, behalve dat ik vond dat het zelfs niet tof begon :P

Link naar reactie

Afgelopen 2 weken op de trein gelezen:

 

The Ghost Fleet TPB 1 (Dark Horse): Alle ingrediënten van een klassieke actiefilm. Partners-in-crime met onderlinge problemen, geheime transporten, samenzweringen en een bad-ass motherfucker. Been there, done that, maar het werkt wel. Ik werd alleszins meegezogen in de actie. Schrijver voorziet 12 issues, dus geen langlopende reeks (al laat hij uitschijnen dat hij verder wil schrijven als de fanbase groot genoeg is). Dark Horse brengt dit sinds issue 5 alleen nog maar digitaal uit. Enkel de TPB worden nog op papier gedrukt. Aan mij hebben ze een klant.

 

Southern Bastards TPB 2 (Image): Tja. Behoorlijk onder de indruk. Coach Boss is een motherfucker van jewelste. Ik zou hem ni graag tegen komen. Jason Aaron is een klasbak! 

 

Thor – Goddess of Thunder 1 (Marvel): De echte Thor heeft een probleem, hij krijgt hem ni meer omhoog. Z’n hamer, wel te verstaan. En dat is voor z’n aartsvijanden (Frost Giants én Malekith) uiteraard de geschikte moment om een slag te slaan. Thor probeert alsnog de meubelen te redden maar zonder hamer is hij niet bij machte om hen te verslaan. Gelukkig is er nog 1 iemand waardig genoeg om de hamer op te kunnen nemen en ’t is toch wel een vrouw zeker! Goed geschreven (aja, door Jason Aaron) en goed getekend. Soms ligt de maatschappijkritiek er iets te dik op (feminisme en zo) maar het doet geen afbreuk aan het verhaal. Ik heb alleen maar de run van Walter Simonson gelezen, maar dit is toch wel even goed (naar mijn mening). Deel 2 is net uit en het zal ni lang duren voor het bij mij in de kast ligt.

 

East of West TPB 4 (Image): Van Jonathan Hickman heb ik Manhattan Projects een tijdje geleden de deur uit gedaan. Te veel gezwets en theorieën die m’n hersenen niet aan kunnen. En bij East of West kreeg ik het toch ook even benauwd, want het leek een beetje dezelfde kant op te gaan. Veel personages en sommige zijn moeilijk uit elkaar te houden vind ik. Maar het verhaal rond de profetie van het Beest, de zoektocht van vader naar zoon,… het kan en blijft me wel boeien. Ga ze mss op vakantie nog eens allemaal na elkaar lezen om de verbanden wat beter te snappen.

 

Invincible TPB 2 en 3 (Image): Waarom dit zo lang onder m’n radar gebleven is, is me een raadsel. Dank aan een aantal forummers hier wiens vermeldingen m'n aandacht getrokken hadden. Luchtig dankzij de humor en de grappige verwijzingen naar gekende superhelden en andere sci-fi karakters (Star Trek!) en tegelijk toch boeiend omwille van het goeie verhaal. En het tekenwerk kan me ook zeer bekoren. Aangezien er ondertussen al 21 delen zijn, weet ik alvast wat ik nog moet vragen voor m’n verjaardag en kerst J

Link naar reactie

 

Southern Bastards TPB 2 (Image): Tja. Behoorlijk onder de indruk. Coach Boss is een motherfucker van jewelste. Ik zou hem ni graag tegen komen. Jason Aaron is een klasbak! 

 

 

Eens! zo een motherfucker vond ik coach boss in dat tweede deel lang niet meer. Ik vond hem bijwijlen erg sympathiek. Hoe je dat kan, na dat eerste deel: dat kan alleen maar door de klasse van een rasverteller!

 

van aaron heb ik verder alleen scalped (geweldige reeks, van begin tot eind),  is er nog meer lekkers?

Link naar reactie

Eens! zo een motherfucker vond ik coach boss in dat tweede deel lang niet meer. Ik vond hem bijwijlen erg sympathiek. Hoe je dat kan, na dat eerste deel: dat kan alleen maar door de klasse van een rasverteller!

 

van aaron heb ik verder alleen scalped (geweldige reeks, van begin tot eind),  is er nog meer lekkers?

 

Ik heb PunisherMax van hem gelezen. Erg tof!!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...