Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Had nog nooit gehoord van Blackwatch Comics, laat staan van deze graphic novel. Danny Credence (vandaar de titel) is een niet al te zuivere cop in New York City. Verder is er van alles aan de hand in dit verhaal. Ik zal het maar noir noemen met een snuif horror. Geen slasher of zo, meer de psychologische horror. Of misschien psychologische slasher met weinig bloed? Of slasherige horror met psychologische inslag? Het heeft ook iets absurds, dromerigs, nachtmerrie-achtigs. Of misschien is het Danny die bij momenten te veel aan het witte poeder zit...

 

Een mooi, zelfs poetisch boek over de condition humaine in onze donkere wereld, True Detective-achtig... Wie zal het zeggen? Geschreven door Michael Easton, getekend door Steven Perkins, tweehonderdveertig bladzijden, drie uur leeswerk, een happy of unhappy ending naar wens... En een cover door John Bolton.

 

Ik wil maar zeggen, GOOD shit.

 

NIET voor mensen die alles qua verhaal willen uitgelegd zien van naaldje tot draadje. Er zijn gaten in die je zelf moet invullen. Ik zeg het er maar bij om een tweede Pretty Deadly te voorkomen. ;)

post-503-0-16947200-1426201142_thumb.jpeg

post-503-0-02313000-1426201170_thumb.jpeg

post-503-0-00399500-1426201194_thumb.jpeg

post-503-0-21107100-1426201214_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Ik las net Superman For All Seasons van Tim Sale en Jeph Loeb. Ik zag op wikipedia dat Tim Sale na 2005 niet veel strips meer gemaakt heeft, terwijl hij voordien net heel actief was. Weet iemand van jullie daar meer van? Is hij gestopt met strips of heb ik gewoon dingen gemist en me te goedgelovig enkel op Wikipedia gebaseerd? 

Link naar reactie

Ik las net Superman For All Seasons van Tim Sale en Jeph Loeb. Ik zag op wikipedia dat Tim Sale na 2005 niet veel strips meer gemaakt heeft, terwijl hij voordien net heel actief was. Weet iemand van jullie daar meer van? Is hij gestopt met strips of heb ik gewoon dingen gemist en me te goedgelovig enkel op Wikipedia gebaseerd? 

 

Ik vraag me dat ook af. Hij heeft voor de tv-serie Heroes nog een hoop getekend, maar daarna lijkt hij van de aardbodem verdwenen. Zijn website is ook al een tijdje niet meer bereikbaar.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Copperhead vol. 1 gelezen. Ik vind dit zeer goed. Een echte space western. Waarom is dit verdorie maar vijf comics  ? Waar blijft dat tweede deel ? 

Copperhead is een mijnstadje ergens op een planeet in een uithoek van't heelal. Niemand wil er eigenlijk zijn, maar er is geld te verdienen. Clara Bronson verhuist met haar zoontje naar Copperhead om er de nieuwe sheriff te zijn. Blijkbaar doet ze dit vrijwillig, ze wil een nieuwe start. In dit eerste deel, een kennismaking eigenlijk, moet ze haar deputy overtuigen (die ziet haar helemaal niet zitten), krijgt ze het aan de stok met een familie van Alien hillbillies, en komt de baas van de mijn haar vriendelijk (kuch) gedag zeggen. Er wordt ook gehint naar een oorlog die net voorbij is; naar een slachting; naar 'iets' uit Clara's recente verleden dat niet pluis zit; en dan zijn er nog de artificiëlen  (arties), indertijd gecreëerd om de oorlog waarvan sprake te voeren, maar die nu nergens meer welkom zijn.

Als eerste deel kan dit tellen.

De tekeningen vind ik ook mooi. Niet overdreven, maar wel heel doeltreffend. 

 

copperheadvol1-cov.jpg

 

copperhead-1-sheriff-bronson.jpg

Link naar reactie

De laatste weken de volledige run van Mark Waid op Daredevil ge(her)lezen. Of toch op zijn minst tot aan de tweede trade van DD in california.

