Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Harley Quinn: Hot in the city.

 

9781401248925.jpg.

 

Ik was in de stripwinkel en dit lag daar. Een bundel door Palmiotti en Connor over een vrouwelijk hoofdpersonage. Amanda Connor is een van mijn favoriete tekenaars en hun run op Power girl is echt een comic parel, dus ik heb dit ook maar meegenomen. 

 

Tijdens het lezen werd al snel duidelijk dat Connor hier niet de art verzorgde maar dat de tekeningen gedaan worden door voornamelijk Hardin met soms wat hulp van Roux.

Beide kunnen een stukje tekenen en ik vond de interior art heel goed gedaan, alleen zijn de covers wel door Amanda Connor gedaan, en dat is toch nog een niveau hoger.

 

Palmiotti en Connor schrijven het verhaal en maken van Harley Quinn een schattige insane moordenaares. Voeg daar een deel gestoorde nevenpersonages bij en je hebt een pracht strip. Er is zelfs een nevenpersonage dat geinspireerd is op Danzig.

 

Echt een aanrader dit, ik kan niet wachten tot deel twee in trade uitkomt.

 

GalleryComics_1900x900_20141022_HARLEY_C

3632560-harley-quinn-001-(2014)-(digital

Link naar reactie
Gast bazarov

In het laatste deel van de hoogst fictieve* fictieve wereld van Nemo zijn we geland in 1975 (geen slecht jaar, maar ’78 was toch iets beter). De piraat-koningin en Nemo-matriach Janni is dan 80 of ouder en lijkt steeds meer haar grip te verliezen op de realiteit en steeds dieper weg te glijden in haar verleden. Zoals je mag verwachten van een piraat-koningin resulteert dit niet in occasionele verwarring maar eerder in een bloeddorstige vete met de spoken uit haar verleden. Voeg daar nog wat Bikinitrons (als spoof op Russ Meyer films uit de jaren 70) en Ierse mythologie (prachtig door de gehaktmolen gedraaid zodat je niet meer weet waar Cú Chulainn eindigt en een proto-superheld begint) aan toe en meer dan dat verwacht ik eigenlijk niet.

 

Net zoals de eerdere delen uit deze trilogie leest deze comic bijzonder vlot –ook al weet je niet wie de Roburs zijn of heb je nog nooit gehoord van Fritz Lang, toch kun je het verhaal moeiteloos volgen. Als je links en rechts een paar verwijzingen naar populaire cultuur (hetzij die van de jaren stillekes of meer recent) vat dan wordt het enkel leuker.

 

Alan Moore blijft de enige The Bearded One ondanks alle pogingen van hipsters –ook zijn middelmatige verhalen zijn goed. Het tekenwerk van Kevin O’neill blijf ik prachtig vinden hoewel The Comics Code Authority daar een andere mening over had… Jammer dat deze trilogie met River of Ghosts wordt afgesloten maar het was een leuke trip.

 

Nemo-image-3.jpg

 

* Net zoals The League of Extraordinary Gentlemen is de wereld waarin dit verhaal zich afspeelt een samenraapsel van goed (en veel minder goed) gekende science fiction van rond de vorige eeuwwisseling.

Link naar reactie
Gast bazarov

Big Man Plans #2

 

Het ondankbare lot van een comic die zich ergens halverwege het verhaal bevindt: te laat voor introducties en te vroeg voor de climax dus al wat rest is exposition.

Ik ben wel nieuwsgierig wat onze psychotische dwerg nog allemaal naar de kloten gaat helpen. Ergens vrees ik wel dat zijn motivatie ongeveer de grootste cliché gaat zijn aller tijden maar voorlopig drukt dit de pret nog niet.

Link naar reactie

JLA VOL. 5.

 

Dit begint met JLA: HEAVEN'S LADDER, een zeer over-the-top verhaal. De rest is er soms ook nogal over. Maar dat is juist wat me er zo aan bevalt. Het begrip superhero schiet hier soms een beetje tekort, de leden van de JLA zijn hier bijna goddelijk bij momenten.

