Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Ik weet niet goed waarom, maar ik ben niet echt enhousiast over Lazarus. Ik vind het een goede reeks die ik wel blijf volgen, maar Gotham Central en Queen & Country lees ik veel liever. Deel 3 heb ik nog niet gelezen/gekocht.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

De deeltjes van Gotham Central die geschreven zijn door Brubaker zijn voor mij vééééééél beter dan die van Rucka.

Het verschil is echt enorm.

Lazarus vind ik wel zeer goed.

Queen & Country moet ik toch ook eens proberen...

queen and country is heel goed, Willy. Ik hou van Tara. Op een bepaald moment wordt het wel een beetje ambetant omdat je delen van haar verhaal mist aangezien Rucka die in boekvorm heeft verteld, maar het is nog te volgen.

Link naar reactie

Big man plans #1/4

 

Wat mij betreft doet het er niet zo veel toe wat Eric Powell ook maakt, ik zal het toch lezen omdat het doorgaans een krachtige mengeling is van tragedie en (vaak de meest platvloerse) komedie. The Goon heeft nooit teleurgesteld ,met als absoluut hoogtepunt  Chinatown. Net zomin stelt zijn nieuwe reeks met Tim Weisch teleur.

 

 

bmp-1_1.jpg

 

Het verhaal opent vrij onschuldig met een dwerg die in een bar een brief leest. Hoe onschuldig het begin ook lijkt meteen word je meegesleurd in een maalstroom van tegenslagen die het leven van het naamloze hoofdpersonage  lijkt te tekenen–we kennen de dwerg enkel als Big man, met één enkele uitzondering altijd een pejoratieve benaming.

Het levensverhaal dat we voorgeschoteld krijgen is er eentje vol harde waarheden en gewoonweg kwaadaardige personages. Als lezer begrijp je perfect hoe Big man van een zorgeloos kind met alleen maar goede bedoelingen afglijdt in donkere wereld tot een afgestompte en door wrok doordrongen moordenaar. Daar zit eigenlijk de grote sterkte van het verhaal, de tekeningen zijn naar goede gewoonte prachtig maar wat dit eerste nummer zo goed maakt is dat het voor de leze perfect te begrijpen is hoe het allemaal zo ver is kunnen komen.

De harde, harde zwarte humor zorgt gelukkig op de juiste momenten voor de nodige afleiding. Ergens kan ik niets anders dan grijnslachen als ik onze naamloze dwerg een goede rechtse zie planten in het wezen van een rotpuber die hem daarnet zat uit te lachen wegens zijn korte beentjes terwijl op de achtergrond een bar explodeert.  Kijk, die bar kon er niets aan doen maar de hufter-barman en zijn dito klanten hadden het verdiend. Geloof me maar…

 

 

Alsof dat niet genoeg is zijn er dan nog de tekeningen van Powell. Hoe hij het voor elkaar krijgt weet ik echt niet maar net zoals bij The Goon zit de sfeer simpelweg perfect. Het is de juiste mix tussen een B-film en film noir waar je uren kunt naar kijken. Als ik dan toch iets van kritiek moet geven is dat de achtergrond vaak net iets te leeg zijn waardoor je je niet kunt ontdoen dat er tijdsdruk was bij het maken van dit eerste nummer, anderzijds is wat op papier gekomen absoluut de moeite waard.

 

De kers op de taart is dat je door deze krachtige karakterschetsing meteen al heel sterk het gevoel krijgt dat het nog maar begonnen is, wat er zit aan te komen belooft niet veel goeds voor de personages maar als leze kijk ik al halsreikend uit naar het volgende deel!

 

4444543-bmp3.jpg

Link naar reactie

Net een zeer aardige tpb van The Hill gelezen van Sal Cipriano en Jok. Het gaat over een skateboardende huurmoordenares en een mix van Frankenstein en Swamp Thing, die beide een mislukt experiment zijn van een duistere evil empire. Het is zeker niet perfect, want het is nogal gehaast geschreven maar toch zeker de moeite waard. Vooral de tekeningen van Jok zijn behoorlijk freaky, doet me soms een klein beetje aan Mignola denken.

 

post-531-0-53254700-1427959286_thumb.jpg

 

post-531-0-72510700-1427959284_thumb.jpg

 

post-531-0-66989600-1427959285_thumb.jpg

Link naar reactie

Een klassieker: Spawn Origins vol1. Heerlijk jaren '90 tekenwerk en een redelijk tijdloos (anti)heldenverhaaldat bij momenten kan beklijven.Na deze eerste bundel is het mij nog niet volledig duidelijk welke richting de reeks uitgaat.  Lijkt me ook moeilijk als je ziet hoeveel nummers er van deze reeks verschenen zijn.De bouwstenen liggen er in elk geval...  Ik denk dat ik de reeks op basis hiervan zeker verder ga bij elkaar sprokkelen, al was het maar als tussendoortje.

Link naar reactie

Net een zeer aardige tpb van The Hill gelezen van Sal Cipriano en Jok. Het gaat over een skateboardende huurmoordenares en een mix van Frankenstein en Swamp Thing, die beide een mislukt experiment zijn van een duistere evil empire. Het is zeker niet perfect, want het is nogal gehaast geschreven maar toch zeker de moeite waard. Vooral de tekeningen van Jok zijn behoorlijk freaky, doet me soms een klein beetje aan Mignola denken.

