Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

307566-99498-the-invisibles.jpg

 

Heb The Invisibles uitgelezen.  Het ene volume was leesbaarder dan het andere.  Het eerste en laatste volume vond ik de slechtste.  Het lezen van het laatste volume was een zware klus, een zo goed als onbegrijpelijke kakofonie. Toch doe ik deze 7 boeken niet van de hand en zal ik deze reeks ooit wel eens herlezen.  Op zijn best is het fascinerend, het bevat ook uiterst coole personages.  Helaas is The Invisibles tijdens zijn slechtste momenten een stinkende hoop pretentieuze kak.

 

 

Leest als een heel eerlijke review, niet alleen van Invisibles, maar van Morrison tout court  :e012:

I'm not touching that thing with a 10 foot pole (believe me, I tried on 2 or 3 occasions), maar iets aan Morrison trekt ook aan. Dikwijls de tekenaars. Bij Invisibles was dat ook al mager, met Yeowell (nooit een fan geweest) en Jimenez (not my bag). Zijn nieuwe reeksen Nameless en Annihilator riskeer ik me toch weer eens een bundel. Wie weet is't We3, newaar?

Link naar reactie

Leest als een heel eerlijke review, niet alleen van Invisibles, maar van Morrison tout court  :e012:

I'm not touching that thing with a 10 foot pole (believe me, I tried on 2 or 3 occasions), maar iets aan Morrison trekt ook aan. Dikwijls de tekenaars. Bij Invisibles was dat ook al mager, met Yeowell (nooit een fan geweest) en Jimenez (not my bag). Zijn nieuwe reeksen Nameless en Annihilator riskeer ik me toch weer eens een bundel. Wie weet is't We3, newaar?

 

ik heb het vele keren geprobeerd, maar boeken van morrison zijn mijn dada niet.

Link naar reactie

ik heb het vele keren geprobeerd, maar boeken van morrison zijn mijn dada niet.

 

Hier van 't zelfde. Ik blijf regelmatig eens iets van hem proberen, maar verder dan 'okee' komt hij niet. All Star Superman vond ik bij momenten best goed, maar de algemene indruk achteraf was toch wel gematigd. We3 heb ik nog niet geprobeerd. Indien RW die zou vertalen, dan geef ik het een kans :-) 

Link naar reactie

Flex Mentallo, daar geraakte ik nu eens niet door, zie. 

Voor de rest lees ik ook veel graag van Morr. Ge moet uw titels vinden, denk ik, en dan verder exploreren ;)

Doom Patrol heb ik me waarschijnlijk nog het meest mee geamuseerd. The Painting that ate Paris. Bijvoorbeeld. Of die levende straat. Of... 

Link naar reactie

Men of Wrath … been there, done that, seen it all before. Als je al Southern Bastards schrijft, Aaron, probeer dan ook eens iets anders ipv weer meer van hetzelfde. Geeuw.

 

Jupiter’s Legacy… idem maar ander genre. Ik weet nochtans dat ik Millar de laatste jaren niet meer moet kopen omdat het me niet interesseert maar Quitely tekent, dus ik dacht : waarom niet.
Maar nee, ik moet het niet meer, die Superheroes met mensenproblemen, geschreven voor volwassenen en met de Millar twist. Het interesseert me gewoon niet meer. Geeuw bis.

Dit krijgt overal vijf sterren, dus slecht zal het wel niet zijn. Maar ik heb het een beetje gehad. Ik zal maar wat gewone Marvel lezen (of kijken) voor mijn superhero fix. 

 

Chrononauts volume 1 blijft wel in mijn previews staan (zie andere draad). 

Link naar reactie

Net voor het grootste gedeelte Bad Planet gelezen. Heerlijk spul, een meteoriet met gevaarlijke alien spinnen land op aarde met een grote FUBAR situatie als gevolg. Kort daarna land er een onbekende alien held met een badass bijl :)

Echt een leuk sci-fi verhaal en hele leuke art, vooral het geschilderde gedeelte van Dave Kendall is indrukwekkend, ook het 3d gedeelte werkt erg leuk  :)

Gelezen met een continue :) op mijn gezicht :) Must buy/read!!