 

Dit is de versie van de JLA waar Grant Morrison mee begon.

post-503-0-40085500-1432591600_thumb.jpeg

post-503-0-93216000-1432591629_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Lazarus 3 gelezen. Ik moet mijn mening bijstellen. Het wordt steeds beter en intrigerender. En Lark tekent, dus dat maakt het sowieso de moeite.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

post-585-0-45863700-1433009530_thumb.jpg

 

Concrete Park vol. 1 : You Send Me HC is de bijgewerkte en aangevulde bundeling van de episodes die verschenen in Dark Horse Presents 7-9 & 14-17. Het is een kennismaking, een Pilot van een SF reeks met heel veel potentieel. Ik heb dit zéér graag gelezen.

Jonge veroordeelden, en armen, worden in het grootste geheim verbannen van de aarde naar de planeet Oasis (Kepler 56-B ) waar ze eerst een tijd in de ijsmijnen moeten werken, en dan later als ze vrij zijn (nu ja), verplicht worden om in Scare City te gaan wonen, midden in de woestijn van diezelfde planeet. Die stad is verdeeld in zones geregeerd door verschillende bendes, en door geweld. En er dolen ook mysterieuze aliens rond.

Heel sterk begin, sfeervol getekend, met interessante personages, mysterie, actie en avontuur. 

 

Concrete%2BPark%2Bpage.jpg

Link naar reactie

Copperhead 1

Heel toffe space western. Even afwachten hoe het verder evolueert, maar kan nog heel leuk worden.

 

PS: Copperhead is blijkbaar ook een soort slang

 

COPHEAD1-SMP-2.jpg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Vanochtend de eerst Mad Max: Fury Road gelezen. Die verbazend erg goed, ik was een beetje huiverig toen ik de cover zag. Gelukkig is het binnenwerk stukken beter dan de cover. Het gaat over de background van de karakters uit de film. In dit deel Nux en Immortan Joe. Een hele mooie aanvulling op de film :)

 

post-531-0-34084000-1433403058_thumb.jpg

 

post-531-0-25239300-1433403059_thumb.jpg

 

post-531-0-08453300-1433403060_thumb.jpg

 

post-531-0-94829000-1433403060_thumb.jpg

Link naar reactie

KEPLER 56-B

The original name of the planet Oasis. First discovered (and immediately covered up) by German astronomers in two thousand seven, it was named after the greatest of German astronomers. The existence of this (relatively) close, Earth-like world was kept secret for years. As evidence of vast ice deposits at the planet's poles mounted, a secret initiative was begun, complete with unmanned and then manned missions of exploration.

 

CONCRETE PARK VOL. TWO: R-E-S-P-E-C-T.

 

Ben je arm, behoor je tot een of andere gekleurde bevolkingsgroep en ben je niet al te braaf, dan sleurt de New Earth Council je met klikken en klakken naar Kepler 56-B. Daar kun je wat gaan afkoelen in de ijsmijnen. Indien je kunt ontsnappen of vrijkomt, dan is er Scare City, favela's en barrio's geregeerd door gangs. Gigante, de Potato King, Las Cruces... De ene nog exotischer dan de andere. Oasis is een woestijnplaneet waar niks groeit, waar niks kan groeien. Een strafkolonie van de New Earth Council die op Aarde op militaristische wijze de plak zwaait. Blijkbaar is de NEC van plan de strafkolonie maar te laten voor wat ze is. Geen bevoorrading meer. Wat valt er dan nog te eten op een wereld waar niks groeit? En blijkbaar, lang voor de mensen kwamen, waren er al anderen op Kepler 56-B...

 

Zoiets, min of meer...

 

Het zit vol actie van begin tot eind en oogt sexy & cool. Het krioelt van de kleurrijke personages van alle soorten ethnische groepen en strekkingen. Je komt gaandeweg terecht in een realistisch aandoende wereld waar vanalles gebeurt en aan het gebeuren is... Dit is SF die ik wreed kan smaken. Vanaf nu wacht ik vol ongeduld op het volgende deel.

 

R-E-S-P-E-C-T! :)

post-503-0-26676100-1431035170.jpeg

 

post-503-0-41599300-1431035254.jpegpost-503-0-75806800-1431035291.jpegpost-503-0-12541800-1431037047.jpeg

 

24161.jpg

 

 

 

Heb ik niet veel aan toe te voegen :)

Zeer graag gelezen. Zeer goed. voila

preview : http://www.darkhorse.com/Books/Previews/24-161?page=1

Link naar reactie
Gast bazarov

Lazarus hc vol 1

 

Zoals bij veel comics vond ik het bij eerste lezing super.

