Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Er is dus een verschil tss lone wolf and cub en new lone wolf and cub , of ben ik mis ?

Ik heb net volume 1 besteld van lone wolf an cub , ben benieuwd

Ja. New is het vervolg, ik had er veel schrik van, maar deel 1 was erg goed.

 

De hoofdserie, lone wolf and cub is al jaren mijn favoriete serie. Pas op hoor: deel 1 zegt nog niet zoveel, pas na deel 5 of 6 komt het goed op gang, daarna kan je dit niet meer wegleggen tot het einde, deel 28. Niet opgeven na dat eerste deel!

Link naar reactie

WHAT THE FUCK IS THIS SHIT?

 

Dat vroeg ik me af nadat ik het plastic er af geprutst had en het boek open sloeg. De cover laat langs geen geen kanten vermoeden welke inhoud het huisvest. Me, I knew nothing!

 

Smokey and the Bandit gone... ??? Gone wat juist?

 

"There I was. Like dogshit on the side of the road, waiting to be stepped on."

 

Somehow this shit leads to complete enlightenment, I'm sure. Heb alleen nog niet door hoe. But someday I'll find this Shangri-La! Maybe not today, maybe not tomorrow, but some day...

 

THIS IS DA SHIT!

post-503-0-10202300-1431385629_thumb.jpeg

post-503-0-32699600-1431386437_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Geschreven door Jay Faerber.

Getekend door Scott Godlewski.

Ingekleurd door Ron Riley.

 

Je komt tesamen met Clara Bronson en haar zoontje aan in Copperhead als je dit begint te lezen. Na lezing wil je er gaan wonen.

 

Voor mij is dit zEEr goede science fiction, space western, whatever... ZEER goed!

post-503-0-92301400-1431712828_thumb.jpeg

post-503-0-98647500-1431712943_thumb.jpeg

post-503-0-22204100-1431713059_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Ja. New is het vervolg, ik had er veel schrik van, maar deel 1 was erg goed.

 

De hoofdserie, lone wolf and cub is al jaren mijn favoriete serie. Pas op hoor: deel 1 zegt nog niet zoveel, pas na deel 5 of 6 komt het goed op gang, daarna kan je dit niet meer wegleggen tot het einde, deel 28. Niet opgeven na dat eerste deel!

Ik ga akkoord ;) Geen idee hoeveel er totaal zullen zijn. Hopelijk genoeg!

Link naar reactie

De afgelopen weken me enorm geamuseerd met onderstaande reeksen. Allemaal de moeite waard:

 

The Fade Out 1-5 (singles)

Velvet 1-10 (singles)

Descender 1-3 (singles)

Criminal one shot

Fables TPB 14-21

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

De tekenstijl was ook effeuh wennen voor mij, het lijkt vaak meer op schetsen van Alex Raymond (Flash Gordon) dan afgewerkte tekeningen.  Je moet soms zéér goed naar de tekeningen kijken om te begrijpen wat er gebeurt.  Daarom heb ik het 4/5 gegeven op GoodReads in plaats van 5/5.  Toegegeven : hoe verder ik in de bundel kwam, hoe meer waardering ik kreeg voor het tekenwerk van Tocchini. 

 

Normaal geef ik iets dat iedereen goed vindt een tweede kans, maar doordat ik al zoveel volg, en ik die tekeningen dus echt niet kan 'lezen', laat ik dit toch aan me voorbij gaan. 

Er zijn, zoals ik al zei, nog zoveel andere dingen te lezen/kijken... :)

Link naar reactie

Om nog even terug te komen op GRAVEYARD SHIFT...

 

Ik heb het nog eens herlezen omdat ik er de eerste maal nogal vlug over was gegaan. Ik had toch wel het een en ander gemist. Namelijk hoe gedetailleerd het verhaal en het tekenwerk wel zijn. Op het eerste zicht ziet het er niet spectaculairder uit dan veel gelijkaardige dingen. Bij herlezen vielen mij de vele details op. In het verhaal hoe bepaalde kleinigheden er meer diepgang aan geven. In het tekenwerk de finesse waarmee alles is afgewerkt. Voor mij doet dit Graveyard Shift met kop en schouders uitsteken boven de zee van gelijkaardige korte horrorcomics verhalen.

post-503-0-04972700-1432304961_thumb.jpeg

post-503-0-98878900-1432305012_thumb.jpeg

post-503-0-97999800-1432305924_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Ik vond er dan weer niks aan. Raakte er niet door. Vooral omdat die tekenaar me helemaal niet ligt. American Crime dinges van Remender en Tocchini is daardoor voor mij ook onleesbaar. 

 

Tocchini stond op mijn zwarte lijst van tekenaars nadat ik een van de laatste deeltjes van Batman & Robin (pre nu52) had gelezen. Het was afgeraffeld en het leek alsof de tekeningen door de stront waren gehaald. Wat ik van hem in Low zie spreekt me dan totaal wel aan.

Link naar reactie

"I do not kill for ideals. Not for supposed good, nor alleged evils. I kill for love."

 

Het had grindhouse of exploitation kunnen zijn, maar Rachel Deering wist het bij te sturen. Als je ooit horror verhalen las van Robert E. Howard, het gaat die kant uit, wat me ten zeerste bevalt.

 

Het tekenwerk zie ik ook zitten. Christopher Mooneyham is blijkbaar ook de tekenaar van Fire and Stone: Predator. Wesley St. Claire is een nieuweling.

 

Sfeervol en deels vanuit de onderbuik. Dit is me GOED bevallen!

 

Het enige ergerlijke is het feit dat hier maar drie comics in staan, wat maakt dat het verhaal gewoon afgekapt wordt... Hopelijk wordt het geen al te lang wachten op deel twee.

post-503-0-42931500-1432339324_thumb.jpeg

post-503-0-71291000-1432339396_thumb.jpeg

post-503-0-24912100-1432339411_thumb.jpeg

post-503-0-86184800-1432339429_thumb.png

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...