 

post-531-0-75291900-1429859990_thumb.jpg

 

post-531-0-40494900-1429859985_thumb.jpg

 

post-531-0-93838700-1429859987_thumb.jpeg

 

post-531-0-91823400-1429859989_thumb.jpg

Link naar reactie

Ik heb de eerste 10 hoofdstukken van Gunnerkrigg Court online gelezen, hier te vinden. Yncke raadde het me aan op basis van Bone. Ik snap de link, maar mij deed het vooral denken aan de boeken rond Oz. Het hoofdpersonage heeft veel weg van Dorothy Gale en wordt omringd door de vreemdste wezens. Die wezens hanteren allemaal die typische logica die zo kenmerkend is voor Oz. Het is een webcomic, maar de reeks is ook uitgegeven in hardcover. Morgen verschijnt toevallig het eerste deel in paperback. Als ze de reeks op die manier volledig gaan heruitgeven (wat wel de bedoeling zal zijn), zal ik ze zeker aanschaffen. En ondertussen lees ik de komende weken verder via de site.

 

Echt een aanrader, merci voor de tip Yncke.

 

 

Ook nog gelezen:

- Saga of the Swamp Thing 1: bij het doorbladeren zag dit er behoorlijk gedateerd uit, dus begon ik voorzichtig met één deeltje. De rest van de reeks zal echter zeker volgen. Ik denk niet dat ik alles begrepen heb, maar dat stoorde niet. Veel sfeerschepping, zeer goed.

- League of Extraordinary Gentlemen: ook Alan Moore, en ook zeer goed. Alleen die lappen tekst op het einde van elk deel zijn er teveel aan, maar dat kan ook komen doordat het te moeilijk geschreven is voor mijn basiskennis Engels.

 

- Lazarus 3: één van de beste reeksen van het moment. Enfin, toch van degene die ik volg...

 

- Local & de eerste HC van DMZ: ook al zo goed! Mijn eerste kennismaking met Brian Wood, dacht ik, maar ik was het eerste deel van Northlanders even vergeten. Nu wou ik die reeks verder kopen, maar dat blijkt niet meer mogelijk. Hopelijk wordt dat in de toekomst nog eens herdrukt.

Link naar reactie

@ Roque Ja: The League Of Extraordinary Gentlemen lees ik ook zeer graag.

Als de lappen tekst uit de eerste 2 trades al te veel zijn dan zou ik The Black Dossier overslaan. Dat is een en al tekst, ik vond het wel goed maar dat ligt aan mij. Maar het is meer boek dan strip.

De laatste trade uit de reeks heet Century en vind ik slecht. The bearded One heeft daar een serieuze steek laten vallen...

 

Gelukkig is er de spin off reeks Nemo. Dat is geheel in de stijl van de eerste trades en vind ik weer goed tot zeer goed.

 

 

Lazarus moet ik dringend aan beginnen.

Link naar reactie

@ Roque Ja: The League Of Extraordinary Gentlemen lees ik ook zeer graag.

Als de lappen tekst uit de eerste 2 trades al te veel zijn dan zou ik The Black Dossier overslaan. Dat is een en al tekst, ik vond het wel goed maar dat ligt aan mij. Maar het is meer boek dan strip.

De laatste trade uit de reeks heet Century en vind ik slecht. The bearded One heeft daar een serieuze steek laten vallen...

 

Gelukkig is er de spin off reeks Nemo. Dat is geheel in de stijl van de eerste trades en vind ik weer goed tot zeer goed.

 

 

Lazarus moet ik dringend aan beginnen.

 

Allan and the Sundered Veil (de extra's bij deel 1) ging nog wel, maar die New Traveller's Almanac bij deel 2 is toch wel een taaie brok. Black Dossier en Century overslaan was ik al van plan, ik dacht het eigenlijk te houden bij deze omnibus. Die nieuwe reeks rond Nemo zal ik later dan nog eens bekijken, maar eerst de rest van mijn Alan Moore-ontdekkingstocht. Te beginnen met de rest van Swamp Thing, Promethea en Top 10.