 

Dit is toch een goede run. ik heb mee er weer goed mee geamuseerd. natuurlijk is niet elke individuele comic goud waard, maar over de algehele lijn vind ik dit een goede serie, 

 

Ik moet wel meegeven dat in de delen die niet door samnee getekend zijn, dat het niveau ook wel wat lijkt te zakken, 

 

zeker een aanrader.

Link naar reactie

Astro City: vol. 1 - Life in the Big City & vol. 2 - Confession

 

Wat een ontdekking ... In een stad vol met superhelden vertelt Kurt Busiek via losstaande verhalen over de levens van die helden én de gewone mensen in de stad. De toon is warm en hoopvol, heel anders dan de meeste gangbare 'meta-fictie' over superhelden (denk aan Mark Millar in eerste plaats). Ik hou er wel van dat het hoofdpersonage uit één verhaal bv. even langs kan komen wandelen in een ander verhaal, enkel als passant. Zo maakt Busiek een web van verhalen. Deze twee eerste bundels zijn voor mij alleszins de aanzet naar meer, er bestaan momenteel al een tiental bundels, met meerdere nieuwe op komst. Zeker nu Vertigo de reeks een permanente plek gegeven heeft, verschijnen er opnieuw frequent nieuwe afleveringen. Het is echt gek hoe lang die reeks al bestaat, en dat ik dit nooit eerder las ... Het is dus nooit te laat om fijne ontdekkingen te doen, een geruststellende gedachte!

 

10746919.jpg

Link naar reactie

Point Blank (Brubaker/Wilson)

Het heeft lang geduurd, maar eindelijk gekocht en gelezen. Goeie prequel van Sleeper. Grote kans dat ik dit en Sleeper deze zomer mee op reis neem om te herlezen. Onwaarschijnlijk hoe goed dat WildStorm universe toen was.Het verhaal kwam me wel bekend voor en deze morgen besefte ik dat het basisidee ook in de film Memento zit van Nolan.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Strange Sports Stories gelezen, met korte sc-ifi sport verhaaltjes. Voor de helft geslaagd, een deel van de verhaaltjes zijn totaal niet interessant de ander wel. Met als hoogte punt die van Christopher Mitten.

 

post-531-0-03697800-1427097902_thumb.jpg

 

The Fly Outbreak 1 een afsplitsing van de films. Met heerlijke art van Menton 3 graag gelezen!!

 

post-531-0-11177900-1427097974_thumb.jpg

 

post-531-0-37490000-1427097975_thumb.jpg

 

post-531-0-61978900-1427097976_thumb.jpg

Link naar reactie

Heb gisteren Wonder Woman: de Hiketia gelezen, en had eigenlijk iets beters verwacht. Het verhaal had niet veel om het lijf en ik kon mij er ook niet zo mee vinden dat Batman als een loser werd afgeschilderd. Wel is het basisidee interessant en geeft het een goede karakterschets van het hoofdpersonage voor de beginnende Wonder Woman- lezer.

En dan de tekeningen: J.G. Jones kan duidelijk tekenen, maar het is allemaal zo stijf. Maar dat komt vaker voor bij tekenaars die heel realistisch tekenen.

Voor de rest ben ik wel benieuwd naar de run van Brian Azzarello op Wonder Woman in het DCNU.

Link naar reactie

Het is er toch nog van gekomen, na lang wachten...

 

DARKNESS FALLS: THE DEATH OF JACKIE ESTACADO. Sara mag het vuil werk doen. Het ziet er niet naar uit dat het ooit nog zal goed komen met Jackie.

 

Dit is het tweedelige slot van David Hine zijn run op The Darkness. Ook weer graag gelezen.

 

Ik weet het niet zeker, maar voor Sara ziet de toekomst er ook niet al te schitterend uit. Afwachten...

post-503-0-73956300-1427326242_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...