Na herlezen begon het gevoel me te bekruipen dat het de zoveelste iteratie was van een gekend verhaal.

Link naar reactie

Lazarus hc vol 1

 

Zoals bij veel comics vond ik het bij eerste lezing super.

Na herlezen begon het gevoel me te bekruipen dat het de zoveelste iteratie was van een gekend verhaal.

Euhm... logisch toch, je had het al gelezen...  :e007:

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie
Gast bazarov

Tot en met China Town is het zeer goed, daarna... weet ik niet hoewel ik ze lees en herlees.

Het blijft redelijk goed maar soms iets te langdradig of afgeraffeld. Anderzijds zien we misschien het totaalplaatje binnen een trade of 2.

 

Ik blijf ze lezen. Er zijn ergere dingen. ;)

Link naar reactie

The Valiant (kindt/lemire/Rivera)
Leuke miniserie, verhaal gaat een beetje snel, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door het fantastische tekenwerk van Rivera, die voor mij de doorslaggevende factor was om dit een kans te geven. Al bij al een goeie introductie tot het Valiant Universum. Het is het eerste wat ik er van lees en het beviel me wel. Ik ben nu vooral geïnteresseerd naar wat Lemire gaat doen in de serie Bloodshot Reborn die hierop volgt.

 

 

THE-VALIANT_003_004.jpg

THE-VALIANT_001_003.jpg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Concrete Park zal ik zeker eens checken. Doet mij qua look en feel een beetje denken aan DMZ en Scalped.

 

Begin deze week The Sculptor van Scott McCloud gekocht en zit atm halfweg.

 

tilting.jpg

 

 

Aangezien ik nog maar halfweg zit kan ik nog niet al te veel over verhaal vertellen maar het slaagde erin mij vanaf het begin mee te slepen in de wereld van het hoofdpersonage. De basis van het verhaal is simpel. Gefaalde kunstenaar heeft nog 1 kans om het te maken.Door alle elementen die op de achtergrond spelen is het echter boeiend om mee te gaan in de 'avonturen' van het hoofdpersonage en ik ben zeer nieuwsgierig waar het verhaal zal eindigen.

Link naar reactie

Complete reeks Northlanders gelezen. Een verslavende reeks, ik heb er echt van genoten. Natuurlijk werken sommige verhalen wat minder dan de ander, toch kan ik ze allemaal van harte aanraden. Vooral de Sven The Returned, The Shield Maidens en Iceland Trilogy verhalen heb ik graag gelezen.

Warm aanbevolen!!

 

post-531-0-49673600-1434364720_thumb.jpg

 

post-531-0-85796700-1434364721_thumb.jpg

 

post-531-0-09923300-1434364723_thumb.jpg

 

post-531-0-44145300-1434364724_thumb.jpg

 

post-531-0-14981700-1434364728_thumb.jpg

 

post-531-0-67615100-1434364729_thumb.jpg

Link naar reactie

Zeer beknopt:

 

All star Section 8 #1:

Is wel grappig maar niet zó grappig... eigenlijk was het einde in Hitman met The Multi Angled ones perfect. Voorlopig zie ik de meerwaarde nog niet.

Wel leuk dat hier en daar iconische Batman-poses hernomen zijn maar dan met 6-pack erbij.

 

Providence #1:

Beetje te vroeg, rare comic.

 

Big Man Plans #3:

Ow fuckbears, dit is wel erg donker en verwrongen.

Maar wel zeer goed.

Link naar reactie

Section 8 vergelijken met Hitman is iets wat ik niet ga doen. ;)

Hitman is af. Dit is iets anders. Dat gebeurt in DCU of Marvel U. Spin offs. Dat zal geen meerwaarde hebben voor Hitman omdat dat onmogelijk is.

Ik ga je niet tegenspreken, Hitman was af. Daar moet niets aangebreid worden.

 

Idem met section 8. Het was toen ook al debiel en grappig. Maat het einde was zo sterk dat wat nu volgt een beetje overtollig is.

Anderzijds, Baytoro!!

 

Wat Lazarus betreft daarentegen, you'sa wrong! :)

 

En Providence vond ik goed maar raar. Raar op een goede manier voor horror, je voelt de onderhuidse spanning.

't Is anders dan HP -dat was meer outré, deze comic bezorgt je een ongemakkelijk gevoel.

Ik ga de rest zeker lezen!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...