 

 

Bedoel je DMZ HC's die niet meer te krijgen zijn, Roque ?

Die zijn pas vorig jaar uitgekomen, dacht ik, of misschien zelfs nog niet allemaal verschenen. Lijkt me raar dat die niet meer te krijgen zijn.

 

Oeps, te snel getypt. Ik bedoelde de TPB's van Northlanders, die zijn niet allemaal meer te verkrijgen. De HC's van DMZ lopen nog, er moeten nog een paar delen verschijnen. Hopelijk krijgt Northlanders daarna dezelfde behandeling (of een gewone herdruk, of een omnibus, 't kan mij niet schelen zolang ik het maar kan lezen. :e012:).

Link naar reactie

Oeps, te snel getypt. Ik bedoelde de TPB's van Northlanders, die zijn niet allemaal meer te verkrijgen. De HC's van DMZ lopen nog, er moeten nog een paar delen verschijnen. Hopelijk krijgt Northlanders daarna dezelfde behandeling (of een gewone herdruk, of een omnibus, 't kan mij niet schelen zolang ik het maar kan lezen. :e012:).

 

Dat probleem met Northlanders heb ik ook. TPB 2 en 4 zijn niet meer te vinden :( Hopelijk komen daar inderdaad ook deluxes van, maar ik hou m'n hart vast. Die serie liep niet zo goed als DMZ als ik mij goed herinner. Wood had nog zat verhalen te vertellen, maar Vertigo stopte de serie. Maar wie weet.... Wood sells zou je zo denken.

Link naar reactie

Dat probleem met Northlanders heb ik ook. TPB 2 en 4 zijn niet meer te vinden :( Hopelijk komen daar inderdaad ook deluxes van, maar ik hou m'n hart vast. Die serie liep niet zo goed als DMZ als ik mij goed herinner. Wood had nog zat verhalen te vertellen, maar Vertigo stopte de serie. Maar wie weet.... Wood sells zou je zo denken.

Haha dat verklaart een hoop! Ik was er op zoek naar geweest in London...in 4 shops geweest...deel 2 ontbrak steeds.

Link naar reactie

Astro City vol. 3: Family Album (Anderson & Busiek)

 

Nu deze bundel heruitgegeven werd, heb ik meteen de kans gegrepen om deze kortere verhalen te lezen. We leren alweer nieuwe figuren kennen in de wondere wereld van Astro City, en tegelijk bouwt Busiek ook verder op eerdere creaties. De tekeningen evolueren ook ten goede. Zeker in de eerste bundel vond ik die wel erg onvast, waardoor de figuren er bijna op elke bladzijde wel anders uitzagen.

 

61spZB0H3YL._AA278_PIkin4,BottomRight,-4

Link naar reactie

JUPITER'S LEGACY

De reden waarom dit zo goed is, kan niet alleen toegeschreven worden aan Quietly...

Millar laat de puberale shock and awe achterwege en schrijft eens een verhaal dat je raakt omwille van zijn personages en de hoop die er in vervat zit. Steengoed!

Link naar reactie

JUPITER'S LEGACY

De reden waarom dit zo goed is, kan niet alleen toegeschreven worden aan Quietly...

Millar laat de puberale shock and awe achterwege en schrijft eens een verhaal dat je raakt omwille van zijn personages en de hoop die er in vervat zit. Steengoed!

 

In Starlight doet hij dat ook .. ook een straffe Millar met een Parlov die de stijl uit John Difool achterna gaat ... Heel sterk en ook ver van de shock & awe van Kick-Ass.

Link naar reactie

KEPLER 56-B

The original name of the planet Oasis. First discovered (and immediately covered up) by German astronomers in two thousand seven, it was named after the greatest of German astronomers. The existence of this (relatively) close, Earth-like world was kept secret for years. As evidence of vast ice deposits at the planet's poles mounted, a secret initiative was begun, complete with unmanned and then manned missions of exploration.

 

CONCRETE PARK VOL. TWO: R-E-S-P-E-C-T.

 

Ben je arm, behoor je tot een of andere gekleurde bevolkingsgroep en ben je niet al te braaf, dan sleurt de New Earth Council je met klikken en klakken naar Kepler 56-B. Daar kun je wat gaan afkoelen in de ijsmijnen. Indien je kunt ontsnappen of vrijkomt, dan is er Scare City, favela's en barrio's geregeerd door gangs. Gigante, de Potato King, Las Cruces... De ene nog exotischer dan de andere. Oasis is een woestijnplaneet waar niks groeit, waar niks kan groeien. Een strafkolonie van de New Earth Council die op Aarde op militaristische wijze de plak zwaait. Blijkbaar is de NEC van plan de strafkolonie maar te laten voor wat ze is. Geen bevoorrading meer. Wat valt er dan nog te eten op een wereld waar niks groeit? En blijkbaar, lang voor de mensen kwamen, waren er al anderen op Kepler 56-B...

 

Zoiets, min of meer...

 

Het zit vol actie van begin tot eind en oogt sexy & cool. Het krioelt van de kleurrijke personages van alle soorten ethnische groepen en strekkingen. Je komt gaandeweg terecht in een realistisch aandoende wereld waar vanalles gebeurt en aan het gebeuren is... Dit is SF die ik wreed kan smaken. Vanaf nu wacht ik vol ongeduld op het volgende deel.

 

R-E-S-P-E-C-T! :)

post-503-0-26676100-1431035170_thumb.jpeg

post-503-0-41599300-1431035254_thumb.jpeg

post-503-0-75806800-1431035291_thumb.jpeg

post-503-0-58121700-1431037013_thumb.jpeg

post-503-0-12541800-1431037047_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Men of Wrath … been there, done that, seen it all before. Als je al Southern Bastards schrijft, Aaron, probeer dan ook eens iets anders ipv weer meer van hetzelfde. Geeuw.

 

Jupiter’s Legacy… blablabla never you mind (oorsponkelijke tekst ge-edit) :P

 

Chrononauts volume 1 blijft wel in mijn previews staan (zie andere draad). 

 

 

 

Ben benieuwd.  Hopelijk komen 'Men of Wrath' & 'Jupiter’s Legacy' deze week binnen in De Striep.

 

 

 

Ah, slecht is het niet, maar het interesseert me gewoon niet meer. Aaron en Millar lijken maar één soort verhaal in zich te hebben. 

... (edit)

 

 

Ik heb het zopas ook vijf sterren gegeven. ;) Het boek bevat inderdaad een mengeling van concepten die we eerder (ook bij Millar) hebben gezien maar doordat het zo goed is geschreven en gezien de wondermooie tekeningen van Quitely zal je me niet horen klagen. [Yoda]Enorm genoten hiervan heb ik hmmm.[/Yoda]

 

 

Allez, als ik ooit eens tijd heb, zal ik Jupiter's Legacy eens herlezen. Maar ligt nu onderaan de stapel, dus het zal nog een hele tijd duren ;)

Men of Wrath steek ik geen tijd meer in. 

 

 

JUPITER'S LEGACY

De reden waarom dit zo goed is, kan niet alleen toegeschreven worden aan Quietly...

Millar laat de puberale shock and awe achterwege en schrijft eens een verhaal dat je raakt omwille van zijn personages en de hoop die er in vervat zit. Steengoed!

 

 

Bon, ligt alweer wat hoger in mijn herlees stapel. Ik zal 'm met een andere ingesteldheid herlezen, beloofd. 

 

Jupiter's Legacy vol. 1 herlezen. 

Vorige keer had ik precies prut in mijn ogen. 

Zeer goed. (alleen jammer van dat foutje op de maan)

Die Yoda verwijzing koen, is nog niet eens vergezocht. Vervang A Universe door de aarde, de Jedi door de superheroes, en met enkele aanpassingen hebt ge Jupiters Legacy. ;)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...