 

attachicon.gifthe hill.jpg

 

attachicon.gif1.jpg

 

attachicon.gif2.jpg

De tekenstijl doet me een beetje denken aan een kruising tussen Mike Mignola en Art Grafunkel.

Link naar reactie

"I was born in service to a great machine. Just a small gear in the terrible engine of heaven."

 

Een verhaal over monsters, mensen en de zoektocht naar de waarheid in een dystopische samenleving ergens in een toekomst. Het is zeer toepasselijk op het hier en het nu. Die met de varkenskoppen zijn NIET de monsters. Oink zou een van ons kunnen zijn.

 

"WORK BREEDS HAPPINESS.

HAPPINESS IS SACRIFICE.

SACRIFICE IS EXPECTED."

post-503-0-17818400-1428709195_thumb.jpeg

post-503-0-74169800-1428709217_thumb.jpeg

post-503-0-55575900-1428714406_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Chew vol. 9 : Chicken Tenders zéér graag gelezen. Na de vorige twee delen zag ik het niet echt meer zitten, maar volume 9 is de beste tot nu toe.

Ik hoop echt dat ze het bij 60 nummers (of 12 trades) gaan houden en het niet nodeloos gaan rekken, want zoals ik al zei : volume 7 en 8 waren volgens mij een stuk minder. 

Er zitten ook een hoop leuke cameo's in dit deel. Ook Waldorf zit er in.

Een hoop nonsens, en veel fantasie, maar ook avontuur en drama, Layman stelt niet teleur.  (waar blijft hij het halen ? )

Chew blijft een heel aparte en unieke reeks, vol frisse en originele ideeën.

 

Chew_Vol9-1_300_462.png

Link naar reactie

Na het lezen van Joe Casey zijn schitterende SEX boeken nog enkele andere van zijn toestanden aangeschaft.

 

Twee werken die ik in het horror genre plaats.

 

FULL MOON FEVER, een degelijk Aliens-achtig verhaal met weerwolven op de maan.

 

THE MILKMAN MURDERS, suburban horror die naar het einde toe wat zweverig wordt. Hoe verder je leest, hoe donkerder het wordt. Schitterend, uit het leven gegrepen.

 

En dan zegt ie zelf dat horror eigenlijk zijn ding niet is...

 

Beide graag gelezen, maar de tweede toch het gragerst.

post-503-0-09204200-1429222236_thumb.jpg

post-503-0-29564800-1429222263_thumb.jpeg

post-503-0-13637100-1429222278_thumb.jpeg

post-503-0-58586500-1429222296_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

The Couriers gelezen, aaaaaaah heerlijk wat een geweldige achtbaanrit. Het enige nadeel, je hebt het te snel uit...Meer van dit graag!!!! :)

Je kan Brian Woods andere vroege werk lezen, zoals Channel Zero (ik vind dat een stuk zwakker) maar persoonlijk zou ik je Teenagers from Mars door dezelfde tekenaar en een schrijver wiens naam ik vergeet, aanraden. Geen idee of het nog in print is, maar dat slingert zeker rond. Lang geleden dat ik eraan dacht. So good!

Link naar reactie

Na het lezen van Joe Casey zijn schitterende SEX boeken nog enkele andere van zijn toestanden aangeschaft.

 

Twee werken die ik in het horror genre plaats.

 

FULL MOON FEVER, een degelijk Aliens-achtig verhaal met weerwolven op de maan.

 

THE MILKMAN MURDERS, suburban horror die naar het einde toe wat zweverig wordt. Hoe verder je leest, hoe donkerder het wordt. Schitterend, uit het leven gegrepen.

 

En dan zegt ie zelf dat horror eigenlijk zijn ding niet is...

 

Beide graag gelezen, maar de tweede toch het gragerst.

Mag ik zo vrij zij je voor te stellen dat je van Casey Officer Downe opzoekt, en Codeflesh met Charlie Adlard van voor 'm 'die' Adlard was?

Link naar reactie

Je kan Brian Woods andere vroege werk lezen, zoals Channel Zero (ik vind dat een stuk zwakker) maar persoonlijk zou ik je Teenagers from Mars door dezelfde tekenaar en een schrijver wiens naam ik vergeet, aanraden. Geen idee of het nog in print is, maar dat slingert zeker rond. Lang geleden dat ik eraan dacht. So good!

 

Oke cool, ik ga wel op zoek. Ik wil zowiezo de rest van Couriers wel ergens binnenhalen.

Link naar reactie

Eindelijk Casanova vol. 3 Avaritia gelezen (de Icon bundel heb ik indertijd niet meer gelezen). Heb er niet alles van begrepen ;) (en daarom ga ik 'm direct nog eens lezen) maar ik heb me er mee geamuseerd. Een echte Fraction fan zal ik nooit worden, daarvoor lijkt hij voor mij soms wat teveel op een goedkope Morr-kopie, maar zijn Casanova vind ik zeer goed. 

Link naar reactie

Het ziet er op het eerste zicht uit als superheroesdinges, maar het is veeleer science fiction. Mystieke science fiction met een superheroesdinges vernislaag/coating. Twaalf comics dik, een ganse kluif, maar het loont de moeite. Je moet wel aandachtig lezen, bij momenten een ietsiepietsie complex. Maar ik ben dan ook niet altijd het helderste licht aan het firmament... :)

 

Graag gelezen.

post-503-0-63203100-1429406297_thumb.jpeg

post-503-0-18533100-1429406